Режими роботи маніпулятора ремонтно-евакуаційної машини
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-165-171Ключові слова:
броньовані ремонтно-евакуаційні машини, маніпулятор, режими роботи, вантаж, в’язка поверхняАнотація
При сучасних способах ведення бойових дій система технічної підтримки військ має важливе значення. Одним із шляхів підвищення ефективності функціонування системи технічної підтримки військ є використання броньованих ремонтно-евакуаційних машин.
Підвищити технічні можливості броньованих ремонтно-евакуаційних машин можна шляхом модернізації наявних зразків або створенням якісно нових машин, які б враховували особливості використання та характерні бойові ушкодження сучасного озброєння і військової техніки, тип рушія військової машини, її масо-габаритні та інші характеристики.
Удосконалення і модернізація броньованих ремонтно-евакуаційних машин дає змогу забезпечувати їх ефективність. Високу ефективність броньовані ремонтно-евакуаційні машини демонструють, виконуючи операції з витягування чи підйому ушкодженої або застряглої, заблокованої, загрузлої, затонулої військової техніки. У цих випадках використовується сила тяги власного двигуна привода рушія броньованої ремонтно-евакуаційної машини або її власні спеціалізовані засоби евакуації: кранові лебідки, поліспастні системи, кранові стріли разом із силовими гідроциліндрами їх привода, важелі, іншого роду евакуаційне устаткування.
Особливості роботи підйомно-навантажувального обладнання полягають у таких режимах роботи: підйом вантажів із твердої поверхні, відрив вантажу від в’язкої поверхні, волочіння під різними кутами до опорної поверхні, застрягання.
Найбільш складним щодо динамічних перевантажень усіх елементів гідравлічного маніпулятора є режим часткового занурення та щільного залипання вантажу у глинистому ґрунті, коли після відриву від нього вантаж під дією сил пружних деформацій підвісу підлітає до висоти значного послаблення підвісу і, досягнувши верхньої точки, де швидкість його дорівнює нулю, падає вниз на пружному підвісі. При цьому спостерігається трикратне перевантаження ланок маніпулятора.
Посилання
Research of lifting equipment dynamics / Augustaitis V. et al. Journal of vibroengineering. 2014. Volume 16, Issue 4. Р. 2082–2088.
Dynamic reaction forces of an overhead crane on lifting / Spruogis B. et al. Transport. 2011 Volume 26(3). Р. 279–283.
Haniszewski Tomasz. Modeling the dynamics of cargo lifting process by overhead crane for dynamic overload factor estimation. Journal of vibroengineering. 2017, Vol. 19, Issue 1. P. 75–86.
Русіло П. О., Момот Р. А. Стан і перспективи броньованих ремонтно-евакуаційних машин. Бойове застосування ОВТ. 2012. № 1(6). С. 141–150.
Аналіз функціонування системи відновлення озброєння та військової техніки / Овчаренко І. та ін. Social Development and Security. 2021. Vol. 11, No. 4. С. 177–188.
Аналіз факторів, які впливають на ефективність функціонування системи технічного обслуговування і ремонту машин інженерного озброєння / Баранов А. та ін. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: військові та технічні науки. 2019. № 81(3). С. 281–290. DOI: 10.32453/3.v81i3.476.
Коваленко О. А. Оцінювання можливостей ремонтно-відновлюваних органів з евакуації пошкоджених зразків озброєння та військової техніки. Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. 2016. № 1. С. 55–58. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ sitsbo_2016_1_12
Cherevko Y., Zinko R. Software for research of manipulator of repair-evacuation machine. Systemy i srodki transportu samochodowego. Seria: Transport. Rzeszow: Politechnika Rzeszowska, 2018, nr 12. Р. 7–14.
Черевко Ю. М., Зінько Р. В. Моделювання функціонування маніпулятора ремонтно-евакуаційної машини. Прогресивна техніка, технологія та інженерна освіта (ІІРТК-2018): матеріали тез доповідей ХІX міжнародної науково-технічної конференції (м. Київ, 19–22червня 2018 р.) / КПІ ім. І.Сікорського та ін. Київ: КПІ, 2018. С. 13–16.
Моделювання роботи військової евакуаційної машини / Черевко Ю. М. та ін. Сучасні технології промислового комплексу–2020: VІ-а Міжнародна науково-практ. конф., 8–12 вересня 2020. Херсон: ХНТУ, 2020. С. 413–415.
Міщенко Я. С., Загребельний С. М. Доцільність реорганізації організаційно-штатної структури ремонтно-евакуаційних підрозділів в Сухопутних військах Збройних Сил України. Проблеми оперативного та логістичного забезпечення складових сектору безпеки і оборони України: тези доповідей Всеукраїнської науково-практ. конф., 09 лютого 2021. Харків, 2021. С. 213–214.
Бондаренко Д. В., Врублевський І. Й. Проблеми експлуатації автомобільних стрілових кранів у якості спеціальної військової техніки. Проблеми оперативного та логістичного забезпечення складових сектору безпеки і оборони України: тези доповідей Всеукраїнської науково-практ. конф., 09 лютого 2021. Харків, 2021. С. 38–39.
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 16
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.