Інтероперабельність інформаційно-аналітичної системи безпеки дорожнього руху

Автор(и)

  • Олексій Вікторович Степанов Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Альбіна Сергіївна Венгер Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Володимир Петрович Кужель Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-149-154

Ключові слова:

безпека дорожнього руху, інформаційно-аналітична система, інтероперабельність, інформація, управління, автотранспорт, інтелектуальна транспортна система

Анотація

В статті дістала подальший розвиток актуальна проблема, а саме – проблема безпеки дорожнього руху. Розроблено концепцію інформаційно-аналітичної системи безпеки дорожнього руху. Обґрунтовується думка про те, що інформаційні технології дозволяють скорочувати дистанцію між владою і суспільством завдяки принципу «зворотного зв’язку» та впливають на забезпечення безпеки дорожнього руху.

В роботі доведено, що, по-перше, інформаційно-аналітична система безпеки дорожнього руху призначена для здійснення інформаційно-аналітичної діяльності з метою отримання інформації, необхідної для забезпечення безпеки дорожнього руху. Зокрема, обов’язковим є включення інформаційно-комунікаційних технологій з потенціалом реалізації принципу «зворотного зв’язку»; по-друге, інформаційно-аналітична система безпеки дорожнього руху запланована виконувати такі завдання: здійснення моніторингу безпеки дорожнього руху у транспортному процесі, формування та оптимізацію безпечної маршрутної мережі у транспортному процесі, здійснення диспетчерського управління з безпеки дорожнього руху у транспортному процесі, аналіз даних з безпеки дорожнього руху, прийняття управлінських рішень щодо безпеки дорожнього руху й ін. У підсумку – за рахунок спільного використання зібраних відомостей підвищити ефективність міжвідомчої взаємодії відносно безпеки дорожнього руху у транспортному процесі; по-третє, для виконання запланованих завдань інформаційно-аналітична система безпеки дорожнього руху повинна мати здатність взаємодіяти і функціонувати з іншими системами без будь-яких обмежень, тобто мати властивість інтерoперабельності.

Саме тому у інформаційно-аналітичну систему безпеки дорожнього руху повинні входити не тільки інформаційно-аналітичні підрозділи всіх гілок органів державної влади які беруть участь у процесі реалізації концепції безпеки дорожнього руху, а й науково-дослідні організації, які займаються аналізом проблем безпеки дорожнього руху. Взаємодія між ними має здійснюватися шляхом формування єдиної бази даних безпеки дорожнього руху. Це дозволить надати всебічну підтримку органам державної влади у розробці й прийнятті ефективних рішень, що регулюють безпеку дорожнього руху.

Біографії авторів

Олексій Вікторович Степанов, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д-р. техн. наук, професор кафедри організації та безпеки дорожнього руху

Альбіна Сергіївна Венгер, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

аспірантка кафедри організації та безпеки дорожнього руху

Володимир Петрович Кужель, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

Про схвалення Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року (Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 травня 2018 р., № 430-р.). [Електронний ресурс]. – URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-%D1%80#Text (дата звернення 31.03.2021).

Ю. В. Курносов, и П. Ю. Конотопов, Аналитика: методология, технология и организация информационно-аналитической работы, М.: Русаки, 2004.

Action Plan for the Deployment of Intelligent Transport Systems in Europe. Communication from the commission. Commission of the European Communities. Brussels, 16. 12. 2008. COM(2008) 886 final.

K. W. Batty M. Axhausen, F. Giannotti, A. Pozdnoukhov eds., «Smart cities of the future», The European Physical Journal Special Topics, 2012, vol. 214, iss. 1, pp. 481–518.

Directive 2010/40/EU of the European Parliament and of the council of 7 July 2010 on the framework for the deployment of Intelligent Transport Systems in the field of road transport and for interfaces with other modes of transport. [Електронний ресурс]. – URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=CELEX%3A32010L0040 (дата звернення 31.03.2021).

A. Lieskovsky, Š. Baďura, M. Mokryš, «Proceedings in Intelligent Transportation Systems 2013» Virtual Conf. EDIS – Publishing Institution of the University of Zilina. 2013. 173 p.

G. Nowacki, «Development and Standardization of Intelligent Transport Systems» TransNav, the Internat. J. on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 2012, vol. 6, no. 3, pp. 403-411.

Z. Xiong, H. Sheng, W. Rong, and E. Dave, «Cooper Intelligent transportation systems for smart cities: a progress review» Science China Information Sciences, 2012, vol. 55, iss. 12, pp. 2908–2914.

В. П. Кужель, В. Ю. Зіневич,і Р. С. Андрощук, «Показники безпеки при наданні послуг з перевезень автомобільним транспортом», у Сучасні тенденції розвитку автомобільного транспорту та галузевого машинобудування: Міжнародна науково-практична конференція присвячена 90-річчю Харківського автомобільно-дорожнього університету та 90-річчю автомобільного факультету, Харків: ХНАДУ, 2020, с. 286-288.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 3

Опубліковано

2021-07-16

Як цитувати

[1]
О. В. Степанов, А. С. Венгер, і В. П. Кужель, «Інтероперабельність інформаційно-аналітичної системи безпеки дорожнього руху», ВМТ, вип. 13, вип. 1, с. 149–154, Лип 2021.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>