Аналіз критеріїв використання пересувних діагностичних станцій для проведення обов'язкових технічних оглядів автомобілів

Автор(и)

  • Ігор Арнольдович Мармут Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Віталій Альбертович Кашканов Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-16-2-64-71

Ключові слова:

обов'язковий технічний огляд, пересувна діагностична станція, критерії використання

Анотація

У статті виконано аналіз критеріїв використання пересувних діагностичних станцій для проведення обов'язкових технічних оглядів автомобілів. Обов'язковий технічний огляд легкових автомобілів є в усіх країнах ЄС. В Україні обов'язковий техогляд для легкових автомобілів скасували у 2011 році. Зараз обов'язкове проходження техогляду передбачене лише для комерційних транспортних засобів: автобусів, вантажівок, ліцензованих таксі.
Підписавши у 2014 році угоду про асоціацію з ЄС, Україна зобов'язалася повернути технічний огляд для всіх власників автомобілів. Ця вимога міститься в 40-й та 45-й директивах ЄС. Реалізувати це зобов'язання держава має не пізніше, ніж за п'ять років після набуття чинності угоди в повному обсязі (до вересня 2022 року). Однак збройна агресія проти держави відсунула вирішення цього питання, напевно, до закінчення війни.
Загалом в Україні понад 10 млн автомобілів, У реєстрі перебувають понад 800 пунктів технічного контролю, які мають право проводити техогляд, чого явно недостатньо. Можна припустити, що при введені техогляду з 10 млн автомобілів одразу потребуватимуть перевірки половина (5 млн автомобілів). На кожен пункт, з розрахунку 5 млн авто на рік, припадає близько 6,25 тис. транспортних засобів (520 на місяць, або 23–24 на добу. Це досить велике навантаження. Крім того, внаслідок бойових дій кількість пунктів ще менша. Гарною альтернативою стаціонарним станціям є пересувні діагностичні станції (ПДС).
Переваги ПДС такі: для роботи станції не потрібно виробниче приміщення; вартість ПДС значно менша, ніж стаціонарний пункт контролю; наявність серійних зразків мобільних станцій (наприклад фірми МАНА); можливість проводити перевірки у місцях дислокації автомобілів. Для визначення доцільності використання ПДС різних конструкцій при проведенні технічних оглядів автомобілів виконано їхнє порівняння за економічними критеріями. Ці критерії враховують особливості використання ПДС для перевірки автомобілів організацій та автомобілів, що належать індивідуальним власникам у різних умовах (місто або сільська місцевість).

Біографії авторів

Ігор Арнольдович Мармут, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри технічної експлуатації і сервісу автомобілів ім. проф. Говорущенка М.Я.

Віталій Альбертович Кашканов, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

ДСТУ 3649:2010. Колісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання. [Чинний від 2011-07-01]. Київ, 2011. 28 с. (Держспоживстандарт України).

Постанова КМУ України № 137 від 30 січня 2012 р. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dcxxf. Дата звернення: Вересень 24, 2022.

Через рік техогляд може стати обов'язковим для всіх: які авто його не пройдуть і чому. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dcxyc. Дата звернення: Вересень 24, 2022.

Обов’язковий технічний контроль. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dcxxs. Дата звернення: Вересень 24, 2022.

Повернення техогляду для авто: що пропонує Мінінфраструктури. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dbsbc. Дата звернення: Вересень 24, 2022.

И. А. Мармут, «Разработка научно-методических основ проектирования передвижных станций диагностики» дис. канд. техн. наук, ХГАДТУ, Харьков, 2001.

И. А. Мармут, «Обоснование использования передвижных станций для проверки автомобилей», на ХVII международной научно-технической конференции «Транспорт, экология – устойчивое развитие», Варна, 2011, с. 325-332.

Патрульна поліція отримала можливість проведення мобільних техоглядів автомобілів. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dbtim. Дата звернення: Вересень 24, 2022.

Н. Я. Говорущенко, В. П. Волков, Э. Х. Рабинович, И. А. Мармут и В. А. Зуев, Роликовые стенды для проверки тормозных и тяговых свойств автомобилей (теория, расчет и конструирование). Харьков, Украина: ХНАДУ, 2009, 344 с.

Матеріально-технічне забезпечення кафедри ТЕСА ХНАДУ. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dbsfd. Дата звернення: Вересень 24, 2022.

Мобільна станція технічного контролю (ОТК). MAHA Maschinenbau Haldenwang GmbH & Co. KG. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dbsdv. Дата звернення: Вересень 24, 2022.

The test container MTL 15. MAHA Maschinenbau Haldenwang GmbH & Co. KG. [Online]. Available: http://surl.li/dcuqd. Accessed on: September 24, 2022.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 134

Опубліковано

2023-01-17

Як цитувати

[1]
І. А. Мармут і В. А. Кашканов, «Аналіз критеріїв використання пересувних діагностичних станцій для проведення обов’язкових технічних оглядів автомобілів», ВМТ, вип. 16, вип. 2, с. 64–71, Січ 2023.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

<< < 1 2 3