ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОПОРУ КОЧЕННЯ КОЛЕСА, ВСТАНОВЛЕНОГО ПІД КУТОМ ДО НАПРЯМКУ РУХУ

  • Володимир Прохорович Сахно Національний транспортний університет
  • Виктор Вікторович Биличенко Вінницький національний технічний університет
  • Віктор Михайлович Поляков Національний транспортний університет
  • Олександр Олександрович Разбойніков Національний транспортний університет
  • Світлана Михайлівна Шарай Національний транспортний університет
  • Микола Андрійович Новіцький Національний транспортний університет
Ключові слова: автомобіль, автопоїзд, причіпна ланка, автомобільне колесо, бокове відведення

Анотація

В роботі розглянуто використання автопоїздів як ефективний засіб скорочення чисельності транспортних засобів при збереженні обсягів вантажоперевезень. Причому сідельні автопоїзди отримали значне визнання й найбільш поширені у забезпеченні транспортних перевезень вантажів. Тому поліпшення експлуатаційних властивостей автопоїздів у сучасних умовах руху є одним із пріоритетних завдань для забезпечення високого рівня безпеки їх експлуатації з максимальною ефективністю використання. Досягнення цих вимог можливе лише за умови врахування можливих змін технічного стану автопоїздів у процесі експлуатації. Зокрема, наявність перекосу осей ланок автопоїзда спричиняє появу додаткових сил та зміну характеру розподілу реакцій в області контакту шин з опорною поверхнею. Як наслідок, змінюються тягово-швидкісні властивості та паливна економічність автопоїзда, які безпосередньо залежать від характеру взаємодії коліс з опорною поверхнею.
Проведено аналіз джерел інформації щодо впливу зміни кутів встановлення мостів ланок автопоїздів на її експлуатаційні властивості. Ця проблема є найбільш актуальною для багатоланкових автотранспортних засобів.
У випадку перекосу мостів автопоїзда виникають додаткові сили в контакті колеса з дорогою внаслідок розбіжності площин розташування поздовжньої осі автопоїзда, обертання та кочення колеса. Наведений аналіз статистичних даних вказує на існуючі конструктивні недоліки відповідних деталей та вузлів, або на поганий стан дорожнього покриття, чи на некваліфіковане керування автопоїздом, чи інші порушення, що ведуть до раптових відмов.
Метою роботи є експериментальне дослідження опору кочення колеса, встановленого під кутом до поздовжньої вертикальної площини, що імітує перекіс осі автомобіля (причепа).
Описано порядок проведення експериментального дослідження, наведено результати щодо визначення опору кочення колеса, встановленого під кутом до поздовжньої вертикальної площини.

Біографії авторів

Володимир Прохорович Сахно, Національний транспортний університет

доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри автомобілів

Виктор Вікторович Биличенко, Вінницький національний технічний університет

доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Віктор Михайлович Поляков, Національний транспортний університет

кандидат технічних наук, доцент, професор кафедри автомобілів

Олександр Олександрович Разбойніков, Національний транспортний університет

інженер кафедри автомобілів

Світлана Михайлівна Шарай, Національний транспортний університет

кандидат технічних наук, доцент, професор кафедри транспортних технологій

Микола Андрійович Новіцький, Національний транспортний університет

завідувач лабораторіями кафедри автомобілів

Опубліковано
2018-04-24
Як цитувати
Номер
Розділ
Articles

Найчитабильні статті цього ж автора(ів)