Аналіз транспортних затримок в центральній частині міста та шляхи їх зниження
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-14-2-131-139Ключові слова:
транспортні потоки, склад транспортного потоку, координоване управління, потік насичення, регульоване перехрестя, транспортні затримки, цикл світлофорного регулюванняАнотація
Головним завданням при забезпеченні відповідного рівня організації руху транспортних засобів вулично-дорожньою мережею (ВДМ) міста є мінімізація затримок транспорту, підвищення безпеки руху, забезпечення транспортного і пішохідного зв’язку між планувальними елементами міста. Проблеми, викликані погіршенням функціонування ВДМ, суттєво впливають на роботу всього транспортного комплексу міста. Значні транспортні затримки, виникнення заторів, які характеризуються збільшенням часу на переміщення, погіршення транспортного обслуговування, підвищення рівня забруднення міського середовища внаслідок збільшення шкідливих викидів і підвищення рівня шуму, зростання кількості дорожньо-транспортних пригод свідчать про невідповідність ВДМ міст сучасному рівню автомобілізації.
Для забезпечення необхідної пропускної здатності елементів ВДМ є необхідність у створенні відповідних дорожніх умов, а саме – проведенні робіт із будівництва нових і реконструкції існуючих інженерно-транспортних споруд та елементів вулиць і доріг. Однак, не завжди вирішення цих питань може покращити роботу всієї мережі, оскільки, паралельно з технічними заходами, які базуються на будівництві і реконструкції об’єктів транспортної інфраструктури, слід вирішувати питання застосування ефективних заходів із організації дорожнього руху, що дозволяє управляти транспортними потоками на міських вулицях. Створюючи умови для оптимізації роботи регульованих перехресть потрібно враховувати технічний стан транспортних засобів, дорожні умови та стан дорожнього покриття.
Альтернативним варіантом підвищення ефективності функціонування ВДМ досягається використанням координованого управління транспортними і пішохідними потоками шляхом удосконаленої роботи світлофорів за принципом «зеленої хвилі». Необхідною вихідною умовою встановлення відповідних режимів роботи світлофорних об’єктів неможливе без досліджень інтенсивності і складу транспортних потоків, пропускної здатність елементів ВДМ.
У роботі представлено результати дослідження впливу координованого управління транспортними потоками центральної частини міста Рівне на зменшення транспортних затримок для проїзду перехресть.
Посилання
О. М. Грицунь, «Обґрунтування раціональних режимів світлофорного регулювання з урахуванням характеристик транспортних потоків і поведінки пішоходів» дис. канд. тех. наук, Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2019.
О. М. Грицунь, «Аналіз поведінки пішоходів на регульованих перехрестях», у Наукові нотатки, вип. 55, с. 90–95, 2016.
О. О. Бакуліч та ін., Організація та регулювання дорожнього руху, під заг. ред. В. П. Поліщука. Київ: Знання України, 2012.
В. П. Поліщук, О. П. Дзюба, Теорія транспортного потоку : методи та моделі організації дорожнього руху. Київ: Знання України, 2008.
Public Transport Assignment. Transport Analysis Guidance: Department for Transport, London. 2013.
Ortuzar, J. de D., Willumsen, L. G. Modelling transport. Third edition. – John Wiley & Sons Ltd., 2006. – 499 p.
M. Krystopchuk, “Change of drivers functional condition while moving along highways of different technical categories”, Transport technologies, vol. 1. no. 1, рр. 22-32, 2020.
Е. В. Гаврилов та ін., Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху, під заг. ред. М. Ф. Дмитриченка. Київ: Знання України, 2005, кн. 4, 452 с.
С. М. Пашкевич, М. Є. Кристопчук, «Аналіз параметрів функціонування об’єктів транспортної інфраструктури на формування транспортних та пасажирських потоків у містах», Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті, № 1, с. 66-72, 2018.
В. В. Гілевич, «Підвищення ефективності роботи регульованих перехресть з жорсткими світлофорними циклами», дис. канд. тех. наук, Національний Університет «Львівська Політехніка», Львів, 2016.
M. Krystopchuk, S. Pashkevych, I. Khitrov, Y. Tkhoruk, “Formation and Distribution Flows of External Transport in the City” in International Conference on Reliability and Statistics in Transportation and Communication. 2019, pp. 141-150.
В. І. Єресов, О. В. Христенко, «Комплексна оцінка ефективності світлофорного регулювання на перехрестях», Вісник Національного транспортного університету, № 19, ч. 2, с. 72–77, 2009.
Д. В. Капский, Д. В. Навой, «Методика определения экономических потерь при координированном регулировании движения транспортных и пешеходных потоков», Вестник БНТУ, № 4, с. 60–70, 2010.
D. X. Cheng, T. Z. Zong, C. J. Messer, «Development of an Improved Cycle Length Model over the Highway Capacity Manual 2000 Quick Estimation Method», Journal of Transportation Engineering, № 12, pp. 890-897, 2005.
В. Е. Трушевський, «Удосконалення світлофорного регулювання при організації руху за окремими напрямками», дис. канд. тех. наук, Національний транспортний університет, Київ, 2016.
H. Guo, “Reliability analysis of pedestrian safety crossing in urban traffic environment” Safety Science, vol. 50, issue 4, pp. 968-973, 2012.[Online]. Available: http://dx.doi.org/10.1016/j.ssci.2011.12.027.
R. Noland, “Pedestrian travel times and motor vehicle traffic signals”, Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, v. 1553, no. 1, pp. 28-33.[Online]. Available: http://dx.doi.org/10.3141/1553–04.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 325