Оцінка міцності та надійності автотранспортних засобів

Автор(и)

  • Микола Васильович Буряк Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль
  • Руслан Іванович Розум Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль
  • Наталія Миколаївна Фалович Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль
  • Павло Богданович Прогній Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль
  • Павло Васильович Попович Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль
  • Оксана Степанівна Шевчук Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль
  • Олег Павлович Антонюк Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-15-1-17-22

Ключові слова:

надійність, міцність, автотранспортні засоби, підвищення надійності, колісні транспортні засоби

Анотація

На даний час питання забезпечення міцності та надійності колісних транспортних засобів, створення яких передбачає дотримання усіх сучасних вимог, не вирішено повною мірою. У зв’язку з цим, удосконалення методології оцінки міцності та надійності роботи автотранспортних засобів є актуальним завданням, вирішення якого передбачає пошук відповідей на такі питання: вибір раціонального варіанта несучої системи та економічно обґрунтованих профілів; підбір матеріалів з відповідними фізико-механічними характеристиками тощо. Вибір раціонального варіанта несучої системи рамних конструкцій автотранспортних засобів вимагає проведення порівняльної оцінки можливих варіантів на усіх етапах конструкторських робіт. Несучі конструкції автотранспортних засобів є статично невизначеними. У зв’язку з чим, проведення процесу оцінки міцності та надійності роботи автотранспортних засобів, які мають різнотипні конструктивні схеми, є складною задачею, яка на сьогоднішній день не має єдиного методологічного рішення. З метою вирішення цієї проблеми в роботі розглянуто модель напружено-деформованого стану просторово навантаженої рамної конструкції розкидача твердих добрив HESSTON S 125 модифікованим методом мінімуму потенціальної енергії деформації конструктивних структур із застосуванням функції Хевісайда. Рама є зварною несучою конструкцією, що складається з трьох повздовжніх лонжеронів з’єднаних між собою передньою балкою і поперечинами. Проведення коректного і раціонального аналізу напружено-деформованого стану такої несучої системи можливе лише при використанні модифікованого методу мінімуму потенціальної енергії деформації. Внаслідок моделювання отримано рекомендації для раціонального за завантаженістю конструювання складових вузлів і рами колісних транспортних засобів з підвищенням надійності при одночасному зниженні матеріаломісткості. В кінцевому результаті це підвищує їхню міцність та надійність при одночасному зниженні матеріаломісткості.

Біографії авторів

Микола Васильович Буряк, Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри транспорту і логістики

Руслан Іванович Розум, Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри транспорту і логістики

Наталія Миколаївна Фалович, Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль

канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри транспорту і логістики

Павло Богданович Прогній, Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль

канд. техн. наук, ст. викладач кафедри транспорту і логістики

Павло Васильович Попович, Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри транспорту і логістики

Оксана Степанівна Шевчук, Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри транспорту і логістики

Олег Павлович Антонюк, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, старший викладач кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

M. Chernovol, S. Hrankin, V. Malakhov, V. Cherkun, Nadiinist s/h tekhniky. K.: Urozhai, 1998, 208s.

П. Попович, Т. Рибак, М. Сташків, Я. Господарський, «Аналітична оцінка ресурсу несучих металоконструкцій

сільськогосподарських машин», Вісник ХНТУСГ, вип. 100, с. 17-20, 2010.

P. V. Popovych, O. L. Lyashuk, I. S. Murovanyi, V. O. Dzyura, O. S. Shevchuk, V. D. Myndyuk, “The service life evaluation

of fertilizer spreaders undercarriages”, INMATEH - Agricultural Engineering, vol. 50, no. 3, pp. 39-46, 2016.

B. M. Hevko, R. B. Hevko, O. M. Klendii, M. V. Buriak, Y. V. Dzyadykevych, R. I. Rozum, “Improvement of machine safety

devices”, Acta Polytechnica, Journal of Advanced Engineering, vol. 58, no.1, pр. 17-25, 2018.

П. В. Попович, «Методи оцінки ресурсу несучих систем причіпних машин для внесення добрив з врахуванням впливу

агресивних середовищ», дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук, Тернопіль, 2015.

P. V. Popovych, L. А. Mahlatyuk, R. B. Kupovych, “Influence of Organic Fertilizers on the Corrosion-Electrochemical

Characteristics of Low-Carbon Steels”, Journal of Mathematical Sciences, vol. 50, no. 2, pp. 284-289, 2014.

P. V. Popovіch, Z. B. Slobodyan, “Corrosion and Electrochemical Behaviors of 20 Steel and St.3 Steel in Ammonium Sulfate

and Nitrophoska”, Journal of Mathematical Sciences, vol. 49, no. 6, pp. 819-826, 2014.

R. I. Rozum, M. V. Buriak, O. P. Zakharchuk, “Innovative engines in the history of automobile building”, Modern engineering

and innovative technologies, issue 18, part 2, pp. 64-67, 2021.

Фалович В. А. Засади розвитку координування як емерджентної якості ланцюга поставок інвестиційних товарів. В.

Фалович, Н. Фалович, С. Семенюк. Галицький економічний вісник. Тернопіль. ТНТУ, 2021. Том 69. № 2. С. 146–152.

В. А. Фалович, Економічні, соціальні та психологічні аспекти сучасних маркетингових технологій. Тернопіль ФО-П

Шпак В. Б, с. 91-108. 2019.

П. В. Попович, О. С. Шевчук, «Організація діяльності автомобільного транспорту як функції безпеки дорожнього

руху», на Безпека дорожнього руху: правові та організаційні аспекти, 2017, с. 180-184.

П. Попович, О. Шевчук, І. Мурований, «Підвищення ефективності технологій перевезень організаційними шляхами

надання транспортних послуг», Вісник ХНТУСГ, вип. № 184, с. 124-130, 2017.

П. В. Попович, О. С. Шевчук, А. Й. Матвіїшин, В. М. Лотоцька, «Дослідження тенденцій розвитку ринку вантажних автомобільних перевезень у сучасних умовах, Вісник Житомирського державного технологічного університету. Серія: Технічні науки, № 2, с. 224-229, 2016.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 254

Опубліковано

2022-07-01

Як цитувати

[1]
М. В. Буряк, «Оцінка міцності та надійності автотранспортних засобів», ВМТ, вип. 15, вип. 1, с. 17–22, Лип 2022.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають