Дослідження напружень в рамі автомобільного крана
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-45-53Ключові слова:
автомобільний кран, міцність, рама шасі, епюри повної деформації, еквівалентні напруження, запас міцностіАнотація
Розглядається проблематика автомобільних кранів, зокрема досліджуються питання забезпечення міцності несучої конструкції шасі при різних режимах роботи з урахуванням особливостей технологічного циклу.
У автомобільних кранів опорні навантаження розподіляються нерівномірно. Вони залежать не тільки від маси крану та вантажу, але і від положення поворотної частини крану відносно неповоротної, а також від вильоту стріли. Навантаження на опорну поверхню передаються через виносні опори. При роботі автокрана навантаження на кожну виносну опору не залишається постійним.
Розрахункові навантаження, а саме – навантаження від кранової установки та вантажу, враховуватимуть різні значення маси вантажу, вильоту та висоти крана. Їх величина та місцезнаходження визначаються згідно з діаграмою вантажопідйомності крану.
На основі аналізу наукових робіт з впливу просідання виносних опор в ґрунт при роботі автомобільних кранів можна стверджувати, що цей фактор є доволі суттєвим і його необхідно також врахувати при розрахунку на міцність автомобільного крана.В процесі роботи стрілового крана ґрунт під виносними опорами піддається циклічному навантаженню. Причому навантаження на кожну із опор неоднакове і змінюється при кожному робочому циклі, при зміні траєкторії і роботі з різними вантажами.
На основі проведеного порівняльного аналізу існуючих аналогів визначено межі варіації основних технічних параметрів для проектування сімейства спеціальних шасі для автокранів. Розрахунковим шляхом були встановлені небезпечні режими роботи автокрана, вплив як основних параметрів, так і зовнішніх факторів на величину та характер навантаження. Результатами розрахунків є епюри повної деформації, еквівалентних напружень та запасу міцності.
На режимі максимальної вантажопідйомності основне навантаження приходиться на задню частину рами та задні виносні опори. Режими максимальної та мінімальної висоти не є особливо небезпечними. Крім того, чим більша висота, тим менш небезпечним є високий виліт стріли. Велика вантажопідйомність можлива лише на невеликих вильотах та висотах.
Посилання
Автомобильные телескопические краны Liebherr. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.liebherr.com/ru/ rus/продукты/мобильные-и-гусеничные-краны/мобильные-краны/автомобильные-краны-с-телескопической-стрелой/ltf-информация.html
Unsere aktuellen Angebote. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.tadanofaun.de/de/produkte/lkw-aufbauk rane/hk-40.html
NK-600RX. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.kato-works.co.jp/eng/products/truck/nk600rx.html
Автокраны полноприводные. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.xcmg.ru/product/krany/avtokrany-poln oprivodnye/
Автокраны «ИВАНОВЕЦ». [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.ivmarka.ru/kupit-kran-ivanovez-ks-35714
ПОДКРАНОВАЯ БАЛКА. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://ntengineering.ru/podkranovaya
АВТОКРАН КТА-32. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://dak.com.ua/product/KTA-32
Ansys for Students. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.ansys.com/academic/students
B. Heißing, M. Ersoy, S. Gies. Fahrwerkhandbuch: Grundlagen, Fahrdynamik, Komponenten, Systeme, Mechatronik, Perspektiven. Vieweg+Teubner Verlag; 3., überarb. u. erw. Aufl., 2011.
А. В. Редькин, П. А. Сорокин, А. В. Чернов, «Расчет нагрузок на опоры крана с учетом характеристик упругости рамы, опорных элементов и грунта», Изв. Тул. гос. ун-та. Техн. науки, вып. 2, ч. 1, с. 117–122. 2009.
Я. С. Ватулин, Д. А. Потахов, Е. А. Потахов, «Численное моделирование предельных состояний стреловых самоходных кранов», Известия вузов. Машиностроение, № 4 (697), с. 19-25. 2018.
С. А. Испеньков, А. А. Ракицкий, «Моделирование динамического поведения карьерных самосвалов особо большой грузоподъемности в среде ANSYS» Теоретическая и прикладная механика, вып. 25, с. 295-300. 2010.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 181