Дослідження режимів розгону автомобіля Skoda Octavia на роликовому стенді

Автор(и)

  • Ігор Арнольдович Мармут Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Віталій Альбертович Кашканов Вінницький національний технічний університет
  • Володимир Олександрович Зуєв Галицький фаховий коледж імені В’ячеслава Чорновола

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-75-84

Ключові слова:

навантажувальний режим, роликовий стенд, тягова сила, прискорення, час розгону коліс, діапазон швидкостей.

Анотація

Як відомо, основними характеристиками, які визначають стан силового агрегату, є рівень потужності та крутний момент. Ці параметри впливають на динамічні якості автомобіля і можуть також відігравати роль у споживанні палива та рівнях викидів шкідливих речовин.

Для перевірки цих характеристик використовуються тягові роликові стенди інерційного типу. Ці стенди дають змогу моделювати реальні умови руху та навантаження. Зазвичай на таких стендах вимірюють тягове зусилля на ведучих колесах, що дає змогу легко розрахувати потужність при певних режимах руху.

Однак, створення повноцінного навантаження на ведучих колесах автомобіля, що діагностується, потребує застосування потужних навантажувально-приводних пристроїв. Це значно підвищує вартість стенда та його металоємність.

Альтернативою цьому методу є метод стисненого розгону. У цьому методі навантаження створюється порівняно невеликою інерційною масою разом із навантажувально-приводним пристроєм помірної потужності. Діагностичним параметром у цьому методі може бути тягова сила на колесах, прискорення, час або шлях розгону коліс у вибраному діапазоні швидкостей. Для точності вимірювання краще використовувати час розгону. Однак усі переваги методу можуть проявитися лише за правильним вибором режимів випробувань. Під час випробувань результати залежать від точності та стабільності утримування режиму випробувань. Час розгону буде вимірюватися тим точніше, чим повільніше розганяються колеса та ролики стенда. Під час випробувань необхідно обрати швидкісний режим вимірювання, щоб забезпечити досить стійку величину крутного моменту.

У статті виконано аналіз режимів розгону автомобіля на роликовому стенді та їхнього впливу на точність діагностування. Найменша похибка досягнута при вимірюванні часу розгону від 50 до 70 км/год на IV передачі з додатковим навантаженням або на V передачі без навантаження.

Біографії авторів

Ігор Арнольдович Мармут , Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри технічної експлуатації і сервісу автомобілів ім. проф. Говорущенка М. Я.

Віталій Альбертович Кашканов , Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Володимир Олександрович Зуєв , Галицький фаховий коледж імені В’ячеслава Чорновола

голова циклової комісії, викладач спеціальних дисциплін

Посилання

Роликові стенди для перевірки гальмівних та тягових властивостей автомобілів (теорія, розрахунок та конструювання): монографія / М. Я. Говорущенко та ін. Харків: ХНАДУ, 2009, 344 с.

Мармут І. А. Розробка науково-методичних основ проектування пересувних станцій діагностики: дис. … канд. техн. наук. / Харків. нац. авт.-дор. ун-т. Харків, 2001.

Мармут І. А., Кашканов В. А., Зуєв В. О. Експериментальне дослідження опору кочення коліс автомобіля на роликовому стенді. Науковий журнал ВНТУ «Вісник машинобудування та транспорту». 2020. № 2(12). С. 68–75.

Волков В. П., Рабінович Е. Х., Зуєв В. О., Шаліна Д. А. Розрахунок нормативів розгону автомобіля на роликовому стенді. Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Автомобіле- та тракторобудування. 2012. № 64(970). С. 43–49.

Дорожнє діагностування легкових автомобілів: монографія / Рабінович Е. Х. та ін. Харків: ХНАДУ, 2018. 279 с.

Pexa Martin, Pošta Josef, Aleš Zdeněk, Peterka Bohuslav. Moment of inertia measurement of vehicle engine. Maintenance and Reliability. Warsaw, 2010. № 3. S. 44–47. URL: https://archive.ein.org.pl/sites/default/files/2010-03-07.pdf. Accessed on: February 19, 2024.

Performance measurements on chassis dynamometers (“rolling roads”). Published by Rototest Research Institute. March 2005. Part 2/2. SAL-N05030802–CH2-PRI04.pdf. URL http://rototest-research.eu/index.php?DN=30. Accessed on: February 19, 2024.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 30

Опубліковано

2024-07-12

Як цитувати

[1]
І. А. . Мармут, В. А. . Кашканов, і В. О. . Зуєв, «Дослідження режимів розгону автомобіля Skoda Octavia на роликовому стенді », ВМТ, вип. 19, вип. 1, с. 75–84, Лип 2024.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>