Покращення тягового-швидкісних властивостей вдосконаленням методів вибору параметрів моторно-трансмісійної установки автомобіля

Автор(и)

  • Михайло Абович Подригало Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Володимир Миколайович Краcнокутський Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
  • Віталій Альбертович Кашканов Вінницький національний технічний університет
  • Олександр Сергійович Ткаченко Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Олександр Григорович Янчик Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-111-117

Ключові слова:

автомобіль, динамічні характеристики, параметри двигуна, моторно-трансмісійна установка, швидкість, передавальні числа, аеродинамічний опір

Анотація

Аеродинамічні характеристики здійснюють основний вплив на енергетичну ефективність і тягово-швидкісні властивості автомобіля.

У цій статті, на основі раніше проведених досліджень аеродинамічних характеристик різних моделей автомобілів, запропоновано вдосконалений метод вибору параметрів двигуна і трансмісії на етапі проектування.

Метою дослідження є покращення динамічних властивостей автомобіля шляхом вдосконалення методу вибору основних параметрів моторно-трансмісійної установки за рахунок уточнення розрахунку аеродинамічного опору руху. Для її досягнення необхідно розв’язати такі задачі: уточнити методику вибору максимальної ефективної потужності двигуна; уточнити методику визначення максимальної конструктивної швидкості автомобіля; розробити методику вибору передавальних чисел трансмісії.

Аеродинамічний опір руху автомобіля визначається лобовим коефіцієнтом зазначеного опору, густиною повітряного середовища, площею лобового опору (міделем) і швидкістю автомобіля. З класичних робіт із аеродинаміки автомобіля відомо, що у діапазоні швидкостей руху автомобілів від 20 м/с до 80 м/с, приймаючи закон квадратів при оцінці сили опору повітря, слід змінювати коефіцієнт лобового аеродинамічного опору в залежності від швидкості автомобіля. Однак, при проведенні розрахунків цей коефіцієнт беруть постійним, що приводить до отримання великих значень сили опору повітря при високих швидкостях і менших – при малих.

Розглянуто можливі два шляхи поліпшення динамічних властивостей і енергоефективності автомобіля при його модернізації (підвищення максимальної конструктивної швидкості автомобіля за рахунок зниження передавального відношення трансмісії на вищій передачі; зниження максимальної ефективності потужності двигуна при збереженні колишнього передавального відношення трансмісії на вищій передачі).

У результаті проведеного дослідження удосконалено метод вибору (максимальної ефективної потужності двигуна;максимальної конструктивної швидкості автомобіля; передавальних чисел трансмісії) на стадії проектування параметрів моторно-трансмісійної установки автомобіля.

Біографії авторів

Михайло Абович Подригало, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д-р. техн. наук, професор, завідувач кафедри технології машинобудування і ремонту машин

Володимир Миколайович Краcнокутський, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

канд. техн. наук, доцент, професор кафедри «Автомобіле- і тракторобудування»,

Віталій Альбертович Кашканов, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Олександр Сергійович Ткаченко, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

аспірант, кафедра технології машинобудування і ремонту машин

Олександр Григорович Янчик, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

канд. техн. наук, старший науковий співробітник, доцент кафедри безпеки праці та навколишнього середовища

Посилання

Л. К. Мартенс, Ред., «Аэродинамика», в Техническая энциклопедия. М.: Советская энциклопедия, 1927, том 1(26).

Н. П. Артемов, А. Т. Лебедев, М. А. Подригало и др. Метод парциональных ускорений и его приложения в динамике мобильных машин. Харьков, Украина: Місьдрук, 2012. 220с.

М. А. Подригало, Д. М. Клец, и А. Н. Мостовая, «Оценка технического уровня по показателям динамических свойств автомобиля», Вісник Національного транспортного університету, вип. 25, с. 226–233. 2012.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 285

Опубліковано

2021-07-16

Як цитувати

[1]
М. А. Подригало, Краcнокутський В. М., В. А. Кашканов, О. С. Ткаченко, і О. Г. Янчик, «Покращення тягового-швидкісних властивостей вдосконаленням методів вибору параметрів моторно-трансмісійної установки автомобіля», ВМТ, вип. 13, вип. 1, с. 111–117, Лип 2021.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 > >>