Інформаційна система оперативного забезпечення нормування показників експлуатації транспортного засобу

Автор(и)

  • Ігор Валерійович Грицук Херсонська державна морська академія, м. Одеса
  • Володимир Петрович Волков Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Євген Олександрович Український ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро
  • Микита Віталійович Володарець ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро
  • Володимир Петрович Кужель Вінницький національний технічний університет
  • Тетяна Вікторівна Волкова Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Вікторія Юріївна Рижова Міжнародний технологічний университет «Миколаївська політехніка»

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-16-2-16-22

Ключові слова:

транспортний засіб, інформаційні системи, нормування, показник, паливо, економічність, умови експлуатації

Анотація

Показано формування методу забезпечення нормування показників і керування паливною економічністю транспортного засобу у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Для вирішення поставлених в роботі завдань в якості методологічної основи дослідження використовувався системний підхід. Розроблена загальна методика проведення наукового дослідження нормування і паливної економічності вантажного транспортного засобу категорії N3 у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Цільовим функціоналом дослідження є поєднання об’єктивних і суб’єктивних факторів експлуатації транспортних засобів, що забезпечують мінімальну витрату палива. При цьому одночасно вирішується мінімаксна задача, а саме: нормування експлуатаційних показників, забезпечення максимальної паливної економічності транспортних засобів в умовах експлуатації за рахунок досягнення мінімальних значень витрати палива. Сформульований загальний підхід до формування методу забезпечення паливної економічності транспортного засобу у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Процеси вирішення поставлених задач базуються на реалізації системної взаємодії трьох взаємопов’язаних складових: процесної, інформаційної і аналітичної. Показано, що особливість методу полягає в тому, що він передбачає спільне використання всіх наявних методів і засобів отримання інформації про процеси експлуатації транспортних засобів, про витрату палива, параметри технічного стану і швидкість тощо. Таким чином процес формування методу забезпечення нормування показників експлуатації і паливної економічності транспортного засобу у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем передбачає уточнення інформації про витрату палива, фактичний технічний стан, методи й засоби їхньої реалізації. В статті показано, що таку задачу на основі інформації про параметри витрати палива і технічний стан можливо відобразити складною функцією в реалізації відповідних задач.
В роботі був розроблений метод визначення і розрахунку витрати палива транспортних засобів в умовах експлуатації саме для дослідження та обґрунтування нормування і параметрів паливної економічності. Особливість методу полягає в тому, що він передбачає саме спільне використання всіх наявних методів і засобів отримання інформації про процеси експлуатації транспортних засобів, а саме: про витрату палива, параметри технічного стану та швидкість транспортного засобу.

Біографії авторів

Ігор Валерійович Грицук, Херсонська державна морська академія, м. Одеса

д-р техн. наук, професор, професор кафедри експлуатації суднових енергетичних систем,

Володимир Петрович Волков, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів

Євген Олександрович Український, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобільного транспорту

Микита Віталійович Володарець, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобільного транспорту

Володимир Петрович Кужель, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Тетяна Вікторівна Волкова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри транспортних технологій

Вікторія Юріївна Рижова, Міжнародний технологічний университет «Миколаївська політехніка»

старший викладач кафедри «Автомобілі та автомобільне господарство»

Посилання

Волков В. П., Матейчик В. П. «Організація технічної експлуатації автомобілів в умовах формування інтелектуальних транспортних систем», Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Збірник наукових праць. Серія: Автомобіле- та тракторобудування. Х.: НТУ «ХПІ», № 29 (1002), с. 138-144, 2013..

Матейчик В. П., Волков В. П. «Особливості моніторингу стану транспортних засобів з використанням бортових діагностичних комплексів», Управління проектами, системний аналіз і логістика, вип. 13, с. 126-138, 2014.

М. Ф. Дмитриченко, В. П. Матейчик, О. К. Грищук, М. П. Цюман, Методи системного аналізу властивостей автомобільної техніки. Київ: НТУ, 2014.

Волков В. П., Грицук І. В. «Особливості моніторингу і визначення статусу несправностей транспортного засобу у складі бортового інформаційно-діагностичного комплексу», Вісник Національного транспортного університету, вип. 30, с. 51-62, 2014.

Грицук І. В. «Концепція забезпечення оптимального температурного стану двигунів і транспортних засобів в умовах експлуатації», дис. д-ра техн. наук. Харків, 2016.

Український Є. О. «Підвищення паливної економічності транспортних засобів категорії N3», дис. канд техн. наук. Житомир, 2021.

Volodarets M., et al., “Optimization of Vehicle Operating Conditions by Using Simulation Modeling Software,” SAE Technical Paper 2019-01-0099, 2019, doi: https://10.4271/2019-01-0099.

Klets D., et al., “Information Security Risk Management of Vehicles,” SAE Technical Paper 2018-01-0015, 2018, doi: https://10.4271/2018-01-0015.

Rabinovich E., et al., “Evaluation of the Powertrain Condition Based on the Car Acceleration and Coasting Data,” SAE Technical Paper 2018-01-1771, 2018, doi: https://10.4271/2018-01-1771

Kuric I., Mateichyk V., et al., «The peculiarities of monitoring road vehicle performance and environmental impact,» in MATEC Web of Conferences Volume 244, 5 December 2018, № 030033rd Innovative Technologies in Engineering Production ITEP 2018, Bojnice; Slovakia, 2018. doi: https://10.1051/matecconf/201824403003.

Gritsuk I. V., Zenkin E. Y., et al., “The Complex Application of Monitoring and Express Diagnosing for Searching Failures on Common Rail System Units,” SAE Technical Paper 2018-01-1773, 2018, doi: https://10.4271/2018-01-1773

В. П. Волков та ін., Інтелектуальні системи моніторингу транспорту. Харків: НТМТ, 2015.

В. П. Волков та ін., Інформаційні системи моніторингу технічного стану автомобілів. Харків: Панов А. М., 2018.

Эванс Л., Герман Р., Лам Т. Многомерный анализ транспортных факторов, связанных с расходом топлива при вождении автомобиля в городских условиях. М.: Транспорт, 1987.

Савостін-Косяк Д., Сахно В. «Дослідження витрати палива міських автобусів з дизелем шляхом математичного моделювання» in Systemy i Srodki Transportu Samochodowego. Wybrane Zagadnienia : monografia pod redakcja naukowa Kazimierza Lejdy. Seria Transport. Rzeszow: Politehnika Rzeszowska, s. 95–103, № 9, 2017.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 141

Опубліковано

2023-01-17

Як цитувати

[1]
І. В. Грицук, «Інформаційна система оперативного забезпечення нормування показників експлуатації транспортного засобу», ВМТ, вип. 16, вип. 2, с. 16–22, Січ 2023.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

<< < 1 2 3