Технологія діагностування транспортних засобів
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-14-2-10-17Ключові слова:
транспортний засіб, технологія, мехатроніка, діагностування, методи дослідження, принципи побудовиАнотація
У статті на прикладі мехатронної системи керування двигуном та трансмісією транспортних засобів (автомобілів) показано особливості технології їхнього діагностування. В електронній системі управління трансмісією об'єктом регулювання є головним чином автоматична трансмісія. Також закони управління (програми) перемикання передач в автоматичній трансмісії забезпечують оптимальну передачу енергії двигуна колесам транспортного засобу (ТЗ) з урахуванням необхідних тягово-швидкісних властивостей та економії палива. При цьому програми досягнення оптимальних тягово-швидкісних властивостей та мінімальної витрати палива відрізняються одна від одної, оскільки одночасне досягнення цих цілей не завжди можливе. Тому залежно від умов руху та бажання водія можна вибрати за допомогою спеціального перемикача програму «економія» – для зменшення витрат палива, програму «потужність» – для покращення тягово-швидкісних властивостей або програму «ручне», щоб перейти на перемикання передач водієм. У свою чергу, можливості самодіагностики включають: ідентифікацію системи та електронні блоки управління (ЕБУ) (ECU); розпізнання, зберігання та зчитування інформації про статичні та поодинокі порушення роботи; зчитування поточних реальних даних, що включають умови довкілля та специфікації; моделювання функцій системи; програмування параметрів системи Окремі програми для випробувального блока зберігаються в модулях, що підключаються, в той час як коригування і передача даних в системі здійснюються за допомогою інтерфейсу даних. Зазначимо, що процес діагностування починається з ініціалізації систем – виявлення їх у складі електрообладнання ТЗ. За успішної ініціалізації можливо: прочитати пам'ять помилок; зробити стирання пам'яті помилок; переглянути дані наступної системи або вийти в головне меню; змінити показання вибраного розряду; здійснити корекцію поточного часу; зробити корекцію поточної дати та виконати низку додаткових функцій.
Посилання
В. Г. Бутылин, В. Г. Иванов, И. И. Лепешко, А. И. Лещинский, А. А. Юхнов, «Анализ и перспективы развития мехатронных систем управления торможением колеса», Мехатроника. Механика. Автоматика. Электроника. Информатика, № 2, с. 33-38, 2000.
Б. А. Данов, Е. И. Титов, Электронное оборудование иностранных автомобилей: Системы управления трансмиссией, подвеской и тормозной системой. М.: Транспорт, 1998.
Б. А. Данов, Электронные системы управления иностранных автомобилей. М.: Горячая линия – Телеком, 2002.
Х. Сига, С. Мидзутани, Введение в автомобильную электронику. М.: Мир, 1989.
В. П. Волков, И. В. Грицук, Т. В. Волкова, В. П. Кужель, Н. Г. Бережная, «Оценка функциональной стабильности тормозного управления транспортных средств», Вісник машинобудування та транспорту, № 2(12), с. 34-44, 2020. DOI : https://doi.org/10.31649/2415-3486-2020-12-2.
##submission.downloads##
-
pdf (Русский)
Завантажень: 3526