ОБҐРУНТУВАННЯ ВПЛИВУ ТЕМПЕРАТУРИ КОМПОНЕНТІВ СУМІШЕВОГО ПАЛИВА НА РОБОТУ ДВИГУНА
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2019-9-1-38-43Ключові слова:
мінеральне паливо, рослинне масло, дизельне сумішеве паливо, хімічні, фізичні та теплотворні властивості, оптична щільністьАнотація
В якості біологічного компонента дизельного сумішевого палива широко застосовується ріпакова олія. Однак технологія обробітку ріпаку затратна, його врожаї багато в чому залежать від зони зростання та погодних умов. Значний вплив на процес сумішоутворення в циліндрах двигуна та паливоподачі відіграють фізичні та хімічні показники палив. Одними з таких критеріїв є температурні величини як змішуваних палив, так і навколишнього середовища. Тому метою розрахунків є вивчення властивостей перспективних компонентів дизельного сумішевого палива. В якості досліджуваних рослинних компонентів дизельного сумішевого палива були взяті олії, отримані холодним віджиманням з насіння таких олійних культур: рижію, гірчиці, суріпиці, редьки олійної, льону олійного, сафлору і сої.
Визначено показники технологічних, хімічних, фізичних і теплотворних властивостей, виконано математичний аналіз і розраховано нижчу теплоту згоряння вказаних рослинних олій і дизельного сумішевого палива. Якість змішування біологічного і мінерального компонентів дизельного сумішевого палива побічно оцінювали за величиною оптичної щільності.
В даний час найбільш дослідженим джерелом рослинної сировини є ріпак. Однак заслуговує на увагу застосування олій і інших культур. Найбільш простий і доступний спосіб використання ріпакової олії – розбавлення дизельним паливом. При використанні сумішевого палива, особливості фізичних властивостей рослинних олій і палив на їх основі роблять помітний вплив на параметри процесу паливоподачі, призводячи до трансформації характеристик уприскування і розпилювання палив і подальших процесів сумішоутворення і згорання. Важливою складовою яких є температура палив та їх сумішей, особливо в момент змішування. Встановлено, що для покращення техніко-економічних показників двигунів при використанні дизельного сумішевого палива необхідно регулювати температуру компонентів сумішевого палива в залежності від температури навколишнього середовища та самого палива.
Посилання
A. Demirbas, Biodiesel: a realistic fuel alternative for diesel engines. – Springer-Verlag London Limited, 2008 – 208 p.
G. Knothe, J. Krahl, J. Gerpen, The biodiesel handbook. – Champaign, Illinois : AOCS Press, 2005 – 303 p.
А. П. Марченко, А. Ф. Минак, И. А. Слабун, Сравнительная оценка эффективности применения растительных топлив в дизельном двигателе. Двигатели внутреннего сгорания. – 2004. – № 1. – С. 46–51.
І. В. Гунько, С. А. Бурлака, А. А. П'ясецький, Система паливоподачі дизельного двигуна з електронним регулюванням складу дозованої паливної суміші. Техніка, енергетика, транспорт АПК. – 2017. – № 97. – С. 47–51.
І. В. Гунько, С. А. Бурлака, А. П. Єленич, Оцінка екологічності нафтового палива та біопалива з використанням методології повного життєвого циклу. Вісник Хмельницького національного університету, Том 2. – 2018. – № 6.
– С. 246–249.
А. П. Поляков, О. О. Галущак, Д. О. Галущак, Перевірка адекватності математичної моделі системи «Двигун – система живлення сумішшю дизельного та біодизельного палив». Вісник машинобудування та транспорту. – 2018. – № 1. – С. 81–91.
В. Ф. Анісімов, Л. П. Середа, В. Б. Рябошапка, А. А. П'ясецький, Дослідження впливу кута випередження подачі на експлуатаційні показники роботи дизеля при переведенні його на біодизельне паливо. Промислова гідравліка і пневматика. – 2008. – № 2. – С. 101–106.
В. Г. Семенов, В. П. Комаха, В. Б. Рябошапка, Моделювання процесу згорання в тракторних і комбайнових дизелях, працюючих на різних видах палива за допомогою уточненої моделі І.І. Вібе шляхом апроксимації експериментальних даних. Техніка, енергетика, транспорт АПК. – 2015. – №1. – С. 52–58.
А. Р. Poliakov, О. О. Galushchak, D. O. Galushchak, Technique of motor vehicle indices calculation while transition of its engine for operation at the mixture of diesel and biodiesel fuels. Tehnomus journal: proceedings of the XVIIIth International Conference «New Technologies and Products in Machine Manufacturing Technologies»,. – 2015. – №22. – Р. 76–81.
О. О. Осетров, Поліпшення техніко-економічних показників дизеля ЧН 12/14, що працює на біопаливах : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : спец. 05.05.03 «Двигуни та енергетичні установки». Харків, 2015. – 20 с.
І. А. Шльончак, Покращення економічних та екологічних показників транспортних засобів з дизелем шляхом використання сумішевих палив : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : 05.22.20 «Експлуатація та ремонт засобів транспорту». Нац. трансп. ун-т. – К., 2013. – 20 c.
А. П. Поляков, К. В. Нгаяхи Аббе, О. О. Галущак, М. О. Бишко, Ю. В. Заверуха, Дослідження впливу на техніко-економічні та екологічні показники дизеля переведення його на роботу на біодизельне паливо. Вісник Донецької академії автомобільного транспорту. – 2012. – № 1. – С 61–69.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 365