Визначення пристосованості автобусів до роботи на міських маршрутах пасажирських перевезень

Автор(и)

  • Віктор Вікторович Біліченко Вінницький національний технічний університет
  • Сергій Володимирович Цимбал Вінницький національний технічний університет
  • Ольга Василівна Цимбал Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-15-1-3-10

Ключові слова:

автобусні перевезення, режими руху, показники роботи транспорту, швидкісні властивості, собівартість перевезень, ефективність, паливна економічність, продуктивність

Анотація

Одним з найважливіших завдань розвитку міст України на сьогодні є створення надійної, безпечної, економічної та екологічної системи міського пасажирського транспорту, яка орієнтована на задоволення потреб кожного учасника системи. В сучасному місті громадський транспорт є однією з найбільш важливих галузей господарювання, отже, стабільна робота системи міського пасажирського транспорту розглядається як така, що має особливе соціальне значення, що і обґрунтовує актуальність цього дослідження.
Занепад пасажирських АТП протягом останніх десяти-п’ятнадцяти років був викликаний відсутністю коштів на підтримку їхнього нормального функціонування через економічні труднощі у країні, а укомплектованість автобусами граничного терміну служби і неможливість їхньої заміни ще більше загострила ситуацію. Усе це сприяло виходу на ринок приватних перевізників з різноманітним рухомим складом переважно малої місткості. При цьому найбільше поширення одержали перевезення пасажирів у режимі маршрутних таксомоторів без достатнього обґрунтування застосування такої організації роботи.
Аналіз літературних джерел свідчить, що основними показниками ефективності пасажирських перевезень є: рівень транспортного обслуговування населення, продуктивність автобусів і собівартість перевезень. За інших рівних умов, рівень транспортного обслуговування визначається витратами часу на переміщення і включає витрати часу на: піше переміщення, очікування автобусу, поїздку, пересадку та додаткові витрати через відмову в посадці. Проведені розрахунки показали, що вибір автобуса для роботи в місті, при решті еквівалентних умов, доцільно виконувати на основі характеристик паливної економічності. У зв'язку з більш ефективним використанням палива автобусами більшої місткості виникає питання про раціональну структуру міського пасажирського транспорту, яка б враховувала як вартісні характеристики перевезень, так і рівень надання транспортних послуг.
У результаті проведеного дослідження встановлено, що в режимі маршрутного таксомотора доцільно використовувати автобуси загальною місткістю менше тридцяти пасажирів. Доцільність використання автобусів більшої місткості для таких перевезень вимагає додаткових досліджень у конкретних умовах роботи.

Біографії авторів

Віктор Вікторович Біліченко, Вінницький національний технічний університет

д-р. техн. наук, профессор, ректор

Сергій Володимирович Цимбал, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, завідувач кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Ольга Василівна Цимбал, Вінницький національний технічний університет

асистент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

М. Ю.Основенко, В. П. Сахно, Автомобілі. К.:НМК ВО, 1992, 344 с.

О. Д. Гульчак, «Аналіз ефективності організації таксомоторних маршрутів» на 6 Міжнародна науково-практична конференція «Ринок послуг комплексних транспортних систем та прикладні проблеми логістики», Київ, 2004, с. 80-84.

Е. А. Крейсман, А. О. Романюха, «Соціальний критерій вибору типу рухомого складу на міських автобусних маршрутах» в Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів. Вип. 12. К.: УТУ ТАУ, 2001, с. 252-254.

О. Д. Гульчак, «Исследование скоростных и топливных свойств городских автобусов», Автотранспорт и перевозки, № 16, с. 29-31, 2004.

О. Я. Коцюк, О. Д. Григорчук, «Мотивація пасажирів при виборі виду сполучення», у Вісник. Зб. праць Національного транспортного університету та Транспортної академії України. К.: РВВ НТУ, вип. 4, с. 162-163, 2000.

М. М. Маяк, Е. А. Крейсман, «До раціонального вибору моделей автобусів при комплектуванні рухомого складу автотранспортних підприємств», Вісник ЦНЦ ТАУ, № 3, с.80-82, 2000.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 238

Опубліковано

2022-07-01

Як цитувати

[1]
В. В. Біліченко, С. В. Цимбал, і О. В. Цимбал, «Визначення пристосованості автобусів до роботи на міських маршрутах пасажирських перевезень», ВМТ, вип. 15, вип. 1, с. 3–10, Лип 2022.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 > >>