ОСОБЛИВОСТІ ПОБУДОВИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ ОЦІНЮВАННЯ ПАРАМЕТРІВ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ АВТОМОБІЛІВ В УМОВАХ ЕКСПЛУАТАЦІЇ

  • Володимир Петрович Волков Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Ігор Валерійович Грицук Херсонська державна морська академія
  • Юрій Валерійович Грицук Донбаська національна академія будівництва і архітектури
  • Тетяна Вікторівна Волкова Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Віталій Альбертович Кашканов Вінницький національний технічний університет
  • Юрій Володимирович Волков Харківський національний автомобільно-дорожній університет
Ключові слова: інформаційна система, транспортний засіб, технічний стан, ТО і Р, умови експлуатації, моніторинг

Анотація

У зв'язку з застосуванням на автомобілях вбудованої бортової діагностики, розвитку супутникових систем навігації і мобільного зв'язку, сучасних інформаційних технологій з'явилася можливість здійснювати дистанційний моніторинг з оцінкою рівня технічного стану транспортного засобу. Це в свою чергу дозволяє перейти до адаптивної системи технічного обслуговування і ремонту автомобілів, ключовим моментом якої є розробка інформаційно-комунікаційної системи і інформаційних програмних комплексів, що забезпечують шляхом моніторингу дистанційне оцінювання параметрів технічного стану транспортного засобу в умовах експлуатації та вироблення коригувальних впливів.

Мета роботи полягає в узагальненні та розвитку існуючих сучасних інформаційних технологій на автомобільному транспорті в умовах інтелектуальних транспортних систем (ITS).

Показано, що при формуванні інформаційного програмного комплексу в умовах ITS, для проведення формалізації основних процесів, застосовано методологію структурного аналізу і проектування SADT. Вихідними даними для проведення моніторингу технічного стану транспортного засобу, у відповідності до положень методології IDEF0, особливостей конструктивного виконання транспортного засобу і особливостей умов експлуатації, є інформація про технічний стан транспортного засобу. В цьому випадку, у загальне програмне забезпечення виробничого підприємства експлуатації автомобільного транспорту внесені доповнення в частині алгоритмів роботи і програмного забезпечення при виконанні: ідентифікації транспортного засобу; ідентифікації умов експлуатації; перевірки відповідності стану транспортного засобу умовам експлуатації.

Для визначення предметної області інформаційної системи оцінювання параметрів технічного стану транспортного засобу в умовах експлуатації при проведенні його моніторингу використано діаграму потоків даних, яка є найвищим описовим рівнем системи моніторингу автомобіля.

Біографії авторів

Володимир Петрович Волков, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів

Ігор Валерійович Грицук, Херсонська державна морська академія

д-р техн. наук, професор, професор кафедри експлуатації суднових енергетичних систем

Юрій Валерійович Грицук, Донбаська національна академія будівництва і архітектури

канд. техн. наук, доцент кафедри загальної інженерної підготовки

Тетяна Вікторівна Волкова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент кафедри транспортних технологій

Віталій Альбертович Кашканов, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Юрій Володимирович Волков, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

інженер кафедри автомобільної електроніки

Посилання

[1] В. П. Волков, І. В. Грицук, А. О. Каграманян, Ю. В. Грицук і Ю. В. Волков, «Особливості проведення дистанційної ідентифікації транспортного засобу в системі інформаційного забезпечення життєвого циклу в умовах ITS,» у Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. Харків, Україна: УДУЗП, 2017. – Вип. 167, с. 79-87.
[2] В. П. Волков, Ж. У. Мирхаликов, И. В. Грицук, О. Я. Никонов, М. И. Сатаев, Ю. В.Волков и А. А. Саипов, Интеллектуальные и телематические технологии на транспорте. Шымкент, Казахстан: Изд-во ЮКГУ им. М. Ауэзова, 2016.
[3] А. П. Кулешов. «Информационная модель как основа проектирования корпоративных автоматизированных информационных систем,» Информационные технологии. № 3, с. 26-30. 2006.
[4] «DFD,» в Википедия. Свободная энциклопедия [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://ru.wikipedia.org/
wiki/DFD www.info-system.ru. Дата обращения: Дек. 13, 2015.
[5] С. М. Ковалев, В. М. Ковалев, «Методология DFD в нотациях Гейна-Сарсона и Йордана-Де Марко,» в Современные методологии описания бизнес-процессов – просто о сложном, Москва, Россия: ВИТЕК [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.betec.ru/index.php?id=6&sid=29. Дата обращения: Дек. 04, 2016.
[6] В. П. Волков, В. П. Матейчик, О. Я. Никонов, П. Б. Комов, И. В. Грицук, Ю. В. Волков и Е. А. Комов, Интеграция технической эксплуатации автомобилей в структуры и процессы интеллектуальных транспортных систем, под ред. В. П. Волкова. Донецк, Україна: Ноулидж, 2013.
[7] А. М. Вендров, «Методология функционального моделирования SADT,» в CASE-технологии. Современные методы и средства проектирования информационных систем [Электронный ресурс] Режим доступа: http://www.info-system.ru/designing/methodology/sadt/theory_sadt.html. Дата обращения: Дек. 13, 2015.
[8] Программы для работы с OBD-2 [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://elm-scanner.ru/soft/soft. Дата обращения: июнь 14, 2013.
[9] І. В. Грицук, Ю. В. Грицук, Ю. В. Волков и М. В. Володарець, Інформаційні системи моніторингу технічного стану автомобілів. Харків, Україна: ФОП Панов А.М., 2018.
[10] І. В. Грицук, Ю. В. Грицук і Ю. В. Волков, Особливості інформаційної системи моніторингу і прогнозування параметрів технічного стану двигуна і транспортного засобу в умовах ITS. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті, № 2(6), с. 43-49. 2016.
Опубліковано
2019-11-25
Як цитувати
[1]
В. Волков, І. Грицук, Ю. Грицук, Т. Волкова, В. Кашканов, і Ю. Волков, ОСОБЛИВОСТІ ПОБУДОВИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ ОЦІНЮВАННЯ ПАРАМЕТРІВ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ АВТОМОБІЛІВ В УМОВАХ ЕКСПЛУАТАЦІЇ, ВМТ, vol 10, № 2, с. 10-15, Лис 2019.
Розділ
Articles

Найчитабильні статті цього ж автора(ів)