Підвищення ефективності перевезень на технологічних маршрутах транспортно-виробничої системи перевезення металургійних шлаків
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-17-1-147-152Ключові слова:
металургійні шлаки, кар’єрні самоскиди, відвали, вантажні операції, рухомий склад, технологічні маршрути, час простою, вантажопідйомність, кількість їздок, швидкість руху, графік рухуАнотація
У цій статті проведено удосконалення методики вибору кількості та вантажопідйомності рухомого складу на технологічних маршрутах транспортно-виробничої системи перевезення технологічних відходів металургійного підприємства. Наведені основні особливості організації перевезень металургійних шлаків на вітчизняних підприємствах, серед яких доцільно виділити такі: обмежена кількість типів рухомого складу на маршрутах, невелика відстань перевезення вантажів (порівняно з перевезенням інших видів вантажів), безперервні технологічні процеси, що зумовлюють цілодобовий режим роботи із мінімальними перервами на обід та зміну персоналу, достатньо стабільний добовий обсяг перевезень та ін. Обґрунтовано вибір кількості та вантажопідйомності рухомого складу, як один з основних засобів керування транспортно-виробничими системами. Запропоновано обрати за критерій ефективності функціонування системи – мінімум часу простою транспорту в очікуванні виконання вантажних операцій. Для цього було виконано трансформування традиційних формул розрахунку необхідної кількості рухомого складу на маршруті перевезень. З урахуванням вищевказаних особливостей функціонування транспортно-виробничої системи отримано вирази визначення необхідної кількості рухомого складу з урахуванням критерію – мінімум часу простою транспорту в очікуванні виконання вантажних операцій. Це дало змогу проводити розрахунки з одночасним використанням автотранспорту різної вантажопідйомності. Наведені результати розрахунків дали змогу визначати найбільш раціональний варіант використання рухомого складу певної вантажопідйомності. Для оцінки можливого впливу нерівномірності побудовано графіки руху транспортних засобів на маршруті перевезень. Проведено статистичний аналіз тривалості навантаження, що дало змогу визначити, що зменшення тривалості простою спостерігається на 40 % оборотів автотранспорту, із них лише 3 % випадків можуть призвести до порушень ритмічності виконання графіка. Отже, встановлення раціональної тривалості
Посилання
Анісімов О. О., Довгалюк І. А. Дослідження показників роботи кар’єрних самоскидів та підвищення їх продуктивності в умовах Стрижавського родовища мігматитів. Розробка родовищ корисних копалин, 2015.
Шарай С. М., Стефанович О. М., Рой М. П. Методика вибору послідовності виконання замовлень на міжміські вантажні автомобільні перевезення. World Science. 2021. № 9(70). С. 1–7.
Чупрін Є. С., Кондратенко Є. В., Гелеверя Є. М. Аналіз та перспективи розвитку транспортної галузі України з позиції автотранспортних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. Вип. 24. С. 125–130.
Літвінова Я. В., Барановський О. Д. Пошук та обґрунтування шляхів підвищення ефективності перевезень тарно-штучних вантажів. Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту. 2020. № 5(89). С. 22–31.
Калініченко О. П., Павленко О. В., Нефьодов В. М. Оптимізація рішення задач оперативного планування вантажних перевезень на автомобільному транспорті. Комунальне господарство міст. 2018. Вип. 142. С. 108–113.
Ziebuhr M., Kopfer H. Solving an integrated operational transportation planning problem with forwarding limitations. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review. 2016. Vol. 87. P. 149–166. DOI: http://doi.org/10.1016/j.tre.2016.01.006.
Дослідження економічної доцільності автомобільних перевезень / Г. І. Нестеренко та ін. Логістичне управління та безпека руху на транспорті: зб. наук. пр. наук.-практ. конф. здобувачів вищої освіти та молодих вчених, м. Рубіжне (Луганська обл.), 1–2 груд. 2020 р. Сєвєродонецьк, 2020. С. 126–129.
Формування показників оцінки ефективності транспортного процесу перевезень / В. В. Аулін та ін. Вісник машинобудування та транспорту. 2020. № 1(11). С. 4–10.
Кусяк М. М., Мельник В. М. Критерії вибору парку транспортних засобів для забезпечення ефективної системи вантажних перевезень. Актуальні задачі сучасних технологій: збірник тез доповідей Ⅷ Міжнародної науково-технічної конференції молодих учених та студентів. 2019. № 1. С. 194–195.
Галкін А. С. Щодо оцінки ефективності перевезень вантажів однотипними транспортними засобами. Technology audit and production reserves. 2013. № 6/3(14). С. 11–14.
Методика вибору рухомого складу, маршруту і графіка перевезення вантажів / А. П. Поляков. Наукові праці ВНТУ. 2011. № 3. С. 1–10.
Khavruk V. O., Parkhomenko O. O. Критерії оцінки й вибору рухомого складу АТП. Science and Transport Progress. 2021. Вип. 2(92). С. 17–28.
Glaeser, K. P., Ritzinger, M. A. Comparison of the Performance of Heavy Vehicles Results of the OECD Study: «Moving Freight with Better Trucks». Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2012. № 48. С. 106–120. DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.992 .
Савченко Л. В. Задача вибору виду транспорту для вантажоперевезення. Вісник Національного транспортного університету. 2012. Вип. 26(2). С. 267–272.
Шматко Д. З., Сасов О. О., Сподинець М. Д. Розв’язання задачі вибору кількості та типажу автомобілів при забезпеченні вантажних перевезень. Процеси, машини та обладнання агропромислового виробництва: проблеми теорії та практики: збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 90-річчю від дня народження професора Рибака Тимофія Івановича та 60-річчю кафедри технічної механіки та сільськогосподарських машин. 2022. С. 178–179.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 102
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.