Вдосконалення технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів

Автор(и)

  • Александр Станиславович Гурский Білоруський національний технічний університет, Мінськ
  • Віктор Сергійович Івашко Білоруський національний технічний університет, Мінськ
  • Володимир Андрійович Макаров Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2020-11-1-55-61

Ключові слова:

контроль, витрата, паливо, система, технічне обслуговування, ремонт, коригування, коефіцієнти, швидкість, частота, дані, зчитування

Анотація

У статті розглядається застосування планово-попереджувальної системи технічного обслуговування (ТО) в сучасних умовах з використанням системи моніторингу транспорту, яка дозволяє більш обґрунтовано підходити до термінів проведення ТО і створити новий підхід до розрахунку пробігів до технічних впливів.

Підтвердження запропонованої методики необхідно отримати, виконавши аналіз даних про відмови з використанням наявної інформаційно-довідкової системи. Проведення аналізу статистичних даних потрібно для визначення критерію необхідності і достатності при виконанні технічного обслуговування. З метою скорочення витрат при виконанні технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів,. інтервали встановлюються максимально-можливі регламентовані заводом виробником, проте перевищення термінів технічного обслуговування може спричинити передчасні відмови окремих систем і механізмів, відновлення яких може бути на порядок затратнішим ніж економія при такому підході. Одночасно з цим,  проведенням аналізу статистичних даних можна виявити найбільш вразливі механізми і акцентувати на них увагу при виконанні технічних дій. Проведена робота зі збору та аналізу інформації про: структуру автобусного парку, розподілу рухомого складу по пробігу і віку з початку експлуатації, середньорічному пробігу дозволяє стверджувати, що є значущий вплив названих факторів на кількість заявок на ремонт, а також про дієвість сезонних факторів експлуатації. Проаналізовані відмови та несправності систем і агрегатів автобусів, що працюють в міських умовах вимагають зваженого підходу до визначення термінів проведення ТО і ремонту (Р).

Для коректного опису умов експлуатації, доріг, дорожніх умов можна використовувати такі показники, як швидкість руху транспортного засобу і навантаження. При визначенні навантаження використовується параметр миттєвої або середньої витрати палива, які можна знайти з використанням датчиків витрати і рівня палива, так і з використанням даних тривалості впорскування палива форсунками, а також даними проміжних розрахунків в CAN – шині передачі даних транспортного засобу. Означені параметри можуть бути отримані за допомогою системи транспортної телематики, що в повній мірі дозволить спростити розрахунки і отримати більшу точність.

Метод використання параметрів роботи транспортних засобів має перевагу тому, що дозволяє враховувати миттєві дані роботи автобуса і порівняно з традиційним підходом підвищити точність визначення термінів ТО і Р, тому що коефіцієнт К1 залежить від швидкості і навантаження в часі при вимірюванні миттєвої і середньої витрат палива за тривалістю упорскування.

Біографії авторів

Александр Станиславович Гурский, Білоруський національний технічний університет, Мінськ

канд. техн. наук, доцент, завідуючий кафедри «Технічна експлуатація автомобілів»

Віктор Сергійович Івашко, Білоруський національний технічний університет, Мінськ

д-р техн. наук, професор, професор кафедри «Технічна експлуатація автомобілів»

Володимир Андрійович Макаров, Вінницький національний технічний університет

д-р техн. наук, доцент, професор кафедри «Автомобілі та транспортний менеджмент»

Посилання

Техническое обслуживание и ремонт автомобильных транспортных средств. Нормы и правила проведения = Тэхничнае абслугоуванне и рамонт аутамабильных транспартных сродкау. Нормы i правiлы правядзення.: Технический кодекс установившейся практики ТКП 248-2010. – введ. РБ 13.05.2010. – Минск: Белорус. гос. ин-т стандартизации и сертификации, 2010.

В. П. Волков и др., Интеграция технической эксплуатации автомобилей в структуры и процессы ITS. Донецк: Ноулидж, 2013.

Н. Г. Мальцев, Ю. Д. Карпиевич, «Современные методы контроля расхода топлива и применение для мониторинга режимов работы автотракторной техники,» в Научно-технический прогресс в сельскохозяйственном производстве: научно-практическая конференция. Минск: БГАТУ, 2013. с. 35–39.

Д. А. Иваницкий, В. С. Ивашко, И. М. Флерко, «Повышение текущего уровня обслуживания и ремонта городских автобусов,» Изобретатель, № 9(177), с. 41–45, 2014.

Д. Н. Коваль, Ред., Повышение качества технического обслуживания и ремонта автотранспортных средств путем мониторинга технического состояния, Минск: Бел НИИТ «Транстехника», 2018.

А. С. Гурский, «Диагностирование электронной системы впрыска топлива бензинового двигателя по длительности открытого состояния форсунок,» Вестник БНТУ, №4, с. 49–52. 2003.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 411

Опубліковано

2020-07-10

Як цитувати

[1]
А. С. Гурский, В. С. Івашко, і В. А. Макаров, «Вдосконалення технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів», ВМТ, вип. 11, вип. 1, с. 55–61, Лип 2020.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають