Алгоритмізація бази знань при обслуговуванні легкових автомобілів

Автор(и)

  • В’ячеслав Миколайович Павленко Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Володимир Миколайович Мануйлов Національна академія Національної гвардії України, м. Харків
  • Володимир Петрович Кужель Вінницький національний технічний університет
  • Владислав Сергійович Листгартен Харківський національний автомобільно-дорожній університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-14-2-80-88

Ключові слова:

автомобіль, мультиагентна система, case-система, агент, інтелектуальні системи, програмний продукт, діагностування, обслуговування

Анотація

У статті розглянуто архітектуру концептуального моделювання бази знань, в результаті чого створюється модель предметної області у вигляді безлічі понять і зв’язків між ними. В основі цього підходу закладається поняття мобільного програмного агенту, який реалізується і функціонує як самостійна спеціалізована комп'ютерна програма або елемент штучного інтелекту.
Забезпечення можливості використання знань предметної області стало однією з рушійних сил недавнього сплеску в вивченні штучного інтелекту. Наприклад, для моделей багатьох різних предметних областей необхідно сформулювати поняття часу. Це уявлення включає поняття тимчасових інтервалів, моментів часу, відносних заходів часу і т.п. Якщо одна група вчених детально розробить базу знань, то інші можуть просто повторно використовувати її в своїх предметних областях використовуючи свою базу даних. Створення явних припущень в предметній області, що лежать в основі реалізації, дає можливість легко змінити припущення при зміні наших знань про предметну область.
Процес концептуалізації ТО і Р, в першу чергу, передбачає розробку баз в дослідних областях для формалізації і систематизації знань про характерні для цієї області сутностей та явищах. Тобто використовування понять з області технічного обслуговування несуперечливим чином по відношенню до теорій знань.
В кінцевому підсумку в роботі виконана актуалізація математичного моделювання, алгоритмізації та впровадження інтелектуальних систем у сферу технічного обслуговування, що допоможе автоматизувати процес діагностики та перевірки усіх систем автомобіля, полегшити попередження несправностей та вдосконалить процес обслуговування та модернізувати саму систему технічного обслуговування. Розглянутий в роботі підхід алгоритмізації бази знань стану автомобіля в кожний момент часу дає можливість скоротити час перебування автомобіля у сервісному центрі та значно зменшити затрати на проходження ТО при обслуговуванні легкових автомобілів.

Біографії авторів

В’ячеслав Миколайович Павленко, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів

Володимир Миколайович Мануйлов, Національна академія Національної гвардії України, м. Харків

майор, викладач кафедри автобронетанкової техніки

Володимир Петрович Кужель, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів і транспортного менеджменту

Владислав Сергійович Листгартен, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

магістрант автомобільного факультету

Посилання

Бази знань інтелектуальних систем [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lib.alnam.ru/book_bki.php?id=57 (дата звернення 01.11.2021).

Скворцов Н. А. Калиниченко Н. А. Ковалев Д. Ю. Концептуальное моделирование предметных областей с интенсивным использованием данных, ФИЦ ИУ РАН. – Москва, 2016. – С. 7 – 15.

Быстров И. И., Тарасов Б. В., Хорошилов А. А., Радоманов С. II. «Основы применения онтологии и компьютерной лингвистики при проектировании перспективных автоматизированных информационных систем» Системы и средства информации. – 2015. – С. 128 – 149.

Управление на базе мультиагентных систем. Информационные технологии в управлении предприятием [Электронный ресурс]. – Режим доступу: https://www.intuit.ru/studies/courses/13833/1230/lecture/24081 (дата звернення 01.11.2021).

В.П. Волков, В.М. Павленко, В.П. Кужель, «Дослідження агентного підходу контролю технічного стану транспортних засобів» Вісник Машинобудування та транспорту. №2(10), 2019. с. 16-23. DOI: https://doi.org/10.31649/2413-4503-2019-10-2.

В.П. Волков, В.М. Павленко, В.П. Кужель, Є.В. Калашніков «Аналіз програмного забезпечення для формування онтологічного простору обслуговування автомобілів» Вісник Машинобудування та транспорту. №2(8), 2018. – С. 15 – 24.

В.М. Павленко, В.П. Кужель, М.С. Хорін «Сутність автомобільної діагностики при впровадженні експертних систем» Вісник машинобудування та транспорту. №2(12), 2020 – С. 85-92 – Вінниця, DOI: https://doi.org/10.31649/2415-3486-2020-12-2. [8] В.М. Павленко, В.М. Мануйлов, В.П. Кужель «Сase-системи для розробки мультиагентної системи (МАС) в системі діагностування та технічного обслуговування автомобілів» Вісник машинобудування та транспорту. 1(13) 2021 – С. 87-93 – Вінниця, DOI: https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-87-93.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 140

Опубліковано

2022-01-13

Як цитувати

[1]
В. М. Павленко, В. М. Мануйлов, В. П. Кужель, і В. С. Листгартен, «Алгоритмізація бази знань при обслуговуванні легкових автомобілів», ВМТ, вип. 14, вип. 2, с. 80–88, Січ 2022.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>