МОДЕЛЮВАННЯ ВУЛИЧНОГО ПРОСТОРУ ОЗЕЛЕНЕННЯМ ТА ЙОГО ВПЛИВ НА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН ВОДІЯ
Ключові слова:
озеленення, вуличний простір, водій, сприйняття, дорожня ситуаціяАнотація
В статті розглядається сприйняття вуличного простору водієм. Наведені зображення ділянки вулиці з різними способами озеленення, де можна відслідкувати як змінюється просторовість вулиці і як наслідок – сприйняття водієм з салону автомобіля.
Мета роботи полягає у визначенні, на основі аналізу озеленення, моделі поведінки водія при динамічній зміні вуличного простору.
Задача полягає в тому, щоб у процесі проектування, будівництва й експлуатації дороги знайти рішення, що задовольняли б усі перераховані аспекти. Сприйняття дорожнього ландшафту буде різним у залежності від позиції спостерігача. По-різному сприймають його водій і пішохід, туристи і жителі, що живуть у безпосередній близькості від дороги.
Зелені насадження викликають різне сприйняття вуличного простору в залежності від характеристик зелених груп та поодиноких насаджень. До основних характеристик можна віднести: форму крони, породу та тип насадження, а також геометричні параметри зелених насаджень. Дані фактори характеризують зону зелених насаджень як елемент вуличної просторової ситуації та забезпечують сприйняття водієм проїжджої частини.
Важливим параметром лінійного типу насадження є крок посадки. Він визначає специфічність сприйняття зеленої лінії: чим більша густота – тим менший простір вулиці. Візуальне зменшення ширини вулиці викликає у водія прагнення пришвидшити темп руху, викликає дискомфорт при визначенні місць для зупинки та потребу виїхати на відкритий простір. Вільні насадження створюють напіввідкритий простір, який викликає насторожений психоемоційний стан у водія та приводить до нерівномірного руху транспортного засобу. Таким чином, кожен тип застосовується для вирішення ситуативної задачі організації вулично-дорожньої мережі.
Посилання
2. Скороходова А. В. Сучасне архітектурне середовище та його вплив на поведінку людини / А. В. Скороходова, Ю. В. Купрійова // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Архітектура. – 2008. – № 632. – С. 131–133.
3. Орнатский Н. П. Благоустройство автомобильных дорог / Н. П. Орнатский. – М. : Транспорт, 1986. – 134 с.
4. Швець В. В. Вплив містобудівної ситуації на психологічний стан водіїв / В. В. Швець, О. Г. Веремій, К. С. Маснюк // Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. – 2012. – № 1. – С. 109–112.
5. Швець В. В. Розроблення графологічної моделі сприйняття вуличного простору людиною / В. В. Швець, О. М. Адамчук // Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. – 2015. – № 1. – С. 95–99.
=============REFERENCES=============
1. Tkachenko I. V. Analiz problem ozelenennya avtomobilnyh dorig ta vulyts / I. V. Tkachenko, K. V. Serdyuk, S. V. Nesterenko // Sbirnyk naukovyh prats (galuzeve mashinobuduvannya, budivnytstvo). – 2014. – № 1 (40). – P. 328–335.
2. Skorokhodova A. V. Suchasne arhitekturne seredovysche ta yogo vplyv na povedinku ludyny / A. V. Skorokhodova, Y. V. Kupriyova // Visnyk Natsionalnogo Universutetu «Lvivs’ka Polytechnika». Architectura. – 2008. – № 632. – P. 131–133.
3. Ornatskyy N. P. Blahoustroystvo avtomobil’nyh dorig / N. P. Ornatskyy. – M. : Transport, 1986. – 134 p.
4. Shvets V. V. Vplyv mistobudivnoy sytuatcsii na psyhologichnyy stan vodiiv / V. V. Shvets, O. G. Veremiy, K. S. Masnyuk // Suchasni tehnologii, materialy i construkcii v budivnytstvi. – 2012. – №1. – Р. 109–112.
5. Shvets V. V. Rozroblennya grafologichnoi modeli spryinyattya vulychnogo prostoru ludynoyu / V. V. Shvets, O. M. Adamchuk // Suchasni tehnologii, materialy i construkcii v budivnytstvi. – 2015. – № 1. – Р. 95–99.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 231