Особливості аеродинаміки автомобіля при бічному ковзанні
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-15-1-131-140Ключові слова:
автомобіль, аеродинаміка, дріфт, занос, ковзання, керування, антикрило, колесо, шина, кут атакиАнотація
Ця робота спрямована на пошук методу визначення критичних кутових прискорень для NISSAN 350Z (на різних швидкостях), при яких починається розворот автомобіля та знаходження способів коригування кутових прискорень при ковзанні за допомогою динамічної зміни кута атаки заднього антикрила.
У дрифтингу існує проблема, яка впливає не тільки на технічний стан автомобіля, але і на безпеку гонщика і глядачів. Проблема полягає у надмірному кутовому прискоренні під час занесення при температурі шин вище критичної точки (100–120 градусів), що призводить до втрати контролю над автомобілем на швидкості до 160 км/год.
Метою дослідження є визначення методу коригування кутового прискорення при ковзанні автомобіля, які можливо використовувати у створенні електронної системи, що автоматично змінює кутове прискорення при ковзанні автомобіля.
Авторами, для визначення аеродинамічних коригувань кутового прискорення при ковзанні автомобіля було визначено два основні дослідницькі підходи, це визначення кутових прискорень при ковзанні та спосіб коригування кутових прискорень.
В результаті виконаної роботи досліджено особливості аеродинаміки автомобілів, які використовують для дрифтингу; проведено розрахунок аеродинамічних лобових та бічних опорів повітря під час руху автомобіля; визначено спосіб знаходження кутових прискорень при ковзанні автомобіля; визначено підхід до аеродинамічного коригування кутових прискорень автомобіля при ковзанні, яку можна використовувати для подальшого проектування системи, що автоматично регулює кутові прискорення, та побудови моделі автомобіля.
Для остаточного підтвердження результатів статті необхідно провести випробування, які полягають у продуванні автомобіля в аеродинамічній трубі (під кожним колесом будуть встановлені ваги), таким чином можна визначити чисельні значення притискної сили заднього антикрила при різних кутах атаки. Також у випробуваннях необхідно провести дослідження аеродинаміки при бічному ковзанні та можливості впливу на кутові прискорення (через збільшення навантаження на задню вісь).
Посилання
А. Громаковский и Г. Бранихин, Контраварийное вождение. СПб, Россия: Питер, 2010.
Е. А. Чудаков, Теория автомобиля. Устойчивость автомобиля против заноса. Москва-Ленинград, Россия: Академия наук СССР, 1944.
В. И. Кнороз, Работа автомобильной шины. Москва, Россия: Транспорт, 1976.
М. Г. Горбачев, Экстремальное вождение. Гоночные секреты. Москва, Россия: Рипол Классик, 2007.
В. Г. Гухо, Аэродинамика автомобиля. Москва, Россия: Машиностроение, 1987.
В. В. Бекман, Гоночные автомобили. СПб, Россия: Машиностроение, 1980.
Н. Ф. Краснов, Аэродинамика. Часть 2. Методы аэродинамического расчета: учебник. Москва, Россия: Высшая школа, 1980, 416 с.
А. Г. Буда, В. П. Кужель та В. А. Гладій, «Аналіз аеродинамічних властивостей кузовів сучасних автомобілів» Матеріали IX-ї міжнародної науково-технічної інтернет-конференції «Проблеми і перспективи розвитку автомобільного транспорту», 14–15 квітня 2021 року: збірник наукових праць [Електронний ресурс]. Вінниця, ВНТУ, 2021, с. 27-29.
Н. С. Аржаников и Г. С. Садекова, Аэродинамика летательных аппаратов: учебник. Москва, Россия: Высшая школа, 1983.
Д. С. Горшенин и А.К. Мартынов, Методы и задачи практической аэродинамики. Москва, Россия: Машиностроение, 1977.
А. Г. Буда, В. П. Кужель та А. Р. Юров, «Моделювання зовнішніх поверхонь легкового автомобіля в тривимірному просторі за допомогою сплайнів», Вісник Машинобудування та транспорту, №1(7), c. 26-34, 2018.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 220
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.