Удосконалення методу оцінки програмного забезпечення контролю параметрів транспортних засобів

Автор(и)

  • Володимир Петрович Волков Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Ігор Валерійович Грицук Херсонська державна морська академія
  • Володимир Петрович Кужель Вінницький національний технічний університет
  • Тетяна Вікторівна Волкова Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Ганна Анатоліївна Плєхова Харківський національний автомобільно-дорожній університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-11-20

Ключові слова:

транспортний засіб, технічна експлуатація автомобілів, життєвий цикл, інформаційна підтримка виробів, інтелектуальні транспортні системи, екологічна безпека, моніторинг технічного стану.

Анотація

Метою проведеного дослідження є удосконалення методу оцінки роботи програмного забезпечення контролю параметрів транспортних засобів. Наведено, що новим прийомом для автомобільного транспорту у сфері контролю його роботоздатного стану є створення сучасних інформаційних систем, призначення яких – організаційно-функціональна підтримка процесів експлуатації рухомого складу (РС) за допомогою інформаційної інтеграції, а саме стадій життєвого циклу рухомого складу та систем його технічного контролю і діагностування. Показано, що на сьогодні на автомобільному транспорті основою інформаційного супроводження життєвого циклу можна прийняти CALS або ІПВ / CALS / P1LM – технології (безперервна підтримка життєвого циклу транспортних засобів), які іноді називають системами інформаційної підтримки виробів і які є часткою інтелектуальних транспортних систем. Виконано аналіз та уточнення структури інтелектуальної системи моніторингу транспортних засобів на прикладі оцінки його екологічної безпеки і параметрів його двигуна. В роботі також заплановано отримання експериментальних даних від ТЗ, результати обробки яких дають змогу довести наявність на сучасному АТ реальної можливості використання діагностичного комплексу. Зазначимо, що система моніторингу показників екологічної безпеки ТЗ, яка запропонована авторами, містить також у своєму складі саме підсистему інтелектуальної обробки первинної інформації, яку можна використовувати саме як інтелектуальну систему моніторингу (ІСМ). Одержані і проаналізовані в роботі дані також свідчать про необхідність поліпшення ефективності нейтралізації шкідливих речовин у режимі прогріву двигуна, що можна реалізувати через зменшення часу прогріву двигуна та більш ефективне керування процесом впорскування / запалювання в перехідних режимах, а також запровадженням удосконалення алгоритму роботи підсистеми контролю складу суміші саме зі зворотним зв’язком.

Експериментально отримано основні діагностичні параметри двигуна ТЗ у процесах пуску і прогріву, які впливають на склад шкідливих речовин у відпрацьованих газах. Запропонована схема моніторингу забруднення придорожнього середовища транспортними потоками у місті.

Біографії авторів

Володимир Петрович Волков, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів

Ігор Валерійович Грицук , Херсонська державна морська академія

д-р техн. наук, професор, професор кафедри експлуатації суднових енергетичних установок

Володимир Петрович Кужель, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Тетяна Вікторівна Волкова , Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри транспортних технологій

Ганна Анатоліївна Плєхова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент кафедри інформатики та прикладної математики

Посилання

Лудченко О. А. Технічне обслуговування і ремонт автомобілів: підручник. Київ: Знання-Прес, 2003. 511 с.

Моніторинг технічного стану автомобіля в життєвому циклі: підручник / Волков В.П. та ін. Харків: ХНАДУ, 2017.309с.

Інформаійні системи моніторингу технічного стану автомобілів / Волков В. П. та ін. Харків: ФОП Панов А. М., 2018. 299 с.

Інформаційні технології в технічній експлуатації автомобілів / Волков В. П. та ін. Харків: ХНАДУ, 2015. 388 с.

Torque. Engine Performance and Diagnostic Tool for Automotive Professional and Enthusiasts. URL: http://torque-bhp.com/

Матейчик В. П. Методи оцінювання та способи підвищення екологічної безпеки дорожніх транспортних засобів: монографія. Київ: НТУ, 2006. 216 с.

Програмне забезпечення систем моніторингу транспорту / Дмитриченко М. Д. та ін. Київ: НТУ, 2016. 204 с.

Грицук І. В. Концепція забезпечення оптимального температурного стану двигунів і транспортних засобів в умовах експлуатації: автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.22.20 / Харківський національний автомобільно-дорожній університет. Харків, 2016. 40 с.

Технічний регламент програмного продукту «Service Fuel Eco “NTU-HADI-12ˮ» при звичайній роботі (твір науково-практичного характеру) / Волков В. П. та ін.; заявник і патентовласник Волков В. П і ХНАДУ. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 53292 від 24.01.2014. 3 с.

Технічний регламент і результати роботи інформаційного програмного комплексу (продукту) «MonDiaFOR “HADI-15”» (monitoring, diagnosis, forecasting technical condition of the vehicle under ITS) при здійснені моніторингу, діагностування, прогнозування параметрів технічного стану транспортного засобу в умовах інтелектуальних транспортних систем (твір науково-практичного характеру) / Волков В. П. та ін.; заявник і патентовласник Волков В. П і ХНАДУ. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 64765 від 04.04.2016. 3 с.

Інтелектуальні системи моніторингу транспорту / Волков В. П. та ін. Харків: Вид-во ХНАДУ, 2015. 246 с.

Грицук І. В. Системний підхід до проектування і дослідження комплексних систем комбінованого прогріву ДВЗ. Збірник наукових праць Донецького інституту залізничного транспорту Української державної академії залізничного транспорту. Донецьк: ДонІЗТ, 2012. № 30. С. 106–117.

Використання інтелектуальних інформаційних технологій позиціонування для контролю теплових параметрів системи комбінованого прогріву ДВЗ транспортного засобу / Матейчик В. П. та ін. Вісник ЖДТУ. 2012. № 3(62). С. 136–141.

Мокін В. Б., Вікторов М. С. Оптимальний вибір ГІС-програм для інтернет-картографування даних екологічного моніторингу. Наукові праці ВНТУ. 2008. № 2. С. 57–63.

Оперативний контроль технічного стану транспортних засобів: монографія / Грицук І. В. та ін. Харків–Херсон–Вінниця: Едельвейс і К, 2022. 197 с. ISBN 978-617-7417-00-1.

Інформаційна система оперативного забезпечення нормування показників експлуатації транспортного засобу / Грицук І. В. та ін. Вісник машинобудування та транспорту. 2022. № 2. С. 16–22. DOI https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-16-2-16-22.

Удосконалення методу дистанційного контролю параметрів технічного стану автомобілів / Волков В. П. та ін. Вісник машинобудування та транспорту. 2020. № 1. С. 28–39. DOI https://doi.org/10.31649/2413-4503-2020-11-1-28-39.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 25

Опубліковано

2024-07-12

Як цитувати

[1]
В. П. . Волков, І. В. . Грицук, В. П. . Кужель, Т. В. . Волкова, і Г. А. . Плєхова, «Удосконалення методу оцінки програмного забезпечення контролю параметрів транспортних засобів», ВМТ, вип. 19, вип. 1, с. 11–20, Лип 2024.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 > >>