ПОРІВННЯННЯ ЕКСТРОПОЛЯЦІЙНИХ МЕТОДІВ ФОРМУВАННЯ МАТРИЦЬ КОРЕСПОНДЕНЦІЇ
Ключові слова:
матриця пасажиропотоків, маршрут, кореспонденція, пасажирські перевезення, транспортна мережаАнотація
Сьогодні стратегічне управління транспортним комплексом великих міст стає все більш складним завданням. Це викликано не тільки зростанням кількості транспорту, розвитком транспортної мережі і пов'язаної з нею інфраструктури, а й зрослим рівнем якості транспортного обслуговування населення. Через це розробка ефективної системи управління транспортним комплексом є пріоритетним завданням для багатьох міст. ЇЇ створення неможливе без математичної моделі транспортної системи.
Ключовою характеристикою моделі транспортної системи є матриця кореспонденції, яка відображає загальне число осіб, що перемістилися з однієї точки транспортної мережі в іншу за певний час. Відомими в літературі методами побудови таких матриць є гравітаційні і ентропійні методи, які передбачають використання апріорної інформації про обсяги транспортного потоку на основі соціально-економічної статистики і відрізняються від статистичних методів відновлення матриць.
Розв’язання багатьох транспортних задач залежить від ефективності побудови маршрутної системи міста, маючи на увазі, що це пов'язана територіально і в часі визначена сукупність маршрутів пасажирських перевезень на транспортній мережі. Створення маршрутної системи або удосконалення діючої є однією з важливих задач в організації пасажирських перевезень, тому що від рівня її формування в значній мірі залежить ефективність використання рухомого складу і якість транспортного обслуговування населення.
У статті розглянуто методи формування матриць кореспонденцій пасажирських переміщень, визначено їх переваги та недоліки.
Посилання
2. Вильсон А. Дж. Энтропийные методы моделирования сложных систем / А. Дж. Вильсон. – М. : Наука, 1978. – 248 с
3. Ortuzar J. D. Modeling Transport / J. D. Ortuzar, L. G. Willumsen. – Hoboken, NJ : John Wiley & Sons Ltd, 2001. – 594 p.
4. Хабаров В. И. Марковская модель транспортных корреспонденций / В. И. Хабаров, Д. О. Молодцов, С. В. Хомяков // Доклады ТУСУР. – 2012. – № 1, ч. 1. – С. 113–117.
5. Хабаров В. И. Планирование экспериментов для оценки матрицы транспортных корреспонденций / В. И. Хабаров, А. А. Теселкин, К. П. Косолапов // Докл. АН ВШ РФ. – 2015. – № 3 (28). – C. 109–116.
6. Васильева Е. М. Нелинейные транспортные задачи на сетях / Е. М. Васильева, Б. Ю. Левит, В. Н. Лившиц. – М. : Финансы и статистика, 1981. – 104 с.
7. Белый О. В. Фундаментальные проблемы развития транспортного комплекса / О. В. Белый. // Экономика качества. – 2013. – № 3. – С. 23–28.
8. Введение в математическое моделирование транспортных потоков / [под ред. А. В. Гасникова]. – М. : Изд-во МФТИ, 2010. 360 с.
9. Горбачев П. Ф. Моделирование спроса на перевозку пассажиров в пригородном сообщении / П. Ф. Горбачев, В. И. Крикун // ВежПТ. – 2013. – № 3(62). – С. 12–15.
10. Горбачев П.Ф. Методика расчета емкостей транспортных районов с учетом динамических процессов в транспортной системе / П. Ф. Горбачев, А. С. Колий // Автомобильный транспорт. – 2012. – № 30. – С. 139–143.
11.Селиверстов Я. А. Моделирование процессов распределения и развития транспортных потоков в мегаполисах / Я. А. Селиверстов // Известия СПбГЭТУ «ЛЭТИ». – 2013. – № 1. – С. 43–49.
12. Швецов В. И. Алгоритмы распределения транспортных потоков / В. И. Швецов // Автоматика и телемеханика. – 2009. – № 10. – С. 148–157
13. Селиверстов Я. А. Построение моделей управления городскими транспортными потоками в условиях неопределенности внешней информационной среды / Я. А. Селиверстов, А. Л. Стариченков // Научно-технические ведомости СПбГПУ. Информатика. Телекоммуникации. Управление. – 2014. – № 6(210). – С. 81–94.
==============REFERENCES================
1. Introduction to Modeling matematycheskoe transportnyh flows: Textbook. posobye /
A. V. Hasnykov, S. Maple, E. A. Nurmynskyy et al.; [Ed. A. Hasnykova]. – Moscow : MIPT, 2010. – 360 p.
2. A. J. Wilson. Entropy methods of modeling slozhnyh system / A. J. Wilson. – Moscow : Science, 1978. – 248 p.
3. Ortuzar J. D. Modeling Transport / J. D. Ortuzar, L. G. Willumsen. – Hoboken, NJ: John Wiley & Sons Ltd, 2001. – 594 p.
4. Khabarov V. I. Markovskaya model transportnyh korrespondentsyy / V. I. Khabarov,
D. A. Molodtsov, S. V. hamsters // Doklady Tusur. – 2012. – N 1, p. 1. – P. 113-117.
5. Khabarov V. I. Planning eksperymentov for otsenki matrytsy transportnyh korrespondentsyy /
V. I. Khabarov, A. A. Teselkyn, K. P. Kosolapov // Dokl. AN HS Code. – 2015. – № 3 (28). – C. 109-116.
6. Vasilyeva E. M. Nonlinear transportnye problem in setyah / E. M. Vasilyeva, B. Yu. Levite,
V. N. Livshits. – Moscow : Finance and Statistics, 1981. – 104 p.
7. White A. V. Fundamentalnye transport complex development problems / O. V. White // Economy quality. – 2013. – № 3. – P. 23-28.
8. Introduction to Modeling matematycheskoe transportnyh flows / [ed. A. Hasnykova]. – Moscow: Publishing House of MIPT, 2010. 360 p.
9. Gorbachev P. F. Modeling demand for the carriage of passengers in pryhorodnom Message Detail / P. F. Gorbachev, V. I. Crier // VezhPT. – 2013. – № 3 (62). – P. 12-15.
10. Gorbachev P. F. Method of calculation emkostey transportnyh rayonov with uchetom Dynamic processes in transportnoy system / P. F. Gorbachev, A. S. Krykun // Car Kit transport. – 2012. – № 30. –
P. 139-143.
11. Selyverstov J. A. Modeling processes apportionment and Development transportnyh flows in mehapolysah / Y. A. Selyverstov // Proceedings SPbHETU "LETI". – 2013. – № 1. – P. 43-49.
12. Shvetsov V. I. apportionment algorithms transportnyh flows / V. I. Shvetsov // Automation and telemechanics. – 2009. – № 10. – P. 148-157
13. Y. A. Selyverstov building a model management horodskymy transportnыmy flows in terms ynformatsyonnoy uncertainty External environment / Y. A, Selyverstov, A. L. Starychenkov // Scientific-technical SPbHPU Gazette. Informatics. Telecommunications. Management. – 2014. – № 6 (210). –
P. 81-94.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 292