Основи алгоритму вибору варіанту транспорту тверднучих рідин промислово-аграрного комплексу за наявності морських перевезень
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2020-12-2-4-10Ключові слова:
оцінка, транспорт, тверднучі рідини, промислово-аграрний комплекс, морські перевезенняАнотація
Сучасний розвиток атомної енергетики, оборонної та космічної техніки, авіації, хімії, кольорової та чорної металургії, сільського господарства, всіх видів транспорту, медицини, дорожнього і цивільного будівництва, харчової та інших видів промисловості і техніки призвів до збільшення обсягів транспортування специфічних вантажів – тверднучих рідин. Вони виробляються і споживаються, як правило, в рідкому вигляді, а транспортуватися деякі з них можуть у будь-якому агрегатному стані, наприклад: рідке, навалом, порошок, гранули, колоїдне, штучне, затарене. Як правило, ці речовини при переведенні їх в стан, необхідний виробнику і споживачу для транспортування і зберігання, мають підвищені: шкідливий вплив на навколишнє середовище, затрати енергетичних, людських і природних ресурсів. Основними узагальнюючими взаємопов’язаними критеріями кожного варіанта системи транспорту тверднучих рідин (ТТР), що відносяться на 1 тону транспортованої рідини, є: мінімум приведених економічних витрат, мінімум витрат часу на транспортування рідини, мінімальний шкідливий вплив ТТР на навколишнє середовище, мінімальне енергоресурсоспоживання. Розглянуто основи оцінки транспорту тверднучих рідин промислово-аграрного комплексу при здійсненні морських перевезень. Відзначено, що необхідний системний підхід до дослідження, який враховує якомога більше число об’єктів і операцій в системі ТТР, з урахуванням взаємодій, не врахованих в усталеній практиці: інтеграції в міжнародні системи, потреби в фінансах і кадрах всіх учасників системі тощо. Задачі, що розглянуті в системі ТТР, з точки зору теорії прийняття рішень, носять детермінований характер, оскільки кожен обраний варіант приводить до єдиного результату. Визначено, що керуючим механізмом в системі транспорту тверднучих рідин є договірні зобов’язання на комерційній основі між виробником, транспортом і споживачем тверднучої рідини і основними складовими суб’єктами. В ході цього дослідження виявлені відмітні особливості при перевезеннях ТТР, показано застосування наукового методу до завдань управління системою ТТР, що передбачає, в першу чергу, створення операційних моделей ТТР в цілому, а потім експериментування на рівні об’єктів і процесів. Критерій, що застосовується при розв’язанні таких задач, повинен являти собою межу максимізації очікуваної корисності.
Посилання
А. М. Берестовой, Г. А. Беспалов, Г. С. Ивченко и др., «Железнодорожная цистерна для транспортировки затвердевающих жидкостей,» Авторское свидетельство 167519 СССР, МПК В61d, кл.20с.9. № 869482/27-11 (1963); 11.11.1965.
А. М. Берестовой «Совершенствование транспорта затвердевающих жидкостей,» дисс. канд. техн. наук, ЛИИЖТ, Ленинград, 1980.
Р. Акоф, и М. Сосиени, Основы исследования операций. М.: Мир, 1971.
К. И. Плужников, Транспортное экспедирование: Учеб. // М.: Рос-Консульт, 1999. – 576 с.
Смехов А.А. Маркетинговые модели транспортного рынка. // М.: Транспорт, 1998. – 120 с.
И. Ф. Шахов, Ред., Вопросы анализа и процедуры принятия решений. Сборник переводов. М.: Мир, 1976.
А. В. Вельможин, В. А. Гудков, и Л. Б. Миротин, Теория транспортных процессов и систем. М.: Транспорт, 1998.
Н. О. Брайловский, и Б. И. Грановский, Моделирование транспортных систем. М.: Транспорт, 1978.
Р. Калман, П. Фалб, и М. Арбиб, Очерки по математической теории систем. М.: Мир, 1971.
А. М. Берестовой, «Синтез процессов и объектов в материальных потоках транспорта затвердевающих жидкостей,» дис. докт. техн. наук, ПГТУ, Мариуполь, 2002
##submission.downloads##
-
PDF (Русский)
Завантажень: 188