Удосконалення методу забезпечення паливної економічності вантажних автомобілів засобами інтелектуальних транспортних систем

Автор(и)

  • Ігор Валерійович Грицук Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Володимир Петрович Волков Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Євген Олександрович Український Приазовський державний технічний університет, м. Дніпро
  • Тетяна Вікторівна Волкова Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Володимир Петрович Кужель Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-17-1-39-48

Ключові слова:

автомобіль, паливна економічность, математична модель, метод, витрата палива, моніторинг, інформаційні джерела, інтелектуальні транспортні системи, умови експлуатації

Анотація

Метою дослідження є удосконалення методу забезпечення паливної економічності вантажних автомобілів засобами інтелектуальних транспортних систем у змінних умовах експлуатації. Аналіз процесів забезпечення оперативного контролю витрати палива вантажних транспортних засобів показує перспективність їх реалізації на основі сучасних інтелектуальних транспортних систем, головним інструментарієм якого є метод дистанційного моніторингу. Дистанційний моніторинг вантажних транспортних засобів є досить ефективним інструментом, який призначений не тільки для стеження як за місцезнаходженням, так і за переміщенням у просторі транспортних засобів, а також за певною кількістю параметрів їх технічного стану. Розроблена математична модель удосконаленого методу забезпечення паливної економічності вантажних автомобілів, яка охоплює процесну й аналітичну складову з метою оцінки як граничних значень, так і формування оптимальних характеристик і можливості забезпечення прогнозу як параметрів технічного стану, так і витрати палива транспортним засобом у процесах транспортування вантажів. Математична модель побудована на основі диференціальних і алгебраїчних рівнянь, розроблених у ХНАДУ (Харківський національний автомобільно-дорожній університет), НТУ (Національний транспортний університет) і особисто авторами, яка була адаптована з відповідними змінами в частині вихідних даних і алгебраїчних рівнянь для удосконалення наявного методу. Удосконалений метод визначення і розрахунку витрати палива транспортним засобом в умовах експлуатації базується на інформаційно-програмному комплексі (ІПК) «Віртуальний механік „НАDI-12ˮ» і ІПК «Service Fuel Eco „NTU-HADI-12ˮ» ХНАДУ.

У результаті авторами сформульований як загальний підхід до формування, удосконалення методу забезпечення показників паливної економічності транспортного засобу категорії N3 (вантажного) в реальних умовах експлуатації засобами саме інтелектуальних транспортних систем, так власне й алгоритми вирішення поставлених задач забезпечуються реалізацією системної взаємодії таких трьох взаємопов’язаних складових: процесної, аналітичної та інформаційної.

Біографії авторів

Ігор Валерійович Грицук, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

 д-р техн. наук, професор, професор кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів

Володимир Петрович Волков, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

 д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів

Євген Олександрович Український, Приазовський державний технічний університет, м. Дніпро

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобільного транспорту

Тетяна Вікторівна Волкова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри транспортних технологій

Володимир Петрович Кужель, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

Особливості забезпечення нормування показників і керування паливною економічністю транспортного засобу в умовах експлуатації»/ І. В. Грицук та ін. Вісник машинобудування та транспорту. університет. 2022. Вип. № 1(15). С. 52–59.

Грицук І. В. Концепція забезпечення оптимального температурного стану двигунів і транспортних засобів в умовах експлуатації: дис. … д-ра техн. наук: 05.22.20. Харків, 2016. 552 с

Особливості моніторингу стану транспортних засобів з використанням бортових діагностичних комплексів» / В. П. Матейчик та ін. Управління проектами, системний аналіз і логістика. 2014. Вип. 13. С. 126–138.

Особливості формування методики застосування класифікації умов експлуатації транспортних засобів в інформаційних умовах ITS / В. П. Волков та ін. Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Транспортне машинобудування. 2017. № 14(1236). С. 10–20.

Матейчик В. П., Цюман М. П. Дослідження впливу регулювальних параметрів на паливну економічність і екологічні показники бензинового двигуна з системою нейтралізації відпрацьованих газів». Наукові нотатки: міжвуз. зб. Луцьк, 2010. № 28. С. 331–335.

Особливості алгоритму дослідження паливної економічності та екологічних показників транспортного засобу з урахуванням прогріву в процесі руху» / В. П. Матейчик та ін. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології: електронне наукове фахове видання; Харьк. нац. автомоб.-дор. університет. 2015. Вип. 8. C. 31–38.

Інформаційні системи моніторингу технічного стану автомобілів: монографія / за ред. В. П. Волкова. Харків: Вид-во Панов А. М., 2018. 298 с.

Технічний регламент програмного продукту «Віртуальний механік «HADI-12»» при реєстрації в ньому нового транспортного засобу / Волков В. П. та ін.; заявник і патентовласник Волков В.П. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 47233 від 15.01.2013. Заявка від 15.11.2012 №47525.

Технічний регламент програмного продукту «Service Fuel Eco «NTU-HADI-12»» при звичайній роботі (твір науково-практичного характеру) / Волков В. П. та ін.; заявник і патентовласник ХНАДУ. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 53292 від 24.01.2014. Заявка від 22.11.2013 № 53604.

ДСТУ UN/ECE R 83-05:2009. Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження колісних транспортних засобів стосовно викидів. Київ: Держспоживстандарт України, 2011. 56 с.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 70

Опубліковано

2023-09-11

Як цитувати

[1]
І. В. Грицук, В. П. Волков, Є. О. Український, Т. В. Волкова, і В. П. Кужель, «Удосконалення методу забезпечення паливної економічності вантажних автомобілів засобами інтелектуальних транспортних систем», ВМТ, вип. 17, вип. 1, с. 39–48, Вер 2023.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>