Оптимізація інерційної маси гальмівного роликового стенда

Автор(и)

  • Ігор Арнольдович Мармут Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Андрій Альбертович Кашканов Вінницький національний технічний університет
  • Віталій Альбертович Кашканов Вінницький національний технічний університет
  • Дмитро Павлович Себко Харківський національний автомобільно-дорожній університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-15-1-106-115

Ключові слова:

гальмівна система, роликовий стенд, приведена маса, радіус колеса, діагностика

Анотація

У статті розглянуті питання моделювання умов для отримання діагностичної інформації при перевірці гальмівних властивостей автомобілів на роликовому стенді.
Як показують багато досліджень, роликові стенди інерційного типу дають найбільш достовірну інформацію про технічний стан автомобіля. Це стосується, перш за все, параметрів, що визначають точність моделювання на стенді реальних швидкісних і теплових режимів. Точність діагностування гальмівної системи автомобіля на стенді інерційного типу залежить від багатьох факторів. Одними з визначальних є значення приведених мас обертових елементів в системі «автомобіль-стенд»: ролики, колеса і деталі трансмісії автомобіля. Основним конструктивним параметром інерційного роликового стенда є діаметр ролика. Приведену масу трансмісії можна визначити, вимірюючи моменти інерції окремих її частин і приводячи їх до даної осі. Але це трудомісткий процес і займає багато часу. При цьому приведена маса трансмісії також величина непостійна за рахунок зносу деталей. Тому потрібні методи, що дозволяють визначати приведену масу трансмісії конкретного автомобіля незалежно від ступеня зносу деталей.
Для визначення приведеної маси трансмісії використовуються два режими розгону автомобіля на стенді: розгін від приводу стенда, при цьому обертаються два колеса автомобіля; розгін від приводу стенда, при якому обертається одне колесо автомобіля. Виконано аналіз цих режимів і складено рівняння для визначення приведеної маси трансмісії.
Виконано аналіз змін моментів інерції колеса і обертових частин автомобіля, а також радіуса колеса. На підставі цього представлено загальну варіацію приведеної маси колеса і пов'язаних з ним обертових частин автомобіля. Ця варіація може істотно вплинути на точність діагностування. Оптимальним шляхом компенсації цієї невизначеності може бути збільшення приведеної маси стенда таким чином, щоб частка приведеної маси колеса і пов'язаних з ним обертових частин автомобіля була невеликою і вносила похибку не більшу допустимої.

Біографії авторів

Ігор Арнольдович Мармут, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри технічної експлуатації і сервісу автомобілів ім. проф. Говорущенка М. Я.

Андрій Альбертович Кашканов, Вінницький національний технічний університет

д-р. техн. наук, професор, професор кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Віталій Альбертович Кашканов, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Дмитро Павлович Себко, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

аспірант кафедри технічної експлуатації і сервісу автомобілів ім. проф. Говорущенка М. Я.

Посилання

. Э. Х. Рабинович, «Исследование и совершенствование методов и средств стендовой проверки автомобильных тормозов» дис. канд. техн. наук, ХАДИ, Харьков, 1981.

. Н. Я. Говорущенко, В. П. Волков, Э. Х. Рабинович, И. А. Мармут и В. А. Зуев, Роликовые стенды для проверки тормозных и тяговых свойств автомобилей (теория, расчет и конструирование). Харьков, Украина: ХНАДУ, 2009, 344 с.

. И. А. Мармут, «Разработка научно-методических основ проектирования передвижных станций диагностики» дис. канд. техн. наук, ХГАДТУ, Харьков, 2001.

. ДСТУ 3649:2010. Колісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання. [Чинний від 2011-07-01]. Київ, 2011. 28 с. (Держспоживстандарт України).

. И. А. Мармут, «Влияние износа шин и деталей тормозных механизмов на точность стендовой проверки тормозов», Збірник наукових праць ХНАДУ «Автомобільний транспорт», № 16, с. 34-38. 2005.

. ДСТУ 8816:2018. Шини пневматичні для легкових автомобілів та причепів до них. Загальні технічні умови. [Чинний від 2019-10-01]. Київ, 2019. 19 с. (Держспоживстандарт України).

. И. А. Мармут, «Моделювання процесу гальмування автомобіля на інерційному роликовому стенді» на Міжнародній науково-практичній конференції «Синергетика, мехатроніка, телематика дорожніх машин і систем у навчальному процесі та науці», Харків, 2017, с. 155-159.

. И. А. Мармут, «Математичні моделі стендової діагностики гальмівних систем автомобілів», Науковий журнал Луцького НТУ «Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті», № 2(11), с. 90-96, 2018.

. М. М. Гернет, В. Ф. Ратобыльский, Определение моментов инерции, Москва: Машиностроение, 1979.

. В. А. Анохин «Опытное определение моментов инерции вращающихся деталей машин», в «Вопросы расчёта, конструирования и исследования автомобиля», Москва: Машиностроение, 1968, с. 129-140.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 154

Опубліковано

2022-07-01

Як цитувати

[1]
І. А. Мармут, А. А. Кашканов, В. А. Кашканов, і Д. П. Себко, «Оптимізація інерційної маси гальмівного роликового стенда», ВМТ, вип. 15, вип. 1, с. 106–115, Лип 2022.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 > >>