Підвищення ефективності забезпечення працездатності транспортних засобів

Автор(и)

  • Юрій Хомич Савін Національний транспортний університет
  • Олександр Вікторович Соколенко Національний транспортний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-123-130

Ключові слова:

поступова відмова, параметр діагностики, комп’ютерна діагностика, вантажні перевезення, автосканер

Анотація

Зараз в Україні прослідковується тенденція до зменшення розміру парку рухомого складу для більшості автотранспортних підприємств. Тому збільшується важливість перебування у працездатному стані кожного автомобіля. Розуміння сутності відмови, причини її виникнення та швидкості настання має велике значення при забезпеченні працездатності транспортних засобів. Випадкові відмови, що призводять до незапланованих ремонтів, суттєво збільшують витрати на їх усунення, порівнюючи із плановими заходами. Також їх результатом є понаднормові простої рухомого складу. Однак значна частина таких відмов не є раптовими за характером свого походження. Вони належать до підгрупи так званих умовно-раптових відмов. Поступовій відмові передує поступова зміна якогось параметра. Вплив поступових відмов на ефективну роботу вантажного автомобільного транспорту зростає. Незважаючи на те, що відмови двигуна, зчеплення або АКПП не є небезпечними для життя та здоров’я людей, їхній вплив на економічний стан підприємства суттєвий. Для підвищення точності попередження поступових та раптово-поступових відмов запропоновано метод прогнозування на основі діагностики вантажних автомобілів спеціалізованим діагностичним автосканером TEXA Navigator MULTIHUB. Проведено вибір діагностичних параметрів відповідно до вимог дотримання точності, ефективності та інформативності параметра діагностування. Дослідження проводилися на автомобілях MAN TG-X, MAN TGA, VOLVO FH 12, DAF 105 XF, DAF 106. Проведено тест послідовного відключення циліндрів для визначення компресії та ефективності роботи всіх циліндрів. За отриманим зменшенням обертів визначено поступову зміну параметра роботи. В наступному тесті перевіряється корекція форсунок на кількість палива, що впорскується в циліндри. За еталонне значення приймається 0. Допуск корекції на збільшення або зменшення часу подачі палива повинен бути в межах +1 або –1. З отриманих даних визначається форсунка, в якій відбувається поступове збільшення корекції, що сигналізує про проблему з роботою форсунки. Для зчеплення проведено тест положення початку увімкнення та вимкнення. За зменшенням відсотка холостого ходу можна визначити поступове спрацювання зчеплення. Всі проведені тести дають змогу графічно відобразити зміну параметра або властивості, а також із використанням екстраполяції прогнозувати момент настання відмови. Всі автомобілі виконують вантажні перевезення в міжнародному сполученні. Контроль параметрів та екстраполяція даних дала можливість спрогнозувати відмови в роботі двигуна, зчеплення, АКПП. Обрані параметри діагностування можна використовувати для прогнозування та попередження відмов.

Біографії авторів

Юрій Хомич Савін , Національний транспортний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри «Технічна експлуатація автомобілів та автосервіс»

Олександр Вікторович Соколенко , Національний транспортний університет

аспірант кафедри «Технічна експлуатація автомобілів та автосервіс»

Посилання

Савін Ю. Х., Митко М. В. Визначення економічно доцільних відстаней доставки автомобілів на підприємствах автосервісу. Вісник Вінницького політехнічного інституту. Вип. 2(143). 2019. С. 99–104.

Митко М. В. Підвищення ефективності роботи автотранспортних підприємств удосконаленням структури виробничих підрозділів: дис. … канд. техн. наук: 05.22.20. Київ, 2019. 251 с.

Андрусенко С. І., Бугайчук О. С. Організація технічної експлуатації автомобілів в Україні за сучасних умов. Вісник Національного транспортного університету. 2016. Вип. 34 С. 12–21.

Поляков А. П., Плахотник О. М. Методи визначення технічного стану основних систем автомобіля. Вісник ЖДТУ. 2016. № 3(46).

Лудченко О. А. Технічна експлуатація і обслуговування автомобілів. Технологія: підручник. Київ: Вища шк., 2007. 527 с.

Мігаль В. Д., Щепкін А. В. Технічна діагностика автомобілів. Теоретичні основи: навч. посібник. Харків, 2014. 516 с .

Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту: нормативний документ Мінтранспорту України. Положення. Київ: Міністерство транспорту України, 1998.16 с.

Інтеграція технічної експлуатації автомобілів в структури та процеси інтелектуальних транспортних систем / Волков В. П. та ін.; за ред. В. П Волкова. Донецьк: Вид-во «Ноулідж», 2013. 398 с.

Правила експлуатації колісних транспортних засобів. Про затвердження Правил експлуатації колісних транспортних засобів: наказ Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 550.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 46

Опубліковано

2024-07-12

Як цитувати

[1]
Ю. Х. . Савін і О. В. . Соколенко, «Підвищення ефективності забезпечення працездатності транспортних засобів», ВМТ, вип. 19, вип. 1, с. 123–130, Лип 2024.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають