Удосконалення методу дистанційного контролю параметрів технічного стану автомобілів
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2020-11-1-28-39Ключові слова:
автомобіль, середня швидкість руху, витрата палива,, відносний коефіцієнт зміни швидкості руху, дистанційний контроль, транспортний засіб, технічний стан, умови експлуатаціїАнотація
В статті розглянуто особливості обробки результатів дистанційного контролю параметрів технічного стану автомобілів в умовах експлуатації, що дозволяє отримати значення середніх швидкостей руху для дільниці з урахуванням геозон, витрати палива і відносного коефіцієнта зміни швидкості руху, який є основним орієнтиром при визначенні умов експлуатації автомобілів.
В роботі визначення швидкості автомобілів в умовах експлуатації виконувалося в декілька етапів. На першому етапі дослідження процес визначення швидкості автомобіля здійснювався в цілому для всієї дільниці дослідного відрізку шляху. На другому етапі дослідження було отримано аналогічний результат, як і на першому етапі, в частині врахування умов експлуатації автомобіля за швидкістю і коректного отримання значення відносного коефіцієнта зміни швидкості руху. При такому визначенні швидкості взагалі не можливо визначити умови експлуатації автомобіля за швидкістю, хоча транспортні, дорожні і атмосферно-кліматичні умови визначити можливо. На третьому етапі для визначення швидкості руху транспортного засобу з урахуванням умов експлуатації, дослідна дільниця шляху була розділена в залежності від формування геозон на всій відстані шляху. В результаті було отримано середню витрату палива транспортного засобу (на прикладі легкового автомобіля сегменту С) на всю відстань руху з урахуванням геозон, яка дорівнює Gсер. = 7,23 л/год. На тій же дільниці руху автомобіля отримано значення відносного коефіцієнта зміни швидкості руху Кv р = 0,94, що відноситься до першої групи умов експлуатації, він змінювався на дільницях шляху руху в межах Кv р = 0,69 – 1,25.
Визначено, що в процесі дослідження оцінка результатів визначення техніко-економічних показників роботи і параметрів технічного стану транспортних засобів в умовах експлуатації проводилась за середньою швидкістю руху транспортних засобів і витратою палива. Оцінка умов експлуатації проводилась за значенням відносного коефіцієнта зміни швидкості руху у відповідності до положень теорії експлуатації автомобілів. Оцінка руху транспортних засобів проводилась на одному маршруті для 3-х варіантів із застосуванням геозон при їх формуванні. Отримані результати дозволили удосконалити метод обробки результатів моніторингу параметрів технічного стану транспортних засобів в умовах експлуатації.
Посилання
В. П. Волков, В. П. Матейчик, О. Я. Никонов [и др.]; под редакцией В. П. Волкова, Интеграция технической эксплуатации автомобилей в структуры и процессы интеллектуальных транспортных систем. Донецк: Ноулидж, 2013.
В. П. Волков, В. П. Матейчик, И. В. Грицук [и др.], Интеллектуальные системы управления работоспособностью автомобилей. Харьков: Майдан, 2016.
Н. Я. Говорущенко, Техническая эксплуатация автомобилей. Харьков: Вища школа, 1984.
Н. Я. Говорущенко, А. Н. Туренко, Системотехника транспорта (на примере автомобильного транспорта). Харьков: РИО ХГАДТУ, 1999.
В. П. Волков, І. В. Грицук, Ю. В. Волков [та ін.], Інформаційні системи моніторингу технічного стану автомобілів. Харків: ФОП Панов А. М., 2018.
В. П. Волков, І. В. Грицук, Ю. В. Грицук, Т. В. Волкова, В. П. Кужель, Ю. В. Волков, «Загальний підхід до формування моделей оцінювання технічного стану автомобіля в умовах експлуатації,» Вісник Машинобудування та транспорту. № 1(9), с. 27–37. 2019. DOI: https://doi.org/10.31649/2413-4503-2019-9-1-27-37.
В. П. Волков, В. М. Павленко, В. П. Кужель, «Дослідження агентного підходу контролю технічного стану транспортних засобів» Вісник Машинобудування та транспорту. № 2(10), с. 16–23. 2019. DOI: https://doi.org/10.31649/2413-4503-2019-10-2.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 324