Шляхи оптимізації кількості індивідуального транспорту в обмежених можливостях вулично-дорожньої мережі

Автор(и)

  • Володимир Олексійович Дзюра Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
  • Марія Василівна Бабій Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
  • Анастасія Павлівна Сташків Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-46-54

Ключові слова:

індивідуальний транспорт, пасажири, обмеження, засоби контролю, вулично-дорожня мережа.

Анотація

Проведено аналіз наукових досліджень у напрямі зменшення негативного впливу використання індивідуальних транспортних засобів на вулично-дорожній мережі міст. Для вирішення проблеми транспортного перенасичення ВДМ проаналізовано закордонний досвід щодо обмеження використання індивідуальних транспортних засобів на вулично-дорожній мережі міст. Встановлено основні напрями обмежень використання індивідуальних транспортних засобів на вулично-дорожній мережі міст, серед яких обмеження експлуатації індивідуальних транспортних засобів залежно від наповнення салону пасажирами, цифрової конфігурації державного автомобільного номерного знака, наявності сертифікації транспортного засобу. Розглянуто також способи обмеження експлуатації індивідуальних транспортних засобів у завантаженій частини міста. Ці заходи спрямовані на зменшення інтенсивності руху транспортних засобів у містах та збільшення коефіцієнта наповнення салону ТЗ. Враховуючи, що велика частка індивідуальних транспортних засобів, які використовуються в Україні, належить до екологічних норм Euro-2 та Euro-4, їх використання значно погіршує екологічну ситуацію у великих містах. Узагальнено підходи, спрямовані на збільшення використання громадського транспорту та інших альтернативних видів транспорту для перевезення пасажирів у містах, що зменшує навантаження на вулично-дорожню мережу та покращує екологічну ситуацію. Для вирішення описаних проблем потрібно використовувати комплексний підхід, зокрема застосовувати заходи як регулятивного, так й інформаційного характеру, насамперед популяризувати використання громадського транспорту. Запропоновані заходи для вирішення описаних транспортних проблем покращать комфорт транспортного сполучення усіх учасників дорожнього руху та екологічну ситуацію, особливо у великих містах України.

Біографії авторів

Володимир Олексійович Дзюра, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

д-р. техн. наук, професор, професор кафедри автомобілів

Марія Василівна Бабій , Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів

Анастасія Павлівна Сташків , Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

здобувач

Посилання

Бригадир І. В., Панова І. В. Роль законодавства та державної політики в мінімізації впливу загроз екологічній безпеці в галузі автомобільного транспорту. Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. 2020. № 4(91). С. 49–58. DOI:https://doi.org/10.32631/v.2020.4.04.

Топорков В. Г. Формування дорожньо-транспортної мережі з індивідуальними засобами пересування. Building in novations – 2020: зб. наук. пр. за матеріалами ІІІ Міжнар. азерб.-укр. наук.-практ. конф. (1–2 черв. 2020 р., Баку–Полтава) /Національний університет імені Юрія Кондратюка. Полтава, 2020. С. 322–325.

Шевчук Я. В. Зарубіжний досвід використання транспортних моделей в розвитку міських і сільських поселень. Науковий вісник Ужгородського університету: Серія: Економіка. Ужгород: УжНУ, 2013. Вип. 3(40). С. 244–252.

Рудзінський В. В., Шумляківський В. П. Дослідження роботи міських маршрутних транспортних засобів як передумова впровадження технологій інтелектуальних транспортних систем. Вісник СевНТУ. Сер.: Машиноприладобудування та транспорт. 2013. № 142. С. 195–198.

Поліщук П. П., Гачкевич Т. В., Теслюк Ю. Ю. Закордонний досвід в обмеженні використання індивідуальних транспортних засобів мешканцями міст (огляд). Інноваційні технології розвитку та ефективності функціонування автомобільного транспорту: зб. матер. Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 17–19 листоп. 2022 р. / М-во освіти і науки України; Центральноукраїн. нац. техн. ун-т, каф. експлуатації та рем. машин. Кропивницький: ЦНТУ, 2022. С. 181–185.

Статистичні дані національної поліції України. URL: https://patrolpolice.gov.ua/statystyka/

Литвиненко Т. П., Смілянець Л. В., Іваніна О. В. Закордонний досвід проектування шляхів для руху індивідуальних екологічних транспортних засобів. Збірник наукових праць Полтавського національного технічного університету ім. Ю. Кондратюка. Сер.: Галузеве машинобудування, будівництво. 2013. № 4(2). С. 132–141.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 54

Опубліковано

2024-07-12

Як цитувати

[1]
В. О. . Дзюра, М. В. . Бабій, і А. П. . Сташків, « Шляхи оптимізації кількості індивідуального транспорту в обмежених можливостях вулично-дорожньої мережі », ВМТ, вип. 19, вип. 1, с. 46–54, Лип 2024.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають