Покращення тягового-швидкісних властивостей вдосконаленням методів вибору параметрів моторно-трансмісійної установки автомобіля
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-111-117Ключові слова:
автомобіль, динамічні характеристики, параметри двигуна, моторно-трансмісійна установка, швидкість, передавальні числа, аеродинамічний опірАнотація
Аеродинамічні характеристики здійснюють основний вплив на енергетичну ефективність і тягово-швидкісні властивості автомобіля.
У цій статті, на основі раніше проведених досліджень аеродинамічних характеристик різних моделей автомобілів, запропоновано вдосконалений метод вибору параметрів двигуна і трансмісії на етапі проектування.
Метою дослідження є покращення динамічних властивостей автомобіля шляхом вдосконалення методу вибору основних параметрів моторно-трансмісійної установки за рахунок уточнення розрахунку аеродинамічного опору руху. Для її досягнення необхідно розв’язати такі задачі: уточнити методику вибору максимальної ефективної потужності двигуна; уточнити методику визначення максимальної конструктивної швидкості автомобіля; розробити методику вибору передавальних чисел трансмісії.
Аеродинамічний опір руху автомобіля визначається лобовим коефіцієнтом зазначеного опору, густиною повітряного середовища, площею лобового опору (міделем) і швидкістю автомобіля. З класичних робіт із аеродинаміки автомобіля відомо, що у діапазоні швидкостей руху автомобілів від 20 м/с до 80 м/с, приймаючи закон квадратів при оцінці сили опору повітря, слід змінювати коефіцієнт лобового аеродинамічного опору в залежності від швидкості автомобіля. Однак, при проведенні розрахунків цей коефіцієнт беруть постійним, що приводить до отримання великих значень сили опору повітря при високих швидкостях і менших – при малих.
Розглянуто можливі два шляхи поліпшення динамічних властивостей і енергоефективності автомобіля при його модернізації (підвищення максимальної конструктивної швидкості автомобіля за рахунок зниження передавального відношення трансмісії на вищій передачі; зниження максимальної ефективності потужності двигуна при збереженні колишнього передавального відношення трансмісії на вищій передачі).
У результаті проведеного дослідження удосконалено метод вибору (максимальної ефективної потужності двигуна;максимальної конструктивної швидкості автомобіля; передавальних чисел трансмісії) на стадії проектування параметрів моторно-трансмісійної установки автомобіля.
Посилання
Л. К. Мартенс, Ред., «Аэродинамика», в Техническая энциклопедия. М.: Советская энциклопедия, 1927, том 1(26).
Н. П. Артемов, А. Т. Лебедев, М. А. Подригало и др. Метод парциональных ускорений и его приложения в динамике мобильных машин. Харьков, Украина: Місьдрук, 2012. 220с.
М. А. Подригало, Д. М. Клец, и А. Н. Мостовая, «Оценка технического уровня по показателям динамических свойств автомобиля», Вісник Національного транспортного університету, вип. 25, с. 226–233. 2012.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 182