МОДЕЛЮВАННЯ ВУЛИЧНОГО ПРОСТОРУ ОЗЕЛЕНЕННЯМ ТА ЙОГО ВПЛИВ НА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН ВОДІЯ

Автор(и)

  • Віталій Вікторович Швець Вінницький національний технічний університет
  • Віталій Альбертович Кашканов Вінницький національний технічний університет
  • Лілія Василівна Кучеренко Вінницький національний технічний університет
  • Ольга Миколаївна Адамчук Вінницький національний технічний університет

Ключові слова:

озеленення, вуличний простір, водій, сприйняття, дорожня ситуація

Анотація

В статті розглядається сприйняття вуличного простору водієм. Наведені зображення ділянки вулиці з різними способами озеленення, де можна відслідкувати як змінюється  просторовість вулиці і як наслідок – сприйняття водієм з салону автомобіля.

Мета роботи полягає у визначенні, на основі аналізу озеленення, моделі поведінки водія при динамічній зміні вуличного простору.

Задача полягає в тому, щоб у процесі проектування, будівництва й експлуатації дороги знайти рішення, що задовольняли б усі перераховані аспекти. Сприйняття дорожнього ландшафту буде різним у залежності від позиції спостерігача. По-різному сприймають його водій і пішохід, туристи і жителі, що живуть у безпосередній близькості від дороги.

Зелені насадження викликають різне сприйняття вуличного простору в залежності від характеристик зелених груп та поодиноких насаджень. До основних характеристик можна віднести: форму крони, породу та тип насадження, а також геометричні параметри зелених насаджень. Дані фактори характеризують зону зелених насаджень як елемент вуличної просторової ситуації та забезпечують сприйняття водієм проїжджої частини.

Важливим параметром лінійного типу насадження є крок посадки. Він визначає специфічність сприйняття зеленої лінії: чим більша густота – тим менший простір вулиці. Візуальне зменшення ширини вулиці викликає у водія прагнення пришвидшити темп руху, викликає дискомфорт при визначенні місць для зупинки та потребу виїхати на відкритий простір. Вільні насадження створюють напіввідкритий простір, який викликає насторожений психоемоційний стан у водія та приводить до нерівномірного руху транспортного засобу. Таким чином, кожен тип застосовується для вирішення ситуативної задачі організації вулично-дорожньої мережі.

Біографії авторів

Віталій Вікторович Швець, Вінницький національний технічний університет

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри містобудування та архітектури

Віталій Альбертович Кашканов, Вінницький національний технічний університет

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Лілія Василівна Кучеренко, Вінницький національний технічний університет

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри містобудування та архітектури

Ольга Миколаївна Адамчук, Вінницький національний технічний університет

студентка кафедри містобудування та архітектури

Посилання

1. Ткаченко І. В. Аналіз проблеми озеленення автомобільних доріг та вулиць / І. В. Ткаченко, К. В. Сердюк, С. В. Нестеренко // Збірник наукових праць (галузеве машинобудування, будівництво). – 2014. – № 1(40). – С. 328–335.
2. Скороходова А. В. Сучасне архітектурне середовище та його вплив на поведінку людини / А. В. Скороходова, Ю. В. Купрійова // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Архітектура. – 2008. – № 632. – С. 131–133.
3. Орнатский Н. П. Благоустройство автомобильных дорог / Н. П. Орнатский. – М. : Транспорт, 1986. – 134 с.
4. Швець В. В. Вплив містобудівної ситуації на психологічний стан водіїв / В. В. Швець, О. Г. Веремій, К. С. Маснюк // Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. – 2012. – № 1. – С. 109–112.
5. Швець В. В. Розроблення графологічної моделі сприйняття вуличного простору людиною / В. В. Швець, О. М. Адамчук // Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. – 2015. – № 1. – С. 95–99.


=============REFERENCES=============
1. Tkachenko I. V. Analiz problem ozelenennya avtomobilnyh dorig ta vulyts / I. V. Tkachenko, K. V. Serdyuk, S. V. Nesterenko // Sbirnyk naukovyh prats (galuzeve mashinobuduvannya, budivnytstvo). – 2014. – № 1 (40). – P. 328–335.
2. Skorokhodova A. V. Suchasne arhitekturne seredovysche ta yogo vplyv na povedinku ludyny / A. V. Skorokhodova, Y. V. Kupriyova // Visnyk Natsionalnogo Universutetu «Lvivs’ka Polytechnika». Architectura. – 2008. – № 632. – P. 131–133.
3. Ornatskyy N. P. Blahoustroystvo avtomobil’nyh dorig / N. P. Ornatskyy. – M. : Transport, 1986. – 134 p.
4. Shvets V. V. Vplyv mistobudivnoy sytuatcsii na psyhologichnyy stan vodiiv / V. V. Shvets, O. G. Veremiy, K. S. Masnyuk // Suchasni tehnologii, materialy i construkcii v budivnytstvi. – 2012. – №1. – Р. 109–112.
5. Shvets V. V. Rozroblennya grafologichnoi modeli spryinyattya vulychnogo prostoru ludynoyu / V. V. Shvets, O. M. Adamchuk // Suchasni tehnologii, materialy i construkcii v budivnytstvi. – 2015. – № 1. – Р. 95–99.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 292

Опубліковано

2016-07-11

Як цитувати

[1]
В. В. Швець, В. А. Кашканов, Л. В. Кучеренко, і О. М. Адамчук, «МОДЕЛЮВАННЯ ВУЛИЧНОГО ПРОСТОРУ ОЗЕЛЕНЕННЯМ ТА ЙОГО ВПЛИВ НА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН ВОДІЯ», ВМТ, вип. 1, с. 102–109, Лип 2016.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>