Математичне моделювання руху автобронетанкової техніки з колісною формулою 4×4 при зміні тиску в шинах коліс на прикладі КрАЗ-Спартан

Автор(и)

  • Микола Вячеславович Скляров Національна академія Національної гвардії України, м. Харків
  • Іван Вікторович Цебрюк Національна академія Національної гвардії України, м. Харків
  • Олексій Вікторович Яковлев Національна академія Національної гвардії України, м. Харків
  • Євгеній Вікторович Бондар Національна академія Національної гвардії України
  • Андрій Альбертович Кашканов Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-139-149

Ключові слова:

автобронетанкова техніка, взаємодія коліс з опорною поверхнею, система регулювання тиску повітря в шинах коліс, умови експлуатації, прохідність, математичне моделювання

Анотація

Авторами запропоновано дослідження прохідності вантажівок, а також бронеавтомобілів Національної гвардії України з колісною формулою 4х4. Рух автобронетанкової техніки (АБТТ) Національної гвардії України передбачає її пересування як дорогами загального користування, так і бездоріжжям. Розглядається можливість підвищення прохідності по пересіченій місцевості шляхом забезпечення оптимального розподілу тиску в шинах коліс. Збільшення опорної прохідності у складних умовах експлуатації можна оцінити за допомогою сучасних математичних інструментів. Це дає змогу автомобільній техніці Національної гвардії України досліджувати прохідність і підбирати оптимальні параметри під час виконання службових і бойових завдань при певному співвідношенні технічних характеристик у різних умовах експлуатації.

Через повномасштабну війну Російської Федерації проти України до автомобільної техніки Збройних сил України (ЗСУ) та Національної гвардії України (НГУ) висуваються більш суворі технічні вимоги, ніж у мирний час.

Серед цих вимог на першому місці стоїть маневреність-керованість, яка забезпечується завдяки можливостям високошвидкісного пересування по пересіченій місцевості.

Прохідність АБТТ Національної гвардії України формує багато факторів, основними з яких є: тип і якість поверхні, по якій відбувається пересування, тиск у шинах коліс, вага транспортного засобу, порядок проходження маршруту руху колони і т. д.

Центральна система контролю тиску повітря в колісних шинах (СРТПШ) широко використовується в різних варіантах автомобільної техніки з високою інтенсивністю руху, але основним недоліком таких систем є необхідність мінімізувати тиск у шинах для підвищення прохідності по пересіченій місцевості на несучих поверхнях із низькою несучою здатністю. Таке допустиме значення може спричинити зісковзування шини з обода, перегрів або розрив. Це пов'язано з тим, що максимальна швидкість обмежена через ризик відмови системи.

Рекомендується визначити вплив різних факторів, щоб забезпечити необхідний рівень опорної прохідності та проаналізувати її на прикладі бронеавтомобіля КрАЗ-СПАРТАН із колісною формулою 4×4.

Біографії авторів

Микола Вячеславович Скляров , Національна академія Національної гвардії України, м. Харків

канд. техн. наук, доцент кафедри автобронетанкової техніки

Іван Вікторович Цебрюк , Національна академія Національної гвардії України, м. Харків

канд. техн. наук, доцент кафедри автобронетанкової техніки

Олексій Вікторович Яковлев , Національна академія Національної гвардії України, м. Харків

старший викладач кафедри автобронетанкової техніки

Євгеній Вікторович Бондар , Національна академія Національної гвардії України

викладач кафедри автобронетанкової техніки

Андрій Альбертович Кашканов , Вінницький національний технічний університет

д-р техн. наук, професор, професор кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

Inertial evaluation of the tyre-road interaction during emergency braking / Kashkanov A. A. et al. Bulletin of the Karaganda University. «Physics» series. 2019. № 2(94). P. 82–91. DOI: 10.31489/2019Ph2/82-91.

Бурєнніков Ю. А., Кашканов А. А., Ребедайло В. М. Рухомий склад автомобільного транспорту: робочі процеси та елементи розрахунку: навч. посібник. Вінниця: ВНТУ, 2009. 267 с.

Скляров М. В., Шаповалов О. І. Математичне моделювання руху по деформованій опорній поверхні при зміні тиску в шинах коліс багатоцільового броньованого автомобіля на прикладі КрАЗ «Ураган». Збірник наукових праць Національної академії Національної гвардії України. Харків: НА НГУ, 2021. Вип. 1(37) С. 78–88.

Скляров М. В., Нікорчук А. І., Шаповалов О. І. Дослідження прохідності вантажних автомобілів Національної гвардії України з колісною формулою 6×6. Збірник наукових праць Національної академії Національної гвардії України. Харків, 2022. Том. 1. № 39. С. 55–62.

Скляров М. В., Воробйов С. О. Вплив конструктивних факторів на прохідність автомобільної техніки багатоцільового призначення. Збірник наукових праць Національної академії Національної гвардії України. Харків: НА НГУ, 2020. Вип. 1(35). С. 69–78.

Грубель М. Г., Крайник Л. В., Хома В В. Імітаційне моделювання руху колісної військової автомобільної техніки бездоріжжям та оцінка його адекватності. Автошляховик України. 2020. № 2. С. 21–28.

Wong Y. J. Theory of ground vehicle London. London–NewYork, Mc-GrawHill Booh Comp., 2013. 423 р.

Lessem A., Mason G., Ahlvin R. Stochastic vehicle mobility forecasts using the NRMM. Journal of Terramechanics. 2016. № 33(6). Р. 273–280.

Freitag D. R. A dimensional analysis of the performance of the pneumatic tires soft soil. US Army Waterways Experimental Station. Report, 3-688, 2020.

Review of terramechanics models and their applicability to real-time applications / He R. et al. Journal of terramechanics. 2019. № 81(2). Р. 3–22

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 32

Опубліковано

2024-07-12

Як цитувати

[1]
М. В. . Скляров, І. В. . Цебрюк, О. В. . Яковлев, Є. В. . Бондар, і А. А. . Кашканов, «Математичне моделювання руху автобронетанкової техніки з колісною формулою 4×4 при зміні тиску в шинах коліс на прикладі КрАЗ-Спартан », ВМТ, вип. 19, вип. 1, с. 139–149, Лип 2024.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>