Забезпечення енергоефективності трансмісій автомобілів і тракторів при модернізації зі зміною числа циліндрів ДВЗ

Автор(и)

  • Михайло Абович Подригало Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Андрій Альбертович Кашканов Вінницький національний технічний університет
  • Олександр Олексійович Коряк Харківський національний автомобільно-дорожній університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-102-110

Ключові слова:

двигун внутрішнього згоряння, число циліндрів, крутний момент, вібростійкість, коефіцієнт корисної дії, моторно-трансмісійна установка

Анотація

В статті досліджується енергоефективність моторно-трансмісійних установок при використанні двигунів внутрішнього згоряння з різним числом циліндрів.

Трансмісії, які знаходяться в агрегаті з поршневими ДВЗ, навантажуються нерівномірним крутним моментом, що є причиною крутильних коливань їх деталей. Крутильні коливання створюють додаткові динамічні навантаження на елементи трансмісії, а також знижують її ККД. Для забезпечення високого рівня енергоефективності моторно-трансмісійної установки пружно-інерційні параметри трансмісії повинні бути погоджені з амплітудно-частотними характеристиками крутного моменту встановлюваного двигуна.

При заміні серійного ДВЗ на двигун з відмінними від прототипу вихідними характеристиками, необхідно провести оцінку вібростійкости модернізованої моторно-трансмісійної установки, що й було виконано в даній праці. У якості критерію вібростійкості модернізованого машинного агрегату використовувався цикловий пружний ККД трансмісії. Цей коефіцієнт враховує частоту власних коливань вхідного вала трансмісії, а також амплітуду й частоту коливань крутного моменту двигуна. Визначальний вплив на вібраційні характеристики двигуна чинять частота обертання його колінчастого вала й кількість циліндрів. При проведенні порівняльної оцінки рівня енергоефективності модернізованої моторно-трансмісійної установки передбачалося, що до модернізації трансмісія перебувала в агрегаті з одноциліндровим ДВЗ.

У результаті проведеного дослідження визначено умови забезпечення вібростійкості моторно-трансмісійних установок, розроблено метод для проведення порівняльного аналізу показників енергоефективності моторно-трансмісійних установок з різним числом циліндрів ДВС, а також вказаноможливі шляхи підвищення енергоефективності машинних агрегатів автомобілів і тракторів при модернізації зі зміною числа циліндрів ДВЗ.

Біографії авторів

Андрій Альбертович Кашканов, Вінницький національний технічний університет

д-р. техн. наук, доцент, професор кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Олександр Олексійович Коряк, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри деталі машин і теорії механізмів і машин

Посилання

Э. А. Севастенко, И. А. Никишин, С. Н. Девянин, «Снижение степени неравномерности крутящего момента ДВС», Вестник РУДН. Серия: Инженерные исследования, № 13, с. 99-106. 2010.

Н. А. Гутнева, Л. М. Султанова, «Исследование влияния частоты вращения, среднего индикаторного давления, максимального давления и числа цилиндров на неравномерность хода и крутящего момента рядных и V-образных двигателей», Вестник Дагестанского государственного технического университета. Технические науки, №15, с. 66-76. 2009.

Н. М. Подригало, «Концепция обеспечения эффективности и контроля функциональной стабильности моторно-трансмиссионных установок транспортно-тяговых средств» дис. доктора техн. наук, Харьков, 2016. 408 с.

К. Г. Попык. Динамика автомобильных и тракторных двигателей. М.: Высшая школа, 1970. 328 с.

М. А. Подригало, Н. М. Подригало, О. О. Коряк, «Удосконалення методів оцінки вібростійкости моторно-трансмісійних установок» на VI Міжнародна науково-технічна конференція «Науково-прикладні аспекти автомобільної і транспортно-дорожньої галузі», Луцьк, 2020, с. 54-56.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 12

Опубліковано

2021-07-16

Як цитувати

[1]
М. А. . Подригало, А. А. Кашканов, і О. О. Коряк, «Забезпечення енергоефективності трансмісій автомобілів і тракторів при модернізації зі зміною числа циліндрів ДВЗ», ВМТ, вип. 13, вип. 1, с. 102–110, Лип 2021.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>