Інтелектуалізація електронних систем та програмного забезпечення сучасних автомобілів
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-16-2-88-95Ключові слова:
автомобіль, автомобільна промисловість, електроніка, електронна система, програмне забезпечення автомобілів, датчики, гіпотезаАнотація
Наведена робота спрямована на дослідження питання насичення та вдосконалення програмного забезпечення та електронних систем в межах розвитку сучасних автомобілів. Тенденції, які сьогодні існують в автомобільній галузі, створюють складності та невизначеності, пов’язані з апаратним забезпеченням. Найближче свідоме майбутнє скоріш за все буде руйнівним для програмного забезпечення та електронної архітектури. Вже зараз автомобіль змінився безповоротно. Електрифікація та штучний інтелект дозволили підвищити безпеку, ефективність і продуктивність на автомобільному транспорті. У той час як більшість водіїв думають, як швидко вони перемістяться туди, куди вони рухаються, в технічному плані на зараз все більше уваги приділяється умовам руху та безпеці при пересуванні в подорожі – як саме пасажири почуватимуться, та на скільки безпечно дістануться до кінцевого місця призначення, а також контроль працездатності всіх систем автомобіля. Авторами статті обґрунтовано актуальність проблеми та доведено, що головна вимога до автомобілів, це безпека і якість автомобільної електроніки та програмного забезпечення для гарантування безпеки, які створюють ще більший рівень автономності. Все це вимагає від автомобільної галузі переосмислення сучасних кроків до розробки програмного забезпечення автомобіля, електронної та електричної архітектури. Метою роботи є дослідження стану і перспективи розвитку різноманітних електронних систем та технологічного програмного забезпечення сучасних автомобілів з розглядом гіпотез майбутньої електричної та електронної архітектури автомобільного транспорту. В підсумку роботи доведено, що інтелектуальні транспортні засоби створені за допомогою напівпровідників, бази даних і штучного інтелекту для прийняття рішень, що веде до експоненціального росту ускладнення автомобільних систем і потребує більш складних технологій проектування та тестування. Щоб досягти необхідної продуктивності, а також цілей сталого дизайну та безпечної роботи, ці елементи більше не можна проектувати окремо. Необхідно прийняти нову парадигму співпраці в дизайні, де інженери з різних дисциплін об’єднуються для досягнення спільної мети.
Посилання
Harmon Р. The AI Tools Market. The Market for Intelligent Software Building Tools. Part I. Intelligent Software Strategies., 1994.
Autonomous vehicle data storage: We grill self-driving car experts about sensors, clouds … and robo taxis [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://blocksandfiles.com/2020/02/03/autonomous-vehicle-data-storage-is-a-game-of-guesses/ (дата звернення 15.09.2022).
What is ADAS? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.synopsys.com/automotive/what-is-adas.html (дата звернення 18.09.2022).
Автомобиль-робот Baidu совершил автоматический пробег по улицам Пекина [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://dailytechinfo.org/auto/7656-avtomobil-robot-baidu-sovershil-avtomaticheskiy-probeg-po-ulicam-pekina.html (дата звернення 18.09.2022).
В. М. Павленко, В. П. Кужель, В. М. Мануйлов, «Алгоритмізація бази знань при обслуговуванні легкових автомобілів», Вісник машинобудування та транспорту, № 2(14), с. 87-95, 2021.
В. М. Павленко, В. М. Мануйлов, В. П. Кужель, «Case-системи для розробки мультиагентної системи (МАС) в системі діагностування та технічного обслуговування автомобілів», Вісник Машинобудування та транспорту. № 1(13), с. 87-94, 2021. DOI: https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-87-93.
В. М. Павленко, В. П. Кужель, Є. В. Калашніков, Д. П. Комар, «Моделювання онтологій для організації технічного обслуговування автомобілів», Вісник Машинобудування та транспорту. № 1(9), с. 89-97, 2019. DOI https://doi.org/10.31649/ 2413-4503-2019-9-1-89-97.
В. П. Волков, В. М. Павленко, В. П. Кужель, «Дослідження агентного підходу контролю технічного стану транспортних засобів», Вісник Машинобудування та транспорту. № 2(10), с. 16-23, 2019. DOI https://doi.org/10.31649/2413-4503-2019-10-2.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 239
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.