Методологічні основи визначення і контролю витрат біопалив у процесі руху автомобіля
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-61-67Ключові слова:
двигун внутрішнього згорання, автомобіль, параметри руху, параметри умов, конструктивні параметри, біопаливо, біодомішка, біодизель, контроль витрати.Анотація
У роботі запропоновано методологічний підхід щодо визначення та контролю витрат палив (біопалив) автомобіля, що має відомі конструктивні параметри та рухається у відомих умовах на відомих режимах. Зазначено, що на цьому етапі більш привабливим є використання сумішевих палив на основі бензину або дизельного палива з додаванням різних домішок біологічного походження. Для палив на основі бензину домішками можуть бути метиловий або етиловий спирти, на основі дизельного палива – олії рослинного походження, а також метилові та етилові ефіри цих олій.
Розроблено структурно-логічну схему, яка пояснює основні положення методу визначення і контролю витрат біопалив, що пропонується. У структурно-логічній схемі виділено такі групи параметрів, що наявні в процесі руху автомобіля: параметри умов, конструкції автомобіля та режиму руху. Проаналізовано взаємний вплив параметрів між собою та між групами, вплив концентрації біологічної складової палива на його витрату, що необхідно враховувати для визначення та контролю витрат біопалив у процесі руху автомобіля. Показано, що при переході на використання біопалива відбувається зміна індикаторного коефіцієнта корисної дії двигуна внутрішнього згорання, що також впливає на витрату біопалива.
Доведено, що в процесі переходу на використання біопалива важливими чинниками впливу на його витрату є густина, нижча теплота згорання та теоретично необхідна кількість повітря для згорання 1 кг біопалива, що залежить від об’ємної концентрації в ньому конкретної біологічної складової.
Враховуючи відносні показники «основного» палива (нижчу теплоту згорання, густину та теоретично необхідну кількість повітря для згорання 1 кг домішок), встановлено, що найменший приріст витрати палива двигуном автомобіля в процесі експлуатації відбувається за додавання ріпакової олії до дизельного палива відносно інших олій.
Посилання
URL: https://www.apk-inform.com/ru/exclusive/topic/1528162
Колодницька Р. В., Ільченко А. В. Аналіз моделей викидів сажі, оксидів азоту та витрати палив у застосуванні до біопалив у дизелях. Практична космонавтика і високі технології: тези VI науково-практичної конференції, присвяченої 100-річчю з дня народження академіка С. П. Королева. Житомир: РВВ ЖДТУ. 2007. С. 83.
Колодницька Р. В. Ільченко А. В. Вплив в’язкості біопалив на їх витрату та параметри впорскування. Вісник Східноукраїнського національного університету ім. Даля. 2007. № 6(112). С. 154–157.
Кравченко О. П., Колодницька Р. В., Ільченко А. В. Effect of vegetable oil additive on fuel consumption and spray in diesel engine. Транспорт, екология – устойчиво развитие: сб. докл XV научно-техн. конф. c междунар. участием. Варна, 2009. С. 412–419.
Korobiichuk І., Ilchenko A. Optimal design parameters of thermal flowmeter for fuelf lowmeasurement Igor Korobiichuk. Sensors. 2022. № 22. Р. 8882. URL: https://doi.org/10.3390/s22228882
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 10
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.