ДО ВИБОРУ ТИПУ АВТОМОБІЛЯ-ТЯГАЧА ДЛЯ АВТОПОЇЗДА ВЕЛИКОЇ ВАНТАЖОПІДЙОМНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2019-10-2-120-125Ключові слова:
автомобіль-тягач, напівпричіп, автопоїзд, вантажопідйомність, двигун, тягово-швидкісні властивості, паливна економічність, ефективністьАнотація
Дослідження впливу конструктивних параметрів на тягово-швидкісні властивості, продуктивність та економічність рухомого складу є необхідною умовою удосконалення транспортних послуг. Правильне, обґрунтоване дослідженнями та досвідом, поєднання параметрів автомобілів, напівпричепів та причепів на основі завдань, які стоять перед перевізником, умов експлуатації рухомого складу є потужним засобом підвищення його продуктивності та економічності. Вибір вантажівки-тягача і причепа для вантажних перевезень повинен здійснюватися на основі безпеки їх конструкцій, а також з урахуванням експлуатаційних характеристик, умов, за яких планується транспортування, цілей, встановлених організаторами транспортного узгодження. В основі порівняння автомобілів-тягачів за показниками тягово-швидкісних властивостей прийнята середня швидкість на дорозі, оскільки вона визначає продуктивність транспортного засобу. Розрахунок тягових характеристик автопоїздів здійснюється шляхом вирішення диференціального рівняння руху. Сумарна витрата палива на маршруті визначається на основі математичної моделі двигуна, яка дозволяє встановлювати значення погодинної витрати палива двигуна, залежно від його режиму роботи – відповідно до відомої частоти обертання і крутного моменту на валу двигуна (або коефіцієнта використання потужності двигуна). Ця залежність побудована на основі дванадцяти відомих (еталонних) значень погодинної витрати палива двигуном, виміряних при випробуваннях двигуна відповідно до Правил ЄК ООН № 49 в умовах циклу випробування ESC. При визначенні витрати палива на експлуатаційному маршруті режим холостого ходу не використовується.
Встановлено, що за показниками тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності транспортні засоби, що складаються з автомобілів-тягачів DAF, MAN, IVECO, SCANIA та Volvo і напівпричепів Krone майже ідентичні для вибраних параметрів двигуна та трансмісії. Покращення тягово-швидкісних характеристик і ефективності використання палива має бути оптимізацією параметрів системи «двигун-трансмісія» тягачів.
Посилання
[2] В. П. Сахно, К. С. Жаров, «Продуктивність та економічність дво- та триланкових автопоїздів,; Автомобильный транспорт, № 29, с. 48–51. 2011.
[3] Правило ЕЭК ООН № 49 Единообразные предписания, касающиеся подлежащих принятию мер по ограничению выбросов загрязняющих газообразных веществ и твердых частиц из двигателей с воспламенением от сжатия и двигателей с принудительным зажиганием, предназначенных для использования на транспортных средствах. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://docs.cntd.ru/document/902259078. Дата обращения: Сен. 20, 2019.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 485