Стан і втілення іноваційних технологій в технічну експлуатацію транспортних засобів
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-15-1-23-33Ключові слова:
автомобільний транспорт, транспортний засіб, технічна експлуатація автомобілів, технічне обслуговування і ремонт, адаптивна система ТО і Р, інформаційно-програмний комплекс, умови експлуатації, середня швидкість його руху, витрата паливаАнотація
Метою статті є аналіз стану автомобільного транспорту і втілення інформаційних технологій в технічну експлуатацію транспортних засобів. Проведений аналіз сучасного стану автомобільного транспорту показав, що диверсифікація підприємств автомобільного транспорту, їхнє розукрупнення, розвиток підприємництва призвели до поляризації автомобільних парків та зосередження значної кількості автомобілів в невеликих за розміром і кількістю підприємствах. Розглянуто основні системні проблеми автомобільного транспорту на сучасному етапі, які показали, що існуюча в технічній експлуатації автомобілів система технічного обслуговування і ремонту вже не відповідає сучасним вимогам до підтримки працездатності транспортних засобів. Обґрунтовано, що наявність сучасних технологій дозволяє перейти до адаптивної системи ТО і Р автомобілів, ключовим моментом якої є розробка інформаційно-комунікаційної системи і бази моделей, що забезпечують шляхом моніторингу дистанційне отримання необхідної поточної інформації від транспортного засобу, її обробку і вироблення коригувальних впливів. Наведено результати експериментального дослідження техніко-економічних показників легкового транспортного засобу за допомогою розробленого інформаційно-програмного комплексу «IdenMonDiaOperСon «HNADU-16»», який працює в умовах інтелектуальних транспортних систем. Оцінка результатів визначення техніко-економічних показників роботи і параметрів технічного стану транспортного засобу в умовах експлуатації проводилась за середньою швидкістю його руху і витратою палива. Оцінка умов експлуатації проводилась за значенням відносного коефіцієнта зміни швидкості руху у відповідності до положень теорії експлуатації автомобілів.
Основна частина автомобілів в Україні зосереджена в невеликих за розміром і кількістю підприємствах, результатом чого є погіршення технічного стану ТЗ. Існуюча в таких підприємствах система контролю технічного стану вже не відповідає в цілому сучасним вимогам підтримки працездатності ТЗ. Це може бути вирішено впровадженням в ТЕА принципів «адаптивної» системи управління технічним станом автомобіля, основою якої є створення інформаційних систем організаційно-функціонального контроля і підтримки процесів технічної експлуатації ТЗ.
Отримані підсумки моніторингу параметрів технічного стану ТЗ в умовах експлуатації, дозволяють отримати значення середніх швидкостей руху для експериментальної дільниці з урахуванням геозон, витрати палива і відносного коефіцієнта зміни швидкості руху, який є основним орієнтиром при визначенні умов експлуатації ТЗ.
Посилання
Транспорт і зв’язок України за 2014 рік. – К.: Консультант, 2015. – 222 с.
Автомобільний транспорт України: стан, проблеми, перспективи розвитку: Монографія / Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут; Ред. А. М. Редзюка. – К.: ДП «Державтотранс НДІпроект», 2005, 400 с.
Н. Я. Говорущенко, Техническая эксплуатация автомобилей. Х.: Вища школа, 1984, 312 с.
Е. С. Кузнецов и др. Техническая эксплуатация автомобилей: Учебник для вузов, 4-е изд., перераб. и дополн. М.: Наука, 2001, 535 с.
Правила експлуатації колісних транспортних засобів. Про затвердження Правил експлуатації колісних транспортних засобів. Наказ Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 550. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/go/z1453 – 13.
Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту. – К.: Міністерство транспорту України, 1998, 16 с. (Нормативний документ Мінтранспорту України. Положення).
В. П. Волков и др., Интеграция технической эксплуатации автомобилей в структуры и процессы интеллектуальных транспортных систем. Донецк: Ноулидж, 2013, 398 с.
В. П. Волков и др., Интеллектуальные и телематические технологии на транспорте. Шымкент: Изд-во ЮКГУ им. М. Ауэзова, 2016, 504 с
В. П. Волков та ін., Інформаційні системи моніторингу технічного стану автомобілів. Харків: ФОП Панов А.М., 2018, 299 с. [10] В. П. Волков, В. П. Матейчик, П. Б. Комов, И. В. Грицук, А. П. Комов, Ю. В. Волков, «Особливості моніторингу стану транспортних засобів з використанням бортового діагностичного комплексу», Науковий журнал Управління проектами, системний аналіз і логістика, вип. 13, с. 126-138, 2014.
Н.Я.Говорущенко, Системотехника автомобильного транспорта (расчетные методы исследований). Харьков: ХНАДУ, 2011, 292 с. [12] В. П. Волков и др., Интеллектуальные транспортные системы в технической эксплуатации автомобилей. Баку: АПОСТРОФ-А, 2019, 490 с.
V. Volkov, I. Gritsuk, T. Volkova, “Energy Approach to the Formation of Braking Properties of Vehicles”, SAE Technical Paper, 9 p, 2020-01-5115, doi:10.4271/2020-01-5115.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 377
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.