ОЦІНКА КЕРОВАНОСТІ ПОВНОПРИВІДНИХ АВТОМОБІЛІВ ПРИ СТАЛОМУ ПОВОРОТІ
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2019-10-2-81-88Ключові слова:
стійкість, керованість, повнопривідний автомобіль, сумарні бічні реакції, раничні по зчепленню реакції, сталий поворотАнотація
У статті розглянуті умови підвищення стійкості і керованості повнопривідних автомобілів при сталому русі на повороті. Метою дослідження є підвищення стійкості та керованості повнопривідних автомобілів при сталому русі на повороті. У статті визначено умови втрати автомобілем траєкторної стійкості і керованості при русі на сталому повороті. При досягненні зазначеної мети були вирішені такі завдання, а саме визначено сумарні бічні реакції на передніх і задніх колесах повнопривідного автомобіля, представлено граничні по зчепленню сумарні бічні реакції на передніх і задніх колесах повнопривідного автомобіля і визначено умови втрати повнопривідним автомобілем стійкості і керованості при сталому русі на повороті. Аналіз існуючих критеріїв показує різні підходи до оцінки властивостей маневреності колісних машин. Незважаючи на їх різноманіття, в відомій літературі недостатньо представлені критерії кваліметричної оцінки, що відображають вплив параметрів колісних машин і дорожнього середовища на стійкість і керованість. У відомих дослідженнях не розглядалася керованість автомобіля в сталій стадії процесу повороту. Як відомо, при сталому повороті водій повинен мати можливість, впливаючи на рульове управління, забезпечити режим точного проходження автомобіля по кривій постійної кривизни. Забезпечення керованості та стійкості автомобілів при сталому русі по прямій і на повороті розглядається в цьому дослідженні. Однак, раніше в роботах не розглядалися граничні за зчепленням показники стійкості і керованості автомобіля при сталому русі на повороті. Нами в роботі визначено, що кутові прискорення автомобіля в площині дороги при несталому повороті є критерієм керованості. Тому досягнення величини є умовою втрати керованості автомобіля, а досягнення величини – умовою втрати стійкості. Таким чином визначені умови втрати автомобілем траєкторної стійкості і керованості при русі на сталому повороті, які необхідно закладати на етапі попереднього проектування в конструкцію автомобіля і системи його управління, що підвищить безпеку автомобіля і дорожнього руху у цілому.
##submission.downloads##
-
PDF (Русский)
Завантажень: 232