Аналіз системи моніторингу та диспетчерського регулювання наземного транспорту

Автор(и)

  • Сергій Олександрович Клюєв Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
  • Микита Андрійович Ревун Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
  • Ольга Василівна Цимбал Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-17-1-64-70

Анотація

У статті розглянуті функції диспетчерського управління, проблеми диспетчерського управління та способи вирішення цих проблем. Приділено увагу системі моніторингу GPS, визначено її переваги та проблеми використання. Зазначено, що основною метою диспетчерського регулювання перевезень вантажів є виконання плану перевезень вантажів і контроль за організацією перевізного процесу. Основними завданнями диспетчерської групи є: визначення кількості транспортних засобів для кожного замовлення, розробка раціональних маршрутів руху; розрахунок кількох показників для видачі завдань водієві. В умовах бурхливого розвитку транспортної галузі дедалі більше виникає необхідність використання сучасних засобів і систем управління. Такий підхід дозволяє підвищити ефективність систем. Організаційно-планувальні та інженерні заходи, спрямовані на покращення організації дорожнього руху, піднімають рівень використання автоматизованих засобів контролю та регулювання трафіку. Крім того, завдяки значному підвищенню рівня автомобілізації вулично-дорожня мережа не відповідає нормативним вимогам щодо пропускної здатності, що ускладнює умови і способи пересування. Тому покращення експлуатаційних показників автомобільних доріг і вулиць та підвищення ефективності технічних засобів управління з урахуванням європейських вимог допоможе покращити стан автомобільних перевезень загалом.

Відстежування вантажів під час транспортування є складним завданням транспортної фірми. Водночас можливість точно знати, де в будь-який момент знаходиться вантаж, швидкість його транспортування та інші параметри, що характеризують процес доставки, є найважливішою складовою якості обслуговування клієнтів. Завдяки розвитку телематики, а особливо у сфері зв’язку з рухомими об’єктами, умови використання автоматизованих засобів відстеження вантажів стають все більш сприятливими для організаторів перевезень. У сучасній практиці відстеження вантажів здійснюється з метою встановлення їх точного місцезнаходження в будь-який момент часу та контролю їхнього стану під час транспортування. Зазвичай визначення місцезнаходження вантажу прив’язане до транспортного засобу, на якому вантаж перевозиться. Як тільки вантаж вивантажується з транспортного засобу, його положення фіксується на місці вивантаження.

Біографії авторів

Сергій Олександрович Клюєв, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри логістичного управління та безпеки руху на транспорті

Микита Андрійович Ревун, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

студент кафедри логістичного управління та безпеки руху на транспорті

Ольга Василівна Цимбал, Вінницький національний технічний університет

асистент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

Диспетчер автомобільного транспорту. URL: https://jobs.ua/rus/dkhp/articles-3174

Диспетчерська система керівництва перевезеннями вантажів. URL: http://4ua.co.ua/transport/vb3bd79a4c53b884 21316c27_0.html

Давідіч Ю. О., Фалецька Г. І. Організація і технологія перевезень / Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова. URL: http://eprints.kname.edu.ua/45753/1/133%D0%9B_13_%D0%9A%D0%9B_%D0%9E% D0%A2%D0%9F.pdf

Як працює GPS-моніторинг. CMB. URL: https://www.cmb.dp.ua/uk/blog/kak-rabotaet-gps-monitoring/

Кашканов В. А., Кашканов А. А., Кужель В. П. Інформаційні системи і технології на автомобільному транспорті / Вінницький національний технічний університет. URL: https://press.vntu.edu.ua/index.php/vntu/catalog/download/610/ 1083/2199-1?inline=1

Клюєв С. О., Подгорна В. С. Підвищення інформаційної безпеки систем моніторингу та диспетчерського регулювання Інтелектуальні Транспортні Системи: Екологія, Безпека, Якість, Комфорт: збірник тез доповідей міжнародної наукової конференції. Київ: НТУ, 2022. Вип. 1. С. 76–79.

Клюєв С. О., Водолазський О. О., Штиков А. Р. Побудова системи моніторингу довгих ланцюгів постачання з використанням Google сервісів. Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Майбутній науковець – 2019» / Міністерство освіти та науки України; Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля. Сєвєродонецьк, 2019. С. 106–107.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 133

Опубліковано

2023-09-11

Як цитувати

[1]
С. О. Клюєв, М. А. Ревун, і О. В. Цимбал, «Аналіз системи моніторингу та диспетчерського регулювання наземного транспорту», ВМТ, вип. 17, вип. 1, с. 64–70, Вер 2023.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають