Порушення правил використання засобів регулювання дорожнього руху як можлива причина дорожньо-транспортної пригоди
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-14-2-26-32Ключові слова:
дорожній рух, правила дорожнього руху, дорожньо-транспортна пригода, засіб регулювання дорожнього руху, учасник дорожнього руху, світлофор, дорожня розміткаАнотація
В статті наведено статистичні дані щодо кількості дорожньо-транспортних пригод та їх наслідків (загиблі та/або травмовані) по всіх областях України за 2021 рік в порівнянні з тим же періодом 2020 року. Наведено області зі скороченням кількісних показників дорожньо-транспортних пригод (Закарпатська область, скорочення кількості на 9,6 %) та з їх відсотковим збільшенням (Житомирська область, збільшення кількості на 56,1 %). Зауважено на основі аналізу статистичних даних, що кількість дорожньо-транспортних пригод за вказаний період в країні збільшилася на 19,6 %. Але, за позитивне явище можна вважати зменшення кількості травмованих і/або загиблих в цих дорожньо-транспортних пригодах на 17,2 %.
Проаналізовано та наведено конкретні приклади використання деяких законодавчо прийнятих засобів регулювання дорожнього руху в обласному центрі України місті Житомирі (світлофори, дорожні знаки та дорожня розмітка). Показано випадки їх використання, які характеризуються порушеннями вимог правил дорожнього руху (п. 8,1.,8.2., 8.3., 8.4., 8.7., розділів 33 «Дорожні знаки» та 34 «Дорожня розмітка»), ДСТУ 2587:2021 «Розмітка дорожня. Загальні технічні умови», ДСТУ 4100:2021 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні». При цьому існують ситуації, коли дорожні знаки вступають в протиріччя, що є категорично неприпустимим. Також показано випадки, коли встановлені дорожні знаки за формою і зображенням відсутні в правилах дорожнього руху і у відповідному стандарті.
Зроблено висновок, що використання вказаних засобів регулювання дорожнього руху з порушеннями умов встановлення (нанесення) може приводити до дезінформації учасників дорожнього руху, створювати додаткове інформаційне та емоційне навантаження на них, сприяти збільшенню втомлюваності, що, як наслідок, збільшує ймовірність виникнення дорожньо-транспортних пригод та підвищує їх важкість.
Посилання
Смертельные ДТП в Украине: статистика за 2021 год. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.autocentre.ua/ avtopravo/dtp/smertelnye-dtp-v-ukraine-statistika-za-2021-god-1338429.html. [2] Поліція опублікувала жахливу статистику ДТП: головна причина – перевищення швидкості [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.unian.ua/economics/transport/10541229-policiya-opublikuvala-zhahlivu-statistiku-dtp-golovna-prichina-perevishchennya-shvidkosti.html. [3] О. Я. Фоменко, Б. Л. Раціборинський, В. Є. Гусар, Правила дорожнього руху України. Київ: Укрспецвидав, 2019. [4] ДСТУ 2587:2021 «Розмітка дорожня. Загальні технічні умови». [5] ДСТУ 4100:2021 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні». [6] О. Куницький, «Хаос не на українських дорогах, а в головах водіїв». [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.unian.ua/economics/transport/10769564-haos-ne-na-ukrajinskih-dorogah-a-v-golovah-vodijiv.html.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 218