Вплив причіпних ланок на керованість тракторних самохідних шасі
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-109-114Ключові слова:
тракторне самохідне шасі, маневреність, керованість, причіпні ланки, центр мас, тягова сила, нормальна реакціяАнотація
Проведено аналіз методів розрахунку розподілу нормальних реакцій дороги між осями тракторного агрегату. Показано, що вони базуються на хибному уявленні про те, що тягові сили та сили опору кочення прикладено в плямах контакту колесі з дорогою. У дослідженні показано, що встановлення причіпної ланки на тракторне самохідне шасі через задню навісну систему на рівні нижче осі задніх коліс (діаметр яких більш великий стосовно діаметра передніх коліс) дає змогу зменшити додаткове розвантаження передніх коліс. Розрахована більш коректна схема тракторного агрегату з прикладанням тягової сили та сили опору кочення на осях коліс, яка визначає збільшення сумарної нормальної реакції на передніх колесах тракторного самохідного шасі при роботі з причіпною ланкою. Показано, що збільшення різниці динамічних радіусів передніх та задніх коліс, зменшення вертикальної координати центру мас тракторного агрегату приводить до збільшення нормальної реакції дороги на передніх колесах. Оскільки керованість колісних машин підвищується зі зростанням нормальної реакції на передніх колесах, то наявність причіпних ланок з точкою кріплення, що розташована нижче осі заднього ведучого колеса, підвищує керованість тракторного агрегату на базі самохідного шасі. Вирішено задачу визначення сумарної нормальної реакції дороги на передніх колесах тракторного самохідного шасі з причіпною ланкою у випадку прикладання тягової сили та сили опору руху на осях коліс. Для збільшення точності знаходження сумарної нормальної реакції дороги на передніх колесах тракторного самохідного шасі, що дозволить уточнити оцінку керованості останнього при русі з причіпною ланкою. Збільшення різниці динамічних радіусів коліс та зменшення бази тракторного самохідного шасі дає змогу збільшити величину сумарної нормальної реакції дороги на колесах стосовно горизонтальної реакції в шарнірі осі причіпної ланки. Визначено, що робота тракторного самохідного шасі з причіпними ланками характеризується більш високим коефіцієнтом корисної дії його ходової частини порівняно з універсальним трактором класу 0,6 і більш високими зусиллями за умови завантаженості його передньої платформи.
Посилання
Бобошко О. А. Підвищення маневреності колісних тракторів і самохідних шасі: автореф. дис. … канд. техн. наук: 05.22.02. Харків, 2002. 19 с.
Закапко О. Г. Поліпшення агрегатованості і маневреності тракторних самохідних шасі використанням переднього поворотного мосту: дисертація РНД, спец. 274 – «Автомобільний транспорт». Харків: ХНАДУ 2023. 170 с.
Артьомов М. П. Підвищення стійкості руху орного агрегату при зміні технічних параметрів системи керування: автореф. дис.. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук: 05.05.11. Харків, 2006. 20 с.
Артьомов М. П. Динамічна стабільність мобільних сільськогосподарських агрегатів: автореф. дис. … д-ра техн. наук: 05.05.11. Харків, 2014. 41 с.
Антощенков Р. В. Динаміка та енергоефективність багатоелементних сільскогосподарських агрегатів: автореф. дис. … д-ра техн. наук: 05.05.11. Харків, 2018. 40 с.
Подригало М. А., Шелудченко В. В. Нове в теорії експлуатаційних властивостей автомобілів і тракторів: навч. посіб. Суми: Сумський національний аграрний університет, 2015. 213 с.
Podrigalo Mikhail, Krasnokutskyi Volodymyr, Zakapko Olexander. Improvement of aggregation techniques of universal self-propelled chassis by using folding frames. SKOPUS. Engineering for rural development Proceedings: 20-th International Scientific Conference; May 26–28, 2021. Vol. 20.7 с.
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 23
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.