ДОСЛІДЖЕННЯ АГЕНТНОГО ПІДХОДУ КОНТРОЛЮ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2019-10-2-16-23Ключові слова:
автомобіль, агент, `, система, підхід, елемент, обслуговування, мультиагентна системаАнотація
Проведено аналітичне дослідження агентного підходу як складового елемента мультиагентної системи, яка відрізняє її від інших систем штучним інтелектом агентів, з метою підвищення контролю технічного стану транспортних засобів.
Метою роботи є дослідження питання агентного підходу, щодо використання його в якості додаткового або основного контролю при технічному обслуговуванні легкових автомобілів.
На сьогодні, при вже існуючих досягненнях у сферах IT (інформаційних технологій), математики, кібернетики, штучного інтелекту та при їх взаємодії залишається небагато часу до створення системи, яка змінить уявлення про систему обслуговування автомобіля майбутнього і поставить автомобільну галузь на новий рівень. В таких технологіях закладений принцип автономності окремих частин, що спільно функціонують в розподіленій системі, де одночасно проходить безліч процесів.
В кінцевому підсумку зроблений висновок, що різноманітність агентних складових та способів створення на їх базі мультиагентних систем та їх застосування у сфері обслуговування автомобілів є актуальною темою. В результаті виконаного аналізу виявили, що для автомобілів та структурних складових системи їх обслуговування, зведення в МАС стануть найбільш сприятливим кроком в модернізації та удосконаленні існуючої системи технічного обслуговування автомобілів.
Агентний контроль технічного стану транспортних засобів дозволить оптимізувати технічне регламентне обслуговування автомобілів, скоротити час очікування на обслуговування транспортного засобу, запобігти виникненню нових несправностей, які можуть виникнути на дорозі і забезпечити виконання екологічних норм. Агент має здатність повністю функціонувати без втручання будь-кого з зовні та здійснювати контроль внутрішнього стану та своїх дій. На відміну від деяких адаптивних систем у агента є здатність до навчання та розмірковування. Тому під час змін у зовнішньому середовищі він зможе поповнювати свої базові знання, що допоможе у подальшому більш якісно знаходити рішення для проблем та матиме більше альтернативних варіантів, якщо один із них не спрацює.
Посилання
[2] Е. А. Ощепкова, Информационные технологии на автомобильном транспорте. Кемерово, Россия: КузГТУ, 2012.
[3] Л. Н. Ясницкий, Интеллектуальные системы. Москва: Лаборатория знаний, 2016.
[4] Тарасов В.Б. От многоагентных систем к интеллектуальным организациям: философия, психология информатика. Москва, Россия: Эдиториал УРСС, 2002.
[5] М. И. Дли и Т. В. Какатунова, Нечеткие когнитивные модели региональных иннова-ционных систем Москва, Россия: Интеграл, 2011.
[6] В. М. Павленко і Ю. Ю. Свіріна, «Мультиагентний підхід при побудові системи технічного обслуговування і ремонту автомобіля,» Новітні технології розвитку автомобільного транспорту, 2018, с. 187.
[7] В. Лихтенштейн, В. Конявский, Г. Росс и В. Лось, Мультиагентные системы: самоорганизация и развитие. Москва, Россия: Высшая школа, 2008.
[8] J.-P. Briot, C. Felicíssimo and C. J. de Lucena, «A Norm-Based Approach for the Modeling of Open Multiagent Systems,» in Int. Conf. on Agents and Artificial Intelligence ICAART, Porto, 2009, pp. 540-546.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 325