Удосконалення методики проєктування контейнерного терміналу
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-18-2-56-62Ключові слова:
контейнерний термінал, методика проєктування, перевезення, вантажний транспорт, навантажувачАнотація
Метою статті є розробка уточненої методики загального проєктування контейнерного терміналу. Відмінність наведеної методики проєктування від наявних полягає в тому, що пропонується рішення щодо зміни його пропускної здатності (річного контейнеропотоку, що проходить через нього), не змінюючи розміри контейнерного майданчика і способу складування контейнерів, тобто за тієї ж місткості контейнерного майданчика. Такі випадки бувають, наприклад, коли потрібно реконструювати контейнерний термінал. Вантажні термінали для контейнерів є специфічною сферою логістики та системою доставки вантажів, на яких вантажі переробляються в укрупнених транспортних модулях – контейнерах.
Розглянуті основні етапи проєктування контейнерного терміналу як складної стохастичної технічної системи: постановка завдання (вона має бути єдиною); вибір та визначення елементів технологічних зон та структури контейнерного терміналу, як різних зв'язків між елементами системи; аналіз функціонування системи (включно з його моделюванням); облік взаємодії системи з довкіллям; розгляд результатів роботи контейнерної транспортно-технологічної системи та експлуатації. Визначено, що ця загальна методологія може бути використана під час створення або аналізу будь-якого іншого перетворення технічної або соціальної системи, яка отримує потік якихось об’єктів з одним набором параметрів, обробляє його через свою структуру та видає їх з інших параметрів. Цей метод формалізації функціонування контейнерного терміналу може бути використаний для її розрахунків, моделювання, дослідження та оптимізації. У процесах взаємодії з системами навколишнього середовища контейнерний термінал переходить з одного стану в інші, які характеризуються видами та обсягом технологічних операцій, що необхідно виконати в певний момент, вантажами, які необхідно зберігати, доставляти на термінал і з терміналу, комплектувати, сортувати, бізнес-процесами співробітників, навантажувачами, кранами та іншим обладнанням, що використовується. Функціонування контейнерного терміналу (частини складської системи) як процедури переходів від одного стану до іншого можна представити у вигляді графа або матриці ймовірностей переходів.
Посилання
Ghiani G., Laporte G., Musmanno R. Introduction to Logistics Systems Planning and Control. Wiley. 367 p.
Gudehus T., Kotzab H. Comprehensive Logistics. Springer. 933 p.
Malikov О. B. Business logistics: new specific approach to concept. In: О-P. Hilmola (Ed.): Fourth international railway logistics seminar: Co-operation among transportation modes in Northern Europe. Lappeenranta University of Technology, Department of Industrial Engineering and Management, Research Report 200. Р. 39–53.
Lee C.-Y., Meng Q. Handbook of Ocean Container Transport Logistics: Making Global Supply Chains Effective. Springer. 552 p.
Bryant D. (ed.). Exploring Container Technology in the Real World. NY: InfoQ. 40 p.
Gleissner H., Femerling J. C. Logistics: Basics – Exercises – Case Studies. Springer. 311 p.
Bookbinder J. H. (еd.). Handbook of Global Logistics: Transportation in International Supply Chains. Springer. 553 p.
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 65
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.