ОСОБЛИВОСТІ ПОБУДОВИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ ОЦІНЮВАННЯ ПАРАМЕТРІВ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ АВТОМОБІЛІВ В УМОВАХ ЕКСПЛУАТАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2019-10-2-10-15Ключові слова:
інформаційна система, транспортний засіб, технічний стан, ТО і Р, умови експлуатації, моніторингАнотація
У зв'язку з застосуванням на автомобілях вбудованої бортової діагностики, розвитку супутникових систем навігації і мобільного зв'язку, сучасних інформаційних технологій з'явилася можливість здійснювати дистанційний моніторинг з оцінкою рівня технічного стану транспортного засобу. Це в свою чергу дозволяє перейти до адаптивної системи технічного обслуговування і ремонту автомобілів, ключовим моментом якої є розробка інформаційно-комунікаційної системи і інформаційних програмних комплексів, що забезпечують шляхом моніторингу дистанційне оцінювання параметрів технічного стану транспортного засобу в умовах експлуатації та вироблення коригувальних впливів.
Мета роботи полягає в узагальненні та розвитку існуючих сучасних інформаційних технологій на автомобільному транспорті в умовах інтелектуальних транспортних систем (ITS).
Показано, що при формуванні інформаційного програмного комплексу в умовах ITS, для проведення формалізації основних процесів, застосовано методологію структурного аналізу і проектування SADT. Вихідними даними для проведення моніторингу технічного стану транспортного засобу, у відповідності до положень методології IDEF0, особливостей конструктивного виконання транспортного засобу і особливостей умов експлуатації, є інформація про технічний стан транспортного засобу. В цьому випадку, у загальне програмне забезпечення виробничого підприємства експлуатації автомобільного транспорту внесені доповнення в частині алгоритмів роботи і програмного забезпечення при виконанні: ідентифікації транспортного засобу; ідентифікації умов експлуатації; перевірки відповідності стану транспортного засобу умовам експлуатації.
Для визначення предметної області інформаційної системи оцінювання параметрів технічного стану транспортного засобу в умовах експлуатації при проведенні його моніторингу використано діаграму потоків даних, яка є найвищим описовим рівнем системи моніторингу автомобіля.
Посилання
[2] В. П. Волков, Ж. У. Мирхаликов, И. В. Грицук, О. Я. Никонов, М. И. Сатаев, Ю. В.Волков и А. А. Саипов, Интеллектуальные и телематические технологии на транспорте. Шымкент, Казахстан: Изд-во ЮКГУ им. М. Ауэзова, 2016.
[3] А. П. Кулешов. «Информационная модель как основа проектирования корпоративных автоматизированных информационных систем,» Информационные технологии. № 3, с. 26-30. 2006.
[4] «DFD,» в Википедия. Свободная энциклопедия [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://ru.wikipedia.org/
wiki/DFD www.info-system.ru. Дата обращения: Дек. 13, 2015.
[5] С. М. Ковалев, В. М. Ковалев, «Методология DFD в нотациях Гейна-Сарсона и Йордана-Де Марко,» в Современные методологии описания бизнес-процессов – просто о сложном, Москва, Россия: ВИТЕК [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.betec.ru/index.php?id=6&sid=29. Дата обращения: Дек. 04, 2016.
[6] В. П. Волков, В. П. Матейчик, О. Я. Никонов, П. Б. Комов, И. В. Грицук, Ю. В. Волков и Е. А. Комов, Интеграция технической эксплуатации автомобилей в структуры и процессы интеллектуальных транспортных систем, под ред. В. П. Волкова. Донецк, Україна: Ноулидж, 2013.
[7] А. М. Вендров, «Методология функционального моделирования SADT,» в CASE-технологии. Современные методы и средства проектирования информационных систем [Электронный ресурс] Режим доступа: http://www.info-system.ru/designing/methodology/sadt/theory_sadt.html. Дата обращения: Дек. 13, 2015.
[8] Программы для работы с OBD-2 [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://elm-scanner.ru/soft/soft. Дата обращения: июнь 14, 2013.
[9] І. В. Грицук, Ю. В. Грицук, Ю. В. Волков и М. В. Володарець, Інформаційні системи моніторингу технічного стану автомобілів. Харків, Україна: ФОП Панов А.М., 2018.
[10] І. В. Грицук, Ю. В. Грицук і Ю. В. Волков, Особливості інформаційної системи моніторингу і прогнозування параметрів технічного стану двигуна і транспортного засобу в умовах ITS. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті, № 2(6), с. 43-49. 2016.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 295