Стан і втілення іноваційних технологій в технічну експлуатацію транспортних засобів

Автор(и)

  • Володимир Петрович Волков Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Ігор Валерійвич Грицук Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Володимир Петрович Кужель Вінницький національний технічний університет
  • Тетяна Вікторівна Волкова Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Ганна Анатоліївна Плєхова Харківський національний автомобільно-дорожній університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-15-1-23-33

Ключові слова:

автомобільний транспорт, транспортний засіб, технічна експлуатація автомобілів, технічне обслуговування і ремонт, адаптивна система ТО і Р, інформаційно-програмний комплекс, умови експлуатації, середня швидкість його руху, витрата палива

Анотація

Метою статті є аналіз стану автомобільного транспорту і втілення інформаційних технологій в технічну експлуатацію транспортних засобів. Проведений аналіз сучасного стану автомобільного транспорту показав, що диверсифікація підприємств автомобільного транспорту, їхнє розукрупнення, розвиток підприємництва призвели до поляризації автомобільних парків та зосередження значної кількості автомобілів в невеликих за розміром і кількістю підприємствах. Розглянуто основні системні проблеми автомобільного транспорту на сучасному етапі, які показали, що існуюча в технічній експлуатації автомобілів система технічного обслуговування і ремонту вже не відповідає сучасним вимогам до підтримки працездатності транспортних засобів. Обґрунтовано, що наявність сучасних технологій дозволяє перейти до адаптивної системи ТО і Р автомобілів, ключовим моментом якої є розробка інформаційно-комунікаційної системи і бази моделей, що забезпечують шляхом моніторингу дистанційне отримання необхідної поточної інформації від транспортного засобу, її обробку і вироблення коригувальних впливів. Наведено результати експериментального дослідження техніко-економічних показників легкового транспортного засобу за допомогою розробленого інформаційно-програмного комплексу «IdenMonDiaOperСon «HNADU-16»», який працює в умовах інтелектуальних транспортних систем. Оцінка результатів визначення техніко-економічних показників роботи і параметрів технічного стану транспортного засобу в умовах експлуатації проводилась за середньою швидкістю його руху і витратою палива. Оцінка умов експлуатації проводилась за значенням відносного коефіцієнта зміни швидкості руху у відповідності до положень теорії експлуатації автомобілів.
Основна частина автомобілів в Україні зосереджена в невеликих за розміром і кількістю підприємствах, результатом чого є погіршення технічного стану ТЗ. Існуюча в таких підприємствах система контролю технічного стану вже не відповідає в цілому сучасним вимогам підтримки працездатності ТЗ. Це може бути вирішено впровадженням в ТЕА принципів «адаптивної» системи управління технічним станом автомобіля, основою якої є створення інформаційних систем організаційно-функціонального контроля і підтримки процесів технічної експлуатації ТЗ.
Отримані підсумки моніторингу параметрів технічного стану ТЗ в умовах експлуатації, дозволяють отримати значення середніх швидкостей руху для експериментальної дільниці з урахуванням геозон, витрати палива і відносного коефіцієнта зміни швидкості руху, який є основним орієнтиром при визначенні умов експлуатації ТЗ.

Біографії авторів

Володимир Петрович Волков, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів

Ігор Валерійвич Грицук, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д-р техн. наук, професор, професор кафедри кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів

Володимир Петрович Кужель, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Тетяна Вікторівна Волкова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент кафедри транспортних технологій

Ганна Анатоліївна Плєхова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент кафедри інформатики та прикладної математики

Посилання

Транспорт і зв’язок України за 2014 рік. – К.: Консультант, 2015. – 222 с.

Автомобільний транспорт України: стан, проблеми, перспективи розвитку: Монографія / Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут; Ред. А. М. Редзюка. – К.: ДП «Державтотранс НДІпроект», 2005, 400 с.

Н. Я. Говорущенко, Техническая эксплуатация автомобилей. Х.: Вища школа, 1984, 312 с.

Е. С. Кузнецов и др. Техническая эксплуатация автомобилей: Учебник для вузов, 4-е изд., перераб. и дополн. М.: Наука, 2001, 535 с.

Правила експлуатації колісних транспортних засобів. Про затвердження Правил експлуатації колісних транспортних засобів. Наказ Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 550. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/go/z1453 – 13.

Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту. – К.: Міністерство транспорту України, 1998, 16 с. (Нормативний документ Мінтранспорту України. Положення).

В. П. Волков и др., Интеграция технической эксплуатации автомобилей в структуры и процессы интеллектуальных транспортных систем. Донецк: Ноулидж, 2013, 398 с.

В. П. Волков и др., Интеллектуальные и телематические технологии на транспорте. Шымкент: Изд-во ЮКГУ им. М. Ауэзова, 2016, 504 с

В. П. Волков та ін., Інформаційні системи моніторингу технічного стану автомобілів. Харків: ФОП Панов А.М., 2018, 299 с. [10] В. П. Волков, В. П. Матейчик, П. Б. Комов, И. В. Грицук, А. П. Комов, Ю. В. Волков, «Особливості моніторингу стану транспортних засобів з використанням бортового діагностичного комплексу», Науковий журнал Управління проектами, системний аналіз і логістика, вип. 13, с. 126-138, 2014.

Н.Я.Говорущенко, Системотехника автомобильного транспорта (расчетные методы исследований). Харьков: ХНАДУ, 2011, 292 с. [12] В. П. Волков и др., Интеллектуальные транспортные системы в технической эксплуатации автомобилей. Баку: АПОСТРОФ-А, 2019, 490 с.

V. Volkov, I. Gritsuk, T. Volkova, “Energy Approach to the Formation of Braking Properties of Vehicles”, SAE Technical Paper, 9 p, 2020-01-5115, doi:10.4271/2020-01-5115.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 448

Опубліковано

2022-07-01

Як цитувати

[1]
В. П. Волков, І. В. Грицук, В. П. Кужель, Т. В. Волкова, і Г. А. Плєхова, «Стан і втілення іноваційних технологій в технічну експлуатацію транспортних засобів», ВМТ, вип. 15, вип. 1, с. 23–33, Лип 2022.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>