ДО ВИБОРУ ТИПУ АВТОМОБІЛЯ-ТЯГАЧА ДЛЯ АВТОПОЇЗДА ВЕЛИКОЇ ВАНТАЖОПІДЙОМНОСТІ

  • Володимир Прохорович Сахно Національний транспортний університет
  • Віктор Михайлович Поляков Національний транспортний університет
  • Ігор Сергійович Мурований Луцький національний технічний університет
  • Светлана Михайловна Шарай Національний транспортний університет
Ключові слова: автомобіль-тягач, напівпричіп, автопоїзд, вантажопідйомність, двигун, тягово-швидкісні властивості, паливна економічність, ефективність

Анотація

Дослідження впливу конструктивних параметрів на тягово-швидкісні властивості, продуктивність та економічність рухомого складу є необхідною умовою удосконалення транспортних послуг. Правильне, обґрунтоване дослідженнями та досвідом, поєднання параметрів автомобілів, напівпричепів та причепів на основі завдань, які стоять перед перевізником, умов експлуатації рухомого складу є потужним засобом підвищення його продуктивності та економічності. Вибір вантажівки-тягача і причепа для вантажних перевезень повинен здійснюватися на основі безпеки їх конструкцій, а також з урахуванням експлуатаційних характеристик, умов, за яких планується транспортування, цілей, встановлених організаторами транспортного узгодження. В основі порівняння автомобілів-тягачів за показниками тягово-швидкісних властивостей прийнята середня швидкість на дорозі, оскільки вона визначає продуктивність транспортного засобу. Розрахунок тягових характеристик автопоїздів здійснюється шляхом вирішення диференціального рівняння руху. Сумарна витрата палива на маршруті визначається на основі математичної моделі двигуна, яка дозволяє встановлювати значення погодинної витрати палива двигуна, залежно від його режиму роботи відповідно до відомої частоти обертання і крутного моменту на валу двигуна (або коефіцієнта використання потужності двигуна). Ця залежність побудована на основі дванадцяти відомих (еталонних) значень погодинної витрати палива двигуном, виміряних при випробуваннях двигуна відповідно до Правил ЄК ООН № 49 в умовах циклу випробування ESC. При визначенні витрати палива на експлуатаційному маршруті режим холостого ходу не використовується.

Встановлено, що за показниками тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності транспортні засоби, що складаються з автомобілів-тягачів DAF, MAN, IVECO, SCANIA та Volvo і напівпричепів Krone майже ідентичні для вибраних параметрів двигуна та трансмісії. Покращення тягово-швидкісних характеристик і ефективності використання палива має бути оптимізацією параметрів системи «двигун-трансмісія» тягачів.

Біографії авторів

Володимир Прохорович Сахно, Національний транспортний університет

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри автомобілів

Віктор Михайлович Поляков, Національний транспортний університет

канд. техн. наук, доцент, професор кафедри автомобілів

Ігор Сергійович Мурований, Луцький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, завідуючий кафедрою автомобілів і транспортних технологій

Светлана Михайловна Шарай, Національний транспортний університет

канд. техн. наук, доцент, професор кафедри міжнародних перевезень і митного контролю

Посилання

[1] Heavy-duty Vehicle Emissions and Fuel Consumption Improvement Project. Northeast States Center for a Clean Air Future. 04-2006. [Online]. Available: www.nescaum.org/documents/heavy-duty-rfp.pdf. Accessed on: Sep 19, 2019.
[2] В. П. Сахно, К. С. Жаров, «Продуктивність та економічність дво- та триланкових автопоїздів,; Автомобильный транспорт, № 29, с. 48–51. 2011.
[3] Правило ЕЭК ООН № 49 Единообразные предписания, касающиеся подлежащих принятию мер по ограничению выбросов загрязняющих газообразных веществ и твердых частиц из двигателей с воспламенением от сжатия и двигателей с принудительным зажиганием, предназначенных для использования на транспортных средствах. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://docs.cntd.ru/document/902259078. Дата обращения: Сен. 20, 2019.
Опубліковано
2019-11-25
Як цитувати
[1]
В. Сахно, В. Поляков, І. Мурований, і С. Шарай, ДО ВИБОРУ ТИПУ АВТОМОБІЛЯ-ТЯГАЧА ДЛЯ АВТОПОЇЗДА ВЕЛИКОЇ ВАНТАЖОПІДЙОМНОСТІ, ВМТ, vol 10, № 2, с. 120-125, Лис 2019.
Розділ
Articles

Найчитабильні статті цього ж автора(ів)