Дослідження впливу зовнішніх факторів на експлуатаційні властивості електромобіля

Автор(и)

  • Ольга Петрівна Сакно Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»
  • Олена Русланівна Сакно Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»
  • Євген Павлович Медведєв Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, м. Київ
  • Сергій Володимирович Цимбал Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-131-138

Ключові слова:

електромобіль, температура навколишнього середовища, енергія, експлуатація

Анотація

Багато факторів впливають на пробіг електромобіля: швидкість, стиль водіння та температура навколишнього середовища можуть зменшити діапазон повної зарядки. Холодна погода створює дві основні проблеми для електромобілів: холодне повітря обмежує продуктивність акумулятора, а робота обігрівача значно розряджає акумулятор. Дослідження показали, що 21,5 градуса – оптимальна температура для роботи батареї електромобіля. У середньому 21,5 градуса за Цельсієм є найоптимальнішою температурою, коли йдеться про запас ходу електромобіля. Це фактично подовжує його роботу. При 21,5 градусах система температури електромобіля не працює, тому енергія використовується для його руху. При –20оС електромобіль втрачає робочий діапазон заряду батареї в середньому 50 %; при –10 – 40 %; при 0 – 20 %. Коли температура тепла +10оС, реальна дистанція руху електромобіля відповідає 100 % зарядки батареї. При +21оС реальна дистанція може бути збільшена до 15 %. Коли +40оС, то продуктивність роботи батареї значно падає до 80 % і норма заряду швидко зменшується при зростанні температури. На енергоспоживання електромобілів значною мірою впливають погодні фактори. Дослідження продемонстрували вплив температури навколишнього середовища та швидкості вітру на споживання енергії. Результати показують, що на низьких швидкостях руху (30 км/год) відносний вплив температури навколишнього середовища є надзвичайно високим. Найменше енергоспоживання досягається за температури 20°C. При вищих швидкостях руху (130 км/год) відносний вплив температури зовнішнього середовища значно нижчий. Доведено, що 21,5 градуса – оптимальна температура навколишнього середовища для роботи батареї електромобіля в процесі експлуатації. Зменшення або зростання температури призводить до зменшення ефективності експлуатації електромобіля.

Біографії авторів

Ольга Петрівна Сакно , Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри «Автомобілі та автомобільне господарство»

Олена Русланівна Сакно , Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

студентка гр. 274-22-1, механіко-машинобудівний факультет

Євген Павлович Медведєв , Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, м. Київ

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри залізничного, автомобільного транспорту та
підйомно-транспортних машин

Сергій Володимирович Цимбал , Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, завідувач кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

Electric Motors for Electric Vehicles 2022–2032. URL: https://www.idtechex.com/en/research-report/electric-motors-for-electric-vehicles-2022-2032/842

Hussain M., M.M. Sufyan Beg, M. Saad Alam, Haque Laskar S. Big Data Analytics Platforms for Electric Vehicle Integration in Transport Oriented Smart Cities: Computing Platforms for Platforms for Electric Vehicle Integration in Smart Cities. International Journal of Digital Crime and Forensics. 2019. Vol. 11, Issue 3, Doi: 10.4018/IJDCF.2019070102

EV-Volumes. URL:мhttps://www.ev-volumes.com/country/total-world-plug-in-vehicle-volumes/

E-cars24. URL: https://ecars24.info/stati/kak-ustroeny-i-kak-rabotayut-sovremennye-elektromobili

Як влаштований електомобіль: який принцип роботи? E-auto. URL: https://e-auto.in.ua/pristrij-elektromobiliv-yakij-princip-roboti/

See how temperature affects the range of your EV. Monta. URL: https://monta.com/uk/blog/how-temperature-affects-ev-range/

American Automobile Association (AAA) Electric Vehicle Range Testing. American Automobile Association, Inc., Heathrow, FL, USA, 201.9

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 54

Опубліковано

2024-07-12

Як цитувати

[1]
О. П. . Сакно, О. Р. . Сакно, Є. П. . Медведєв, і С. В. . Цимбал, «Дослідження впливу зовнішніх факторів на експлуатаційні властивості електромобіля», ВМТ, вип. 19, вип. 1, с. 131–138, Лип 2024.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають