МОДЕЛЮВАННЯ ОНТОЛОГІЙ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ АВТОМОБІЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2019-9-1-89-97Ключові слова:
онтологія, онтологічний простір, мультиагенти, технічне обслуговування, модернізація, онтологічне моделювання, автомобільАнотація
На даний час система технічного обслуговування не є досконалою та має недоліки. Впровадження онтологічного простору та мультиагентних систем дасть можливість модернізувати прийняту планово-попереджувальну систему ТО і Р. Така система буде базуватися на програмно-комунікаційному рівні. Тобто у кожному автомобілі буде знаходитись пристрій, який буде проводити діагностику автомобіля кожен раз коли він буду запускати двигун. Усю інформацію з датчиків та блоків управління усіма системами автомобіля буде передаватися на сервер сервісного центру за яким закріплений автомобіль. Програма буде аналізувати дані та, якщо вони будуть виходити за норми, то відправлятиме повідомлення та рекомендації водію та механіку, який цей автомобіль обслуговує. Також програма буде аналізувати якість масла, гальмівних колодок та інших матеріалів та деталей для попередження неполадок.
Впровадження онтологій для поліпшення технічного обслуговування дозволить зробити так, щоб технічне обслуговування проводилося з фактичним максимальним використанням ресурсу будь-якої деталі, а не за регламентованим пробігом, коли деякі деталі не використали свій ресурс в повній мірі. Це можливо зробити лише при повній діагностиці автомобіля, але проводити її кожного дня дуже затратно. Тому впровадження спеціальних пристроїв до автомобіля та застосування онтологій і мультиагентних систем на станції технічного обслуговування зробить так, що діагностування автомобіля робитиметься на відстані та при кожному запуску двигуна.
Метою дослідження є розробка онтологічного простору для здійснення контролю технічного обслуговування автомобіля з урахуванням експлуатаційних умов і оцінки рівня його працездатності.
Запропоновано підхід до удосконалення існуючої системи технічного обслуговування на основі онтологічного моделювання та з використанням бази знань. Такий підхід забезпечить більш гнучку та адаптивну концептуалізацію системи ТО і Р.
В кінцевому підсумку зроблено висновок, що моделювання онтології для удосконалення ТО і Р автомобіля допоможе автоматизувати процес та скоротити час перебування автомобіля у сервісному центрі, а також значно зменшити затрати на проходження ТО.
Посилання
С чего начинаются онтологии [Электронный ресурс]. – Режим доступу: https://habr.com/post/140696/
Н. А. Скворцов, Л. А. Калиниченко, Д. Ю. Ковалев. Концептуальное моделирование предметных областей с интенсивным использованием данных. Москва. ФИЦ ИУ РАН, с. 7–15. 2016.
И. И. Быстров, Б. В. Тарасов, А. А. Хорошилов, С. II. Радоманов. «Основы применения онтологии и компьютерной лингвистики при проектировании перспективных автоматизированных информационных систем», Системы и средства информации. – 2015. – с. 128 – 149.
Управление на базе мультиагентных систем Информационные технологии в управлении предприятием [Электронный ресурс]. – Режим доступу: https://www.intuit.ru/studies/courses/13833/ 1230/lecture/24081.
В. П. Волков, В. М. Павленко, В. П. Кужель, Є. В. Калашніков «Аналіз програмного забезпечення для формування онтологічного простору обслуговування автомобілів», Вісник Машинобудування та транспорту. Випуск 2(8), с. 15–24. 2018.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 281