Методи уточнення вимірювання швидкості автомобіля на дорозі при діагностиці
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-17-1-56-63Ключові слова:
спідометр, швидкість, GPS, градуювання, автомобіль, дорога, часАнотація
У статті описано, як відкалібрувати спідометр автомобіля в дорозі без дорогого обладнання. Найбільш точні результати виходять при використанні елементів розмітки, наприклад, стандартного шлагбаума. Найбільш практичним способом є синхронний запис показань спідометра та відображення супутникового приймача GPS та/або ГЛОНАСС. Також у ХНАДУ обґрунтовані методи перевірки автомобіля по розгону і вибігу на дорогу простими вимірювальними засобами – спідометром і секундоміром телефону.
Експерименти показали, що реальна картина протидії не укладається у загальноприйняті моделі, і це слід враховувати при розрахунках нормативів діагностичних параметрів – шляху і часу виходу та розгону. Для перевірки автомобіля відомим методом необхідна горизонтальна ділянка дороги довжиною 2,5...3 км. На більшій частині території України такі ділянки трапляються дуже зрідка, тому пропонується перевірити автомобіль на розгоні на II та III передачах та накаті від 50 або 40 км/год до 20 км/год., використовуючи доступну довжину 0,5 км.
Вивчено поведінку автомобіля в таких умовах, виявлено та описано деякі невідомі особливості. Запропоновано методи розрахунку контрольних значень часу розгону та часу вибігу. Спідометр – це перетворювач частоти обертання вихідного валу трансмісії чи коліс автомобіля. Він неминуче відображає всі похибки, що викликаються невизначеністю радіусу кочення колеса, зокрема і через атмосферні умови, ступінь прогріву шин, завантаження автомобіля та його розподілу у поздовжньому і поперечному напрямах тощо. В умовах необхідно вдосконалювати безстендові методи діагностування, доступні для рядових водіїв, тобто. методи перевірки на дорозі без складного чи надмірно дорогого обладнання. Тому калібрування спідометра є необхідним етапом випробувань і у відповідальних випадках має виконуватися на початку та наприкінці кожного випробувального дня. Експериментально оцінено необхідну тривалість вимірів, похибку та варіацію швидкості при її підтримці водієм або круїз-контролем. Градуювання GPS краще вести під час руху на південь. Отримано градуювальне рівняння для Honda Civic 2006: VGPS = 0,9528 Vспід. - 0,83.
Посилання
Білогуров Є. О. Динамічні методи діагностування автомобіля у дорожніх умовах: автореф. дис. … канд. техн. наук: 05.22.20. Харків, 2011. 23 с.
Тарасов Р. Діти еволюції. Огляд преміальних седанів середнього класу. Клаксон. 2012. № 10(498).
Фомін А. Виміряно ЗР. Швидкість: Немаксимальна максималка. За кермом. 2009. № 1.
TRC Tyre data calculator (Шинний калькулятор TRC). URL: http://www.club80-90syncro.co.uk/Syncro_website /TechnicalPages/TRC%20calculator.htm (дата звернення 09.03.2023).
Ципленков Я., Голованов Л. Епоха змін. Перевірка на дорогах: порівняльний тест Toyota Corolla, Ford Focus, Honda Civic та Hyundai Elantra. Авторевю. 2007. № 8(379).
Подібність та відмінності супутникових систем навігації ГЛОНАСС та GPS. URL: http://telemetry.spb.ru/gps-glonass-comparison (дата звернення 16.03.2023).
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 88
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.