Вдосконалення технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2020-11-1-55-61Ключові слова:
контроль, витрата, паливо, система, технічне обслуговування, ремонт, коригування, коефіцієнти, швидкість, частота, дані, зчитуванняАнотація
У статті розглядається застосування планово-попереджувальної системи технічного обслуговування (ТО) в сучасних умовах з використанням системи моніторингу транспорту, яка дозволяє більш обґрунтовано підходити до термінів проведення ТО і створити новий підхід до розрахунку пробігів до технічних впливів.
Підтвердження запропонованої методики необхідно отримати, виконавши аналіз даних про відмови з використанням наявної інформаційно-довідкової системи. Проведення аналізу статистичних даних потрібно для визначення критерію необхідності і достатності при виконанні технічного обслуговування. З метою скорочення витрат при виконанні технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів,. інтервали встановлюються максимально-можливі регламентовані заводом виробником, проте перевищення термінів технічного обслуговування може спричинити передчасні відмови окремих систем і механізмів, відновлення яких може бути на порядок затратнішим ніж економія при такому підході. Одночасно з цим, проведенням аналізу статистичних даних можна виявити найбільш вразливі механізми і акцентувати на них увагу при виконанні технічних дій. Проведена робота зі збору та аналізу інформації про: структуру автобусного парку, розподілу рухомого складу по пробігу і віку з початку експлуатації, середньорічному пробігу дозволяє стверджувати, що є значущий вплив названих факторів на кількість заявок на ремонт, а також про дієвість сезонних факторів експлуатації. Проаналізовані відмови та несправності систем і агрегатів автобусів, що працюють в міських умовах вимагають зваженого підходу до визначення термінів проведення ТО і ремонту (Р).
Для коректного опису умов експлуатації, доріг, дорожніх умов можна використовувати такі показники, як швидкість руху транспортного засобу і навантаження. При визначенні навантаження використовується параметр миттєвої або середньої витрати палива, які можна знайти з використанням датчиків витрати і рівня палива, так і з використанням даних тривалості впорскування палива форсунками, а також даними проміжних розрахунків в CAN – шині передачі даних транспортного засобу. Означені параметри можуть бути отримані за допомогою системи транспортної телематики, що в повній мірі дозволить спростити розрахунки і отримати більшу точність.
Метод використання параметрів роботи транспортних засобів має перевагу тому, що дозволяє враховувати миттєві дані роботи автобуса і порівняно з традиційним підходом підвищити точність визначення термінів ТО і Р, тому що коефіцієнт К1 залежить від швидкості і навантаження в часі при вимірюванні миттєвої і середньої витрат палива за тривалістю упорскування.
Посилання
Техническое обслуживание и ремонт автомобильных транспортных средств. Нормы и правила проведения = Тэхничнае абслугоуванне и рамонт аутамабильных транспартных сродкау. Нормы i правiлы правядзення.: Технический кодекс установившейся практики ТКП 248-2010. – введ. РБ 13.05.2010. – Минск: Белорус. гос. ин-т стандартизации и сертификации, 2010.
В. П. Волков и др., Интеграция технической эксплуатации автомобилей в структуры и процессы ITS. Донецк: Ноулидж, 2013.
Н. Г. Мальцев, Ю. Д. Карпиевич, «Современные методы контроля расхода топлива и применение для мониторинга режимов работы автотракторной техники,» в Научно-технический прогресс в сельскохозяйственном производстве: научно-практическая конференция. Минск: БГАТУ, 2013. с. 35–39.
Д. А. Иваницкий, В. С. Ивашко, И. М. Флерко, «Повышение текущего уровня обслуживания и ремонта городских автобусов,» Изобретатель, № 9(177), с. 41–45, 2014.
Д. Н. Коваль, Ред., Повышение качества технического обслуживания и ремонта автотранспортных средств путем мониторинга технического состояния, Минск: Бел НИИТ «Транстехника», 2018.
А. С. Гурский, «Диагностирование электронной системы впрыска топлива бензинового двигателя по длительности открытого состояния форсунок,» Вестник БНТУ, №4, с. 49–52. 2003.
##submission.downloads##
-
PDF (Русский)
Завантажень: 247