Оцінка точності вимірювання параметрів автомобіля на стенді з біговими барабанами
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-60-67Ключові слова:
автомобіль, діагностика, технічний стан, обладнання, вимірювання, точність, стенд з біговими барабанами, витрата паливаАнотація
Паливна економічність є одним з показників оцінки ефективності рухомого складу. У статті розглянутіо основні причини, які обумовлюють необхідність оцінки паливної економічності дорожньо-транспортних засобів в процесі експлуатації. Наведено аналіз рекомендацій в нормативно-правовій документації до точності вимірювання параметрів автомобіля. Сформульовано мету роботи, яка полягає в розробці заходів для підвищення точності вимірювань при стендових випробуваннях автомобілів. Розглянуто головні особливості вимірювання витрати палива на імітаційному стенді з біговими барабанами. Представлено формули для розрахунку шляхової витрати палива на дорозі і на стенді з біговими барабанами. Визначено критерій подібності дорожніх і стендових випробувань на паливну економічність автомобіля. Розглянуто чинники, що впливають на вимірювання витрати палива. Складено загальну вимірювальну схему імітаційного стенду. Проаналізовано складові навантажувально-швидкісних режимів роботи стенда. Проведено метрологічну оцінку апаратури для вимірювання крутного моменту і швидкості обертання приводного вала бігових барабанів. Наведено схему тарування тензометричної балки, яка застосовується для вимірювання крутного моменту на бігових барабанах стенда і колесах автомобіля. Оцінена закономірність зміни вихідного каналу вимірювального сигналу від крутного моменту. Отримано характеристика відносної похибки для двох діапазонів вимірювань навантаження. Встановлено вплив частоти і кількості послідовних вимірювань на збіжність точності визначення витрати палива, швидкості і навантаження транспортного засобу при стендових випробуваннях. Отримано оптимальний час вимірювання з допустимою точністю. Отримано залежність загальної похибки вимірювання витрати палива на стенді з біговими барабанами з урахуванням точності вимірювання, обробки і дискретизації сигналу. Оцінено вплив частоти дискретизації аналогово-цифрового перетворення. Розроблено висновки та рекомендації, вказані основні шляхи подальших досліджень.
Посилання
В. К. Вахламов, Автомобили : эксплуатационные свойства. Москва: Academia, 2012.
Н. Я. Говорущенко, Экономия топлива и снижение токсичности на автомобильном транспорте. Москва: Транспорт, 1990.
Положение о профилактическом обслуживании и ремонте транспортных машин (Методические рекомендации. Харьков: РИО ХГАДТУ, 1998.
Н. Я. Говорущенко, Ю. В. Горбик, и С. И. Кривошапов, «Алгоритм диагностирования автомобиля по индикаторному расходу топлива в агрегатах», Вісник СевНТУ. Вип. 121/2011, с. 26-29, 2011.
Нормативний документ, затверджений Міністерством інфраструктури України 07.10.2011. Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті . Київ: ДержавтотрансНДІпроект», 2012, 120 с.
Н. Я. Говорущенко, Системотехника автомобильного транспорта (расчетные методы исследований. Харьков: ХНАДУ, 2011.
ГОСТ 20306-90. Автотранспортные средства. Топливная экономичность. Методы испытаний». URL: http://www.vashdom.ru/gost/20306-90/. (дата обращения: 15.04.2021).
Э. Х. Рабинович. «Исследование и совершенствование методов и средств стендовой проверки автомобильных тормозов». автореф. канд. техн. наук; 05.22.10. Харьков: ХАДИ, 1981.
Р. Н. Сафиуллин, и М. А. Керимов, Интеллектуальные бортовые системы на автомобильном транспорте. Москва: Директ-Медиа, 2017.
Э. И. Цветков, Процессорные измерительные средства. Ленинград: Энергоавтомиздат, 1989.
В. А. Брднер. Измерительные приборы (теория, расчет, проектирование). Москва: Изд-во стандартов, 1986.
Я. М. Вильнер, Я. Т. Ковалев, и Б. Б. Некрасов, Справочное пособие по гидравлике, гидромашинам и гидроприводам. Минск: Вышэйш. школа, 1976.
Н. Я. Говорущенко, и А. Н. Туренко, Системотехника транспорта (на примерах автомобильного транспорта). Харьков: РИО ХГАДТУ, 1998, Т. 1.
И. А. Мармут и Ю. В. Зыбцев. «Методика поверки измерительной системы инерционного роликового стенда». Автомобильный транспорт, Вып. 29, с. 207-217, 2011.
И. А. Мармут, и В. И. Мармут. «Методика поверки канала измерения скорости инерционного стенда с беговыми барабанами». Автомобильный транспорт, Вып. 22, с. 53-57, 2008.
С. І. Кривошапов, «Оцінка точності і достовірності вимірювання витрат палива». Технічний сервіс агропромислового лісового та транспортного комплексів, № 22, с. 90-97, 2020. DOI 10.37700/ts.2020.22.90-97.
##submission.downloads##
-
PDF (Русский)
Завантажень: 168