Дослідження взаємодії коліс автомобіля з роликами стенда при гальмуванні

Автор(и)

  • Ігор Арнольдович Мармут Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Андрій Альбертович Кашканов Вінницький національний технічний університет
  • Віталій Альбертович Кашканов Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-68-77

Ключові слова:

інерційний роликовий стенд, повнопривідний автомобіль, силова взаємодія автомобіля зі стендом при гальмуванні, коефіцієнт використання навантаження

Анотація

У статті розглянуті питання моделювання умов для отримання діагностичної інформації про складні об'єкти. Як приклад розглянуто перевірку гальмівних якостей повнопривідних легкових автомобілів на інерційному роликовому стенді.

Діагностування технічного стану автомобілів з точки зору безпеки руху є однією з найважливіших проблем. Особливо це важливо для систем, технічний стан яких впливає на безпеку руху – особливо гальмівних систем. Зарубіжний і вітчизняний досвід свідчить про ефективність інструментального контролю. До діагностичного устаткування відносяться роликові стенди, на яких можна здійснювати перевірку гальмівних властивостей автомобілів.

Як показують багато досліджень, зокрема ті, що проводилися на кафедрі технічної експлуатації і сервісу автомобілів ХНАДУ (ХАДІ), інерційні стенди дають більш достовірну інформацію про технічний стан автомобіля. Такі стенди дозволяють відтворити реальні швидкісні і теплові режими роботи гальм (особливо оснащених ABS). Для підвищення точності діагностування автомобіля на роликовому стенді необхідно мати уявлення про характер взаємодії коліс автомобіля з роликами.

Дослідження кочення колеса по роликах стенду виконували багато авторів, починаючи з 80-х років минулого століття. Однак всі ці дослідження проводилися на одноосьових стендах і для монопривідних автомобілів. Зараз же велика кількість легкових автомобілів має повний привід. Кочення коліс таких автомобілів по роликах і їх взаємодію практично не вивчено. Тому повернення до вивчення цього питання є актуальним.

Розроблено силову модель системи взаємодії автомобіля зі стендом з урахуванням конструктивних особливостей стенду і особливостей конструкції підвіски автомобіля. Силова модель цієї системи містить у собі рівняння рівноваги кузова і двох мостів, а також рівняння руху роликів і коліс автомобіля. За результатами аналізу чинних сил в системі «автомобіль-стенд» визначено гальмівні моменти на колесах М і коефіцієнти використання навантаження q при гальмівних випробуваннях автомобіля 4х4.

Отримані результати досліджень дозволили удосконалити теорію взаємодії колеса автомобіля з роликами діагностичного стенда інерційного типу.

Біографії авторів

Ігор Арнольдович Мармут, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри технічної експлуатації і сервісу автомобілів ім. проф. Говорущенка М. Я.

Андрій Альбертович Кашканов, Вінницький національний технічний університет

д-р. техн. наук, доцент, професор кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Віталій Альбертович Кашканов, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

. И. А. Мармут, «Разработка научно-методических основ проектирования передвижных станций диагностики» дис. канд. техн. наук, ХГАДТУ, Харьков, 2001.

. Н. Я. Говорущенко, В. П. Волков, Э. Х. Рабинович, И. А. Мармут и В. А. Зуев, Роликовые стенды для проверки тормозных и тяговых свойств автомобилей (теория, расчет и конструирование). Харьков, Украина: ХНАДУ, 2009, 344 с.

. И. А. Мармут, «Обоснование выбора диаметра роликов инерционного тормозного стенда», Науковий журнал ХНТУСГ ім. П. Василенка «Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів», № 13, с. 241-247, 2018.

. И. А. Мармут, Э. Х. Рабинович. «К вопросу оптимизации конструктивных параметров роликового стенда для проверки тормозов» на ХХІV научно-технической конференции с международным участием Транспорт, экология – устойчивое развитие, Варна, 2018, с. 119-124.

. И. А. Мармут, «Моделювання процесу гальмування автомобіля на інерційному роликовому стенді» на Міжнародній науково-практичній конференції «Синергетика, мехатроніка, телематика дорожніх машин і систем у навчальному процесі та науці», Харків, 2017, с. 155-159.

. И. А. Мармут, «Математичні моделі стендової діагностики гальмівних систем автомобілів», Науковий журнал Луцького НТУ «Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті», № 2(11), с. 90-96, 2018.

. Онлайн-учебник по устройству автомобиля [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://monolith.in.ua/structure-avto/polnoprivodnye-avtomobili/.

. Э. Х. Рабинович, «Исследование и совершенствование методов и средств стендовой проверки автомобильных тормозов» дис. канд. техн. наук, ХАДИ, Харьков, 1981.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 10

Опубліковано

2021-07-16

Як цитувати

[1]
І. А. Мармут, А. А. Кашканов, і В. А. Кашканов, «Дослідження взаємодії коліс автомобіля з роликами стенда при гальмуванні», ВМТ, вип. 13, вип. 1, с. 68–77, Лип 2021.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>