Дослідження впливу зовнішніх факторів на експлуатаційні властивості електромобіля
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-131-138Ключові слова:
електромобіль, температура навколишнього середовища, енергія, експлуатаціяАнотація
Багато факторів впливають на пробіг електромобіля: швидкість, стиль водіння та температура навколишнього середовища можуть зменшити діапазон повної зарядки. Холодна погода створює дві основні проблеми для електромобілів: холодне повітря обмежує продуктивність акумулятора, а робота обігрівача значно розряджає акумулятор. Дослідження показали, що 21,5 градуса – оптимальна температура для роботи батареї електромобіля. У середньому 21,5 градуса за Цельсієм є найоптимальнішою температурою, коли йдеться про запас ходу електромобіля. Це фактично подовжує його роботу. При 21,5 градусах система температури електромобіля не працює, тому енергія використовується для його руху. При –20оС електромобіль втрачає робочий діапазон заряду батареї в середньому 50 %; при –10 – 40 %; при 0 – 20 %. Коли температура тепла +10оС, реальна дистанція руху електромобіля відповідає 100 % зарядки батареї. При +21оС реальна дистанція може бути збільшена до 15 %. Коли +40оС, то продуктивність роботи батареї значно падає до 80 % і норма заряду швидко зменшується при зростанні температури. На енергоспоживання електромобілів значною мірою впливають погодні фактори. Дослідження продемонстрували вплив температури навколишнього середовища та швидкості вітру на споживання енергії. Результати показують, що на низьких швидкостях руху (30 км/год) відносний вплив температури навколишнього середовища є надзвичайно високим. Найменше енергоспоживання досягається за температури 20°C. При вищих швидкостях руху (130 км/год) відносний вплив температури зовнішнього середовища значно нижчий. Доведено, що 21,5 градуса – оптимальна температура навколишнього середовища для роботи батареї електромобіля в процесі експлуатації. Зменшення або зростання температури призводить до зменшення ефективності експлуатації електромобіля.
Посилання
Electric Motors for Electric Vehicles 2022–2032. URL: https://www.idtechex.com/en/research-report/electric-motors-for-electric-vehicles-2022-2032/842
Hussain M., M.M. Sufyan Beg, M. Saad Alam, Haque Laskar S. Big Data Analytics Platforms for Electric Vehicle Integration in Transport Oriented Smart Cities: Computing Platforms for Platforms for Electric Vehicle Integration in Smart Cities. International Journal of Digital Crime and Forensics. 2019. Vol. 11, Issue 3, Doi: 10.4018/IJDCF.2019070102
EV-Volumes. URL:мhttps://www.ev-volumes.com/country/total-world-plug-in-vehicle-volumes/
E-cars24. URL: https://ecars24.info/stati/kak-ustroeny-i-kak-rabotayut-sovremennye-elektromobili
Як влаштований електомобіль: який принцип роботи? E-auto. URL: https://e-auto.in.ua/pristrij-elektromobiliv-yakij-princip-roboti/
See how temperature affects the range of your EV. Monta. URL: https://monta.com/uk/blog/how-temperature-affects-ev-range/
American Automobile Association (AAA) Electric Vehicle Range Testing. American Automobile Association, Inc., Heathrow, FL, USA, 201.9
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 22
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.