Математична модель зчеплення автомобіля Volkswagen Polo Sedan як об’єкта діагностування

Автор(и)

  • Дмитро Вікторович Борисюк Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-23-32

Ключові слова:

математична модель, діагностування, автомобіль, зчеплення, матриця діагностування, блок-схема, несправність, ознака несправності, булева функція

Анотація

Під час проектування автомобіля конструктори повинні знайти компроміс між динамічністю і економічністю автомобіля, з одного боку, та надійністю і безпекою – з іншого. Перше завдання вирішується в основному за рахунок зниження маси автомобіля за допомогою оптимізації конструкції і зниження запасів міцності, а друге – за рахунок підвищення запасів міцності і довговічності елементів конструкції. Надійність агрегатів автомобілів є максимальною при роботі на сталих режимах, що підтверджує досвід їх експлуатації. Відомо, що в умовах заміських маршрутів на хороших дорогах надійність автомобілів істотно вища, ніж при експлуатації в межах міста. У містах несталі режими роботи агрегатів автомобілів обумовлюються, перш за все, частими зупинками і подальшими розгонами через наявність світлофорів, пішохідних переходів, залізничних переїздів, заторів на дорогах, крутих підйомів і спусків на маршрутах руху автомобілів тощо. Все це викликає необхідність частих гальмувань, перемикань передач і рушань з місця. Ці обставини спричиняють зростання динамічного навантаження агрегатів автомобіля і, як наслідок, до інтенсифікації процесів зношування тертьових пар дисків зчеплення, зубчастих і карданних передач тощо. Всі чинники зниження надійності агрегатів автомобілів в міських умовах експлуатації особливо яскраво проявляються на прикладі автобусів і маршрутних таксі з механічною коробкою передач. За деякими даними, частка відмов агрегатів механічних трансмісій таких автомобілів становить 19...23 % від всіх відмов.

При інтенсивній експлуатації автомобіля можуть виникнути різні несправності зчеплення. Розрізняють несправності власне зчеплення і несправності приводу зчеплення. Дефекти зчеплення виникають не тільки через інтенсивну експлуатацію, але й через порушення правил експлуатації. В даний час несправності зчеплення в основному діагностують за зовнішніми ознаками. Разом з тим, одна зовнішня ознака може відповідати декільком несправностям зчеплення. Таким чином, процес визначення технічного стану зчеплення автотранспортних засобів є актуальною науково-технічною задачею.

У статті представлено математичну модель зчеплення автомобіля Volkswagen Polo Sedan як об'єкта діагностування. Побудовано матрицю діагностування зчеплення автомобіля Volkswagen Polo Sedan та блок-схему її синтезу

Біографія автора

Дмитро Вікторович Борисюк, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, асистент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

А. Д. Кустиков, Н. А. Кузьмин, М. Г. Корчажкин, «Проблемы надежности трансмиссий городских автобусов,» Тр. Нижегород. гос. техн. ун-та им. Р. Е. Алексеева, № 4 (101), с. 18-26, 2013.

. Е. А. Пеньков, Р. И. Гарипов, Ш. С. Хуснетдинов, «Диагностирование сцепления автомобиля по показателям вибрации силового агрегата,» Вестник Оренбургского государственного университета, № 10 (171), с. 146-151, 2014.

. И. А. Биргер, Техническая диагностика. Москва, Россия: Машиностроение, 1978.

. Б. В. Павлов, Акустическая диагностика механизмов. Москва, Россия: Машиностроение, 1971.

. В. В. Лянденбурский, А. А. Карташов, А. С. Иванов, Техническая эксплуатация автомобилей. Диагностирование автомобилей. Пенза, Россия: ПГУАС, 2011.

. А. Д. Ананьин, В. М. Михлин, И. И. Габитов, Диагностика и техническое обслуживание машин. Москва, Россия: Академия, 2008.

. А. П. Сырбаков, Диагностика и техническое обслуживание. Томск, Россия: Изд-во Томского политехнического университета, 2009.

. Н. Я. Яхьяев, А. В. Кораблин, Основы теории надежности и диагностика. Москва, Россия: Академия, 2009.

. В. И. Бельских, Диагностика технического состояния и регулировка тракторов. Москва, Россия: Колос, 1973.

. Л. В. Мирошников, А. П. Болдин, В. И. Пал, Диагностирование технического состояния автомобилей на автотранспортных предприятиях. Москва, Россия: Транспорт, 1977.

. В. С. Малкин, Техническая диагностика. Санкт-Петербург, Россия: Лань, 2013.

. D. Borysiuk, A. Spirin, O. Trukhanska, L. Shvets, V. Zelinskyy, «Mathematical model of a wheeled tractor steering axle as an object of diagnostics,» ТЕKA. Commission of motorization and energetics in agriculture, vol. 17, no.1, рp. 41-47, 2017.

. В. М. Барановський, А. В. Спірін, В. Й. Зелінський, В. С. Наляжний, «Математична модель діагностування системи уприскування палива «Mono-Jetronic»,» Вісник машинобудування та транспорту, вип. 1 (7), с. 10-17, 2018.

. Д. В. Борисюк, В. В. Біліченко, В. Й. Зелінський, «Математична модель ударно-спускового механізму автомата Калашникова як об'єкта діагностування,» Вісник машинобудування та транспорту, вип. 2 (8), с. 4-14, 2018.

. Д. В. Борисюк, В. В. Біліченко, В. Й. Зелінський, «Математична модель ударно-спускового механізму пістолета Макарова як об'єкта діагностування,» Вісник машинобудування та транспорту, вип. 1 (9), с. 15-26, 2019.

. Volkswagen Polo Sedan выпуска с 2010 года с двигателем 1,6. Устройство, обслуживание, диагностика, ремонт. Иллюстрированное руководство. Москва, Россия: За рулем, 2012.

. С. Н. Погребной, А. А. Владимиров, М. В. Титков, Volkswagen Polo Sedan выпуска с 2010 г. Руководство по эксплуатации, техобслуживанию и ремонту. Москва, Россия: Третий Рим, 2011.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 135

Опубліковано

2021-07-16

Як цитувати

[1]
Д. В. Борисюк, «Математична модель зчеплення автомобіля Volkswagen Polo Sedan як об’єкта діагностування», ВМТ, вип. 13, вип. 1, с. 23–32, Лип 2021.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають