Математична модель зчеплення автомобіля Volkswagen Polo Sedan як об’єкта діагностування
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-23-32Ключові слова:
математична модель, діагностування, автомобіль, зчеплення, матриця діагностування, блок-схема, несправність, ознака несправності, булева функціяАнотація
Під час проектування автомобіля конструктори повинні знайти компроміс між динамічністю і економічністю автомобіля, з одного боку, та надійністю і безпекою – з іншого. Перше завдання вирішується в основному за рахунок зниження маси автомобіля за допомогою оптимізації конструкції і зниження запасів міцності, а друге – за рахунок підвищення запасів міцності і довговічності елементів конструкції. Надійність агрегатів автомобілів є максимальною при роботі на сталих режимах, що підтверджує досвід їх експлуатації. Відомо, що в умовах заміських маршрутів на хороших дорогах надійність автомобілів істотно вища, ніж при експлуатації в межах міста. У містах несталі режими роботи агрегатів автомобілів обумовлюються, перш за все, частими зупинками і подальшими розгонами через наявність світлофорів, пішохідних переходів, залізничних переїздів, заторів на дорогах, крутих підйомів і спусків на маршрутах руху автомобілів тощо. Все це викликає необхідність частих гальмувань, перемикань передач і рушань з місця. Ці обставини спричиняють зростання динамічного навантаження агрегатів автомобіля і, як наслідок, до інтенсифікації процесів зношування тертьових пар дисків зчеплення, зубчастих і карданних передач тощо. Всі чинники зниження надійності агрегатів автомобілів в міських умовах експлуатації особливо яскраво проявляються на прикладі автобусів і маршрутних таксі з механічною коробкою передач. За деякими даними, частка відмов агрегатів механічних трансмісій таких автомобілів становить 19...23 % від всіх відмов.
При інтенсивній експлуатації автомобіля можуть виникнути різні несправності зчеплення. Розрізняють несправності власне зчеплення і несправності приводу зчеплення. Дефекти зчеплення виникають не тільки через інтенсивну експлуатацію, але й через порушення правил експлуатації. В даний час несправності зчеплення в основному діагностують за зовнішніми ознаками. Разом з тим, одна зовнішня ознака може відповідати декільком несправностям зчеплення. Таким чином, процес визначення технічного стану зчеплення автотранспортних засобів є актуальною науково-технічною задачею.
У статті представлено математичну модель зчеплення автомобіля Volkswagen Polo Sedan як об'єкта діагностування. Побудовано матрицю діагностування зчеплення автомобіля Volkswagen Polo Sedan та блок-схему її синтезу
Посилання
А. Д. Кустиков, Н. А. Кузьмин, М. Г. Корчажкин, «Проблемы надежности трансмиссий городских автобусов,» Тр. Нижегород. гос. техн. ун-та им. Р. Е. Алексеева, № 4 (101), с. 18-26, 2013.
. Е. А. Пеньков, Р. И. Гарипов, Ш. С. Хуснетдинов, «Диагностирование сцепления автомобиля по показателям вибрации силового агрегата,» Вестник Оренбургского государственного университета, № 10 (171), с. 146-151, 2014.
. И. А. Биргер, Техническая диагностика. Москва, Россия: Машиностроение, 1978.
. Б. В. Павлов, Акустическая диагностика механизмов. Москва, Россия: Машиностроение, 1971.
. В. В. Лянденбурский, А. А. Карташов, А. С. Иванов, Техническая эксплуатация автомобилей. Диагностирование автомобилей. Пенза, Россия: ПГУАС, 2011.
. А. Д. Ананьин, В. М. Михлин, И. И. Габитов, Диагностика и техническое обслуживание машин. Москва, Россия: Академия, 2008.
. А. П. Сырбаков, Диагностика и техническое обслуживание. Томск, Россия: Изд-во Томского политехнического университета, 2009.
. Н. Я. Яхьяев, А. В. Кораблин, Основы теории надежности и диагностика. Москва, Россия: Академия, 2009.
. В. И. Бельских, Диагностика технического состояния и регулировка тракторов. Москва, Россия: Колос, 1973.
. Л. В. Мирошников, А. П. Болдин, В. И. Пал, Диагностирование технического состояния автомобилей на автотранспортных предприятиях. Москва, Россия: Транспорт, 1977.
. В. С. Малкин, Техническая диагностика. Санкт-Петербург, Россия: Лань, 2013.
. D. Borysiuk, A. Spirin, O. Trukhanska, L. Shvets, V. Zelinskyy, «Mathematical model of a wheeled tractor steering axle as an object of diagnostics,» ТЕKA. Commission of motorization and energetics in agriculture, vol. 17, no.1, рp. 41-47, 2017.
. В. М. Барановський, А. В. Спірін, В. Й. Зелінський, В. С. Наляжний, «Математична модель діагностування системи уприскування палива «Mono-Jetronic»,» Вісник машинобудування та транспорту, вип. 1 (7), с. 10-17, 2018.
. Д. В. Борисюк, В. В. Біліченко, В. Й. Зелінський, «Математична модель ударно-спускового механізму автомата Калашникова як об'єкта діагностування,» Вісник машинобудування та транспорту, вип. 2 (8), с. 4-14, 2018.
. Д. В. Борисюк, В. В. Біліченко, В. Й. Зелінський, «Математична модель ударно-спускового механізму пістолета Макарова як об'єкта діагностування,» Вісник машинобудування та транспорту, вип. 1 (9), с. 15-26, 2019.
. Volkswagen Polo Sedan выпуска с 2010 года с двигателем 1,6. Устройство, обслуживание, диагностика, ремонт. Иллюстрированное руководство. Москва, Россия: За рулем, 2012.
. С. Н. Погребной, А. А. Владимиров, М. В. Титков, Volkswagen Polo Sedan выпуска с 2010 г. Руководство по эксплуатации, техобслуживанию и ремонту. Москва, Россия: Третий Рим, 2011.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 151