Дослідження процесу перевезення пасажирів з моделюванням роботи зупинок громадського транспорту
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-157-164Ключові слова:
інфраструктура транспорту, маршрутна мережа, процес перевезень пасажирів, зупинка, імітаційне моделюванняАнотація
Особливість громадського транспорту полягає у його доступності та спільному використанні і призначений для широкого кола людей, незалежно від соціального статусу або доходу. Головна функція – забезпечення можливості переміщення людей з одного місця до іншого в межах міста.
Зупинки – це стратегічне місце для забезпечення територіальної доступності від центральних до периферійних мікрорайонів. Вони підтримують порядок та організованість у роботі громадського транспорту.
Саме дослідження мережі маршрутів та зупинок громадського транспорту має вирішальне значення для поліпшення якості обслуговування, підвищення ефективності транспортних систем та забезпечення зручності для користувачів. Проте в кожному конкретному випадку необхідно використовувати індивідуальний підхід до організаційних та планувальних рішень.
Стаття описує особливості функціонування громадського транспорту міста Дубно Рівненської області в розрізі досліджень інфраструктури, маршрутної мережі, обсягу пасажирського потоку, розміщення і моделювання роботи зупинок з урахуванням майбутньої розбудови нових мікрорайонів.
Досліджено, що маршрутна мережа місто Дубно нараховує 22 маршрути руху громадського транспорту з 64 зупинками. Щоденно користуються громадським транспортом і сідають на зупинках в середньому 19544 пасажири – 54% від всіх жителів міста. Стрімка розбудова міста потребує облаштування нових зупинок громадського транспорту із зміною маршрутів, роботу яких в загальній системі перевезень досліджено методом імітаційного моделювання.
В подальшому отримані результати дозволять розробити графіки і маршрути руху громадського транспорту та виконати техніко-економічні розрахунки сучасного облаштування зупинок.
Дослідження, про яке повідомляється в цій статті, проводилося в Національному університеті водного господарства та природокористування за підтримкою управління економіки і власності Дубенської міської ради.
Посилання
Gadziński Jędrzej. Ocena dostępności komunikacyjnej przestrzeni miejskiej na przykładzie Poznania. Biuletyn Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Poznań : Bogucki Wydawnictwo Naukowe. 2010. С. 115. URL: https://www.researchgate.net/publication/337482204.
Біліченко В. В. Проблеми та перспективи розвитку маршрутної мережі пасажирських перевезень у м. Вінниці. Наукові нотатки. Віниця, 2014. Вип. № 45. С. 42-47. URL: https://atm.vntu.edu.ua/articles/2014/65.pdf.
Чуйко С. П., Шумляківський В. П. Основні параметри і предмет розвитку маршрутної мережі автобусних міських перевезень. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. 2022. Вип. №5. Том 33(72). С. 337-342. URL: https://www.tech.vernadskyjournals.in.ua/journals/2022/5_2022/52.pdf.
Скляренко Н. В., Колосніченко М. В. Транспортна зупинка як візуально-динамічна система: способи проєктування візуальної динаміки. Art and Design №1, 2021. С. 120-132. URL: https://artdesign.knutd.edu.ua/wp-content/uploads/sites/33/2021/05/11-1-2021.pdf.
Степанчук О. В., Тімкіна С. Ю. Аналіз особливостей проектування зупинок громадського пасажирського транспорту на магістральних вулицях. Наукоємні технології. 2015. № 3 (27). С. 266–270. URL: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ SBT/article/view/9412/11744.
Fernández Rodrigo. Modelling public transport stops by microscopic simulation. Transportation Research. Part C: Emerging Technologies. 2010. Vol. 18, Issue 6. P. 856-868. URL: https://doi.org/10.1016/j.trc.2010.02.002.
Закон України «Про транспорт». Верховна Рада України : веб-сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/232/94-%D0%B2%D1%80#Text.
Репіч Т. А., Закорська К. Ю. Інформаційні системи в транспортній інфраструктурі підприємства. Агросвіт. 2018. № 3. С. 56-60. URL: http://www.agrosvit.info/pdf/3_2018/12.pdf.
Скірковський, С., Седюкевич, В., Карпенко, В., Свічинський, С. В. Дослідження факторів, що впливають на ефективність роботи міського громадського транспорту. Автомобільний транспорт. 2021. №48. С. 45-53.
Давідіч Ю. О. Конспект лекцій з дисципліни «Ефективність транспорту». Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова. 2019. 74 с. URL: https://eprints.kname.edu.ua/44614/.
Factors Influencing Bus System Efficiency. Newmanlibrary : веб-сайт. URL: https://ppiaf.org/sites/ppiaf.org/files/ documents/toolkits/UrbanBusToolkit/assets/1/1d/1d.html.
Хітров І. О., Кристопчук М. Є., Пашкевич С. М. Оціночні показники розвитку маршрутної системи громадського пасажирського транспорту міста Дубно. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. 2020. №2(15). C. 147-154. URL: https://eforum.lntu.edu.ua/index.php/jurnal-mbf/article/view/402/392.
Поліщук В. П., Корчевська А. А. До питання про функціонування системи «перехрестя +зупиночний пункт – транспортний потік». Вісник Національного транспортного університету. 2012. № 26. С. 259-262. URL: http://publications.ntu.edu.ua/visnyk/26_2_2013/259-262.pdf.
Хітров І. О., Кристопчук М. Є., Пашкевич С. М. Моделювання параметрів функціонування зупиночних пунктів громадського пасажирського транспорту. Вісник машинобудування та транспорту. 2019. Том 2(10). C. 134-140. URL: https://doi.org/10.31649/2413-4503-2019-10-2-134-140.
Multimodal Traffic Simulation Software. PTV Group веб-сайт. URL : https://www.ptvgroup.com/en/products/ptv-vissim.
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 19
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.