Формування комплексного підходу до досліджень впливу транспортно-промислових процесів на сіті-логістичні системи
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-18-2-168-174Ключові слова:
сіті-логістика, післявоєнне відновлення, металургія, автомобілізація, міський громадський транспорт, світлофорне регулювання.Анотація
З огляду на необхідність післявоєнного відновлення одним із важливих питань є формування сіті-логістичних систем з урахуванням перспектив розвитку промисловості міст, передових досягнень науки і техніки, впровадження екологічних видів транспорту, забезпечення європейського рівня соціального та культурного розвитку населення. Між тим, підприємства металургійної галузі зазвичай є містотвірними у населених пунктах промислових регіонів, на них працюють десятки тисяч працівників. З огляду на неперервність основних виробничих процесів у металургії працівники таких підприємств мають цілодобову щоденну потребу у переміщенні з місця проживання до підприємства і у зворотному напрямку. Водночас на одному й тому ж підприємстві можуть бути відмінні у часі графіки початку та завершення робочих змін. За таких умов важливим є своєчасне та надійне забезпечення працівників транспортним сполученням із місцем роботи. Відповідно, міська транспортна система загалом та міський громадський транспорт зокрема повинні бути готовими забезпечити зростання попиту на перевезення пасажирів задля стійкого розвитку економіки та соціальної сфери міста. У статті підкреслено актуальність задач оптимізації тривалості сигналів як для порівняно простих конфігурацій вузлів вулично-дорожньої мережі, так і для складних перехресть вулиць із кількома проїзними частинами, розділеними бульваром. Запропонований авторами підхід організації управління сіті-логістичною системою в умовах міст промислових регіонів забезпечить зростання попиту на перевезення пасажирів із метою стійкого розвитку економіки та соціальної сфери міст. Доведено необхідність та запропоновано практичні рішення щодо підвищення рівня безпеки дорожнього руху, зменшення транспортних затримок та поліпшення режимів руху транспортних засобів у межах міст промислових регіонів, що дає змогу зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод, забезпечує виконання задач сіті-логістики та зменшує рівень витрати енергетичних ресурсів транспортних засобів. Обґрунтовано розумне сполучення різних видів вуличного транспорту, зокрема й індивідуальних транспортних засобів, що забезпечить раціональне планування вуличного простору та збільшення ефективності транспортної системи міст.
Посилання
Губенко В. К., Лямзин А. А. Городская логистика. Вісник Приазовського державного технічного університету. 2009. № 19. С. 271–275.
Що відбувається з українською металургією. Як війна вплинула на галузь: URL: https://finance.ua/ua/saving/shcho-vidbuvaetsia-z-ukrainskou-metalurgieu (дата звернення: червень 06, 2023).
Запоріжсталь сьогодні: офіційний сайт ПАТ «Запоріжсталь». URL: https://www.zaporizhstal.com/pidpriyemstvo/ (дата звернення: червень 06, 2023).
Турпак С. М. Логістичні системи управління залізничним транспортом металургійних підприємств: монографія. Херсон: Грінь Д. С., 2015. 264 с.
Підвищення експлуатаційної стійкості та ефективності роботи промислового транспорту в умовах металургійного підприємства: монографія / Б. П. Середа та ін. Кам’янське: ДДТУ, 2021. 272 с.
Турпак С. М. Методи та моделі управління вагонопотоками на металургійних підприємствах: монографія. Херсон: Грінь Д. С., 2014. 146 с.
Кузькін О. Ф. Теоретичні основи організації транспортних процесів в системах міських масових пасажирських перевезень: дис. … д-ра техн. наук: 05.22.01. Харків, 2020. 412 с.
Rossolov A, Kuzkin O., Rossolova H. Emergency supplies purchase patterns during COVID-19 outbreak in the developing economy: Frequency and stockpiling drivers’ assessment. Journal of Humanitarian Logistics and Supply Chain Management. 2022. No 12(1). P. 106–128.
Improving the efficiency of vehicle operation and its environmental friendliness within the controlled crossings / S. Turpak at al. Transport problems. 2021. Volume 16, issue 3. P. 119–130. Doi: 10.21307/tp-2021-046.
Трушевський В. Е, Веремеєнко Л. А., Калмиков Т. А. Визначення мінімальної тривалості зеленого сигналу вихідної стоп-лінії на перехрестях з бульваром. Транспортні технології та безпека дорожнього руху: збірник тез доповідей Четвертої всеукраїнської науково-практичної конференції 13–14 квітня 2023 р. Запоріжжя: НУ «Запорізька політехніка», 2023. С. 128–133.
Ходан В. І., Трушевський В. Е., Тарасенко А. В. Дослідження доцільності впровадження велосипедної інфраструктури в містах України. Sworldjournal. 2022. № 13–01. С. 29–33.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 74
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.